Populära Sugo-serien från Silverstone uppdateras med SG-14

Permalänk
Melding Plague

Populära Sugo-serien från Silverstone uppdateras med SG-14

Sugo-serien från Silverstone är primärt ett gäng kompakta datorchassin med en frontpanel i aluminium som signalement. Nu moderniseras utbudet med härdat glas genom modellen SG-14.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Var ju skitsnyggt med härdat glas!
Ett sådant svart så hade det varit perfekt att bygga en liten custom loop i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA 1080 Ti | AMD Ryzen 7 7700X | Asus ROG Strix B650E-F | Corsair Vengeance 32GB 60000MHz | Corsair MP500 240GB | Seagate Firecuda Beskar 1TB | Corsair RM850x | Phanteks NV7 | Custom loop

Permalänk
Medlem

Hmm, kylningen av grafikkortet lär ju bli rätt mycket sämre om det ska sitta en glaspanel på sidan istället för den perforerade plåten de kört med förut...

Ventilationen är lite udda överlag. Med AIO eller liknande kan man nog få vettig CPU-kylning, men GPU lär lida.

Men visst, det kan bli en rätt fin showcase av grafikkortet genom fönstret för den som gillar sånt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Snygg men ser ut som en mikro.

Visa signatur

Intel i9 9900K | Asus Strix Geforce RTX 2080 | Gigabyte Z390 Aorus Pro Wifi | 16GB RAM @ 3200MHz 14-14-14-34

Permalänk
Medlem

Har ett Sugo SG08, ser Skulle jag haft fönster i det hade jag hellre haft det i toppen.
Blir ju enbart grafikkort som syns på de här nya?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Som svar på @JonasT öppna fråga:

Sätter de dit härdat glas går modellen helt bort för min del. Instämmer helt i att de kan använda mesh som alternativ, om de inte vill ha en klassisk sidopanel med utstansade hål för sidointag.

Det här med härdat glas är egentligen en helt idiotisk idé rakt igenom. Men det går ändå att förlåta på större chassin, där kortens fläktar inte sitter smack an mot glaset (förutom när de klämmer dit en riserbrygga, vilket gör det ännu mer korkat )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, kylningen av grafikkortet lär ju bli rätt mycket sämre om det ska sitta en glaspanel på sidan istället för den perforerade plåten de kört med förut...

Ventilationen är lite udda överlag. Med AIO eller liknande kan man nog få vettig CPU-kylning, men GPU lär lida.

Men visst, det kan bli en rätt fin showcase av grafikkortet genom fönstret för den som gillar sånt

Precis vad jag också tänkte. Silverstone är lite hit & miss ... ibland får de till det riktigt bra (mitt FT-05 är det bästa chassit jag haft), ibland fattar man inte alls hur de har tänkt.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av pzaren:

Snygg men ser ut som en mikro.

Precis vad jag också tänkte när jag såg sidan med härdat glass.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Ser mesh-panel som mer rimtligt alternativ men gärna lite filter i chassit som är lätta att ta bort och rengöra.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Precis vad jag också tänkte. Silverstone är lite hit & miss ... ibland får de till det riktigt bra (mitt FT-05 är det bästa chassit jag haft), ibland fattar man inte alls hur de har tänkt.

Jepp, de är lite ojämna, och tyvärr känns det som de tappat i relevans och produktivitet under en period
Men kanske är det grejer på gång igen.. Kolla upp tex prototypen Silverstone Alta från Computex mässan!

Personligen hade jag gärna sett en uppföljare till Silverstone FT05!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av serdyllon:

Det här med härdat glas är egentligen en helt idiotisk idé rakt igenom. Men det går ändå att förlåta på större chassin, där kortens fläktar inte sitter smack an mot glaset (förutom när de klämmer dit en riserbrygga, vilket gör det ännu mer korkat )

Efter att ha pratat med en del tillverkare på Computex så är det skrämmande många som känner sig tvungna att använda härdat glas (och RGB för den delen) på nya produkter, då det har börjat bli svårare att sälja in dem till systembyggare och ÅF om det saknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Efter att ha pratat med en del tillverkare på Computex så är det skrämmande många som känner sig tvungna att använda härdat glas (och RGB för den delen) på nya produkter, då det har börjat bli svårare att sälja in dem till systembyggare och ÅF om det saknas.

Det är precis det intrycket jag har fått också. Samtidigt tror jag att det har blivit en självuppfyllande profetia att utgå från att alla vill ha RGB och glas. I början var det ett sätt att differentiera sig och kunna sälja en billig produkt (eller gammal modell) till ett högre pris, eftersom de hade RGB. Glaset kom ju som ett logiskt svar på att man ville kunna titta på sina nya, fina lampor.

Egentligen tror jag det finns gott om utrymme för mer än en nisch på marknaden åt gången, men de flesta konkurrerar ju i exakt samma segment och kopierar varandras utbud. Från tyska ÅF är det etter värre än här i Sverige, där ser i princip alla systembyggena ut som miniatyrskyskrapor fullproppade med julgransbelysning inuti.

Det jag framförallt kan tycka är att premium-segmentet borde inkludera fler valmöjligheter. Säljer du ett chassi för över 2000 kr idag (där inte ens alla tillbehör ingår) så finns det gott om marginaler för att bjuda kunden på konfigurationsmöjligheter. Då bör det definitivt vara möjligt att välja bort glaset och även välja mellan fler färger. I varje fall om du beställer direkt från producent, eller om du accepterar en längre leveranstid (som beställningsvara i ÅF-ledet). Jag kan gott förstå om inte Inet, Webbhallen m.fl. vill lagerhålla diverse olika tillbehör men de som inte vill ha glas kan säkert tänka sig vänta något extra.

Det är svårt för producenterna att uppskatta hur mycket försäljning de tappar genom att utgå från en så pass extrem norm. Då riskerar dessutom utvecklingen att stagnera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jepp, de är lite ojämna, och tyvärr känns det som de tappat i relevans och produktivitet under en period
Men kanske är det grejer på gång igen.. Kolla upp tex prototypen Silverstone Alta från Computex mässan!

Jo, Alta ser ut att vara åt rätt håll (utifrån Gamers Nexus snabbtitt), även om jag inte är någon större fan av glaspaneler.

Skrivet av Roger W:

Personligen hade jag gärna sett en uppföljare till Silverstone FT05!

Precis, jag väntar med spänning på att detta ska ske. Hoppas hoppas!

Visa signatur

5950X, 3090