Noctua visar uppföljare till värstingkylaren NH-D15

Permalänk
Melding Plague

Noctua visar uppföljare till värstingkylaren NH-D15

Noctua vill fortsätta hålla prestandakronan på kylarmarknaden och visar under Computex 2019 upp nästa generations flaggskeppskylare, som blir arvtagare till den populära värstingen NH-D15.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ah så synd att den inte kommer förrän nästa år. Många av oss som kommer köpa ny dator till sommaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Ah så synd att den inte kommer förrän nästa år. Många av oss som kommer köpa ny dator till sommaren.

Håller med. Blev lite tveksam nu om man ska para ihop en Zen 2 med en DH-15 eller vänta på denna nya uppdaterade version?
Alltid så många val...

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Acer 27" Predator XB271HU 165 Hz G-sync

Permalänk
Inaktiv

Som ovanstående tragisk det dröjer för vi vill ha dem nu! Fast när den nya fläkten ej har kommit å blir det ej å stor skillnad ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norzma:

Håller med. Blev lite tveksam nu om man ska para ihop en Zen 2 med en DH-15 eller vänta på denna nya uppdaterade version?
Alltid så många val...

Är inte den nya Noctua NH-U12A i princip ett bättre köp rakt igenom än D15? Jag hade nog väntat. Du får väl t.om med en kylare till CPUn? Bara att skippa överklockningen och köra stockkylaren till den nya D15 om du tror på den

Permalänk
Medlem

@4.0: Jag funderar faktiskt på om jag inte skall köra med medföljande kylaren tills D15 med nya fläktarna finns tillgänglig. Känner att jag är inte lika sugen nu mera att skruva isär datorrn som när jag var ung, men kan vara värt det denna gång.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av norzma:

Håller med. Blev lite tveksam nu om man ska para ihop en Zen 2 med en DH-15 eller vänta på denna nya uppdaterade version?
Alltid så många val...

Mellan 1 och 1,5 graders skillnad i Noctuas egna demonstration känns inte värt väntan skulle jag säga.

Skrivet av 4.0:

Är inte den nya Noctua NH-U12A i princip ett bättre köp rakt igenom än D15? Jag hade nog väntat. Du får väl t.om med en kylare till CPUn? Bara att skippa överklockningen och köra stockkylaren till den nya D15 om du tror på den

Lite tystare och lite mindre men samtidigt är den väl någon grad sämre och dessutom dyrare?

Permalänk
Medlem

NH-D15 är ju nästan lite stor eftersom den går över 16cm och därmed får problem med många chassin, medans t.ex. D14 klarar sig exakt i många. 16cm verkar vara en magisk chassi gräns.

Permalänk
Medlem

Noctua presenterar en prototyp, finns till försäljning om tio år...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Noctua presenterar en prototyp, finns till försäljning om tio år...

... och då kapar man 1-1,5 grad i simulerad miljö.

Gillar mina Noctua-torn, men de har sannerligen stått lite väl still i utveckligen senaste 10 åren. Man kan ju välja att se det från olika perspektiv: att NH-D14 fortfarande är en riktigt kompetent kylare gör att investeringen är bra över tid. Men eftersom just kylningen är en så pass stor flaskhals (i kompakta byggen med varma komponenter) är det läge att skruva upp tempot lite mer i utvecklingen.

Permalänk

Once you go water you will never go back. Spelar ju ingen roll att fläktarna är tysta när ljudet skapas när luften passerar flänsarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS