Cooler Master XG Essential är lättkylt nätaggregat med egenutvecklad plattform

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master XG Essential är lättkylt nätaggregat med egenutvecklad plattform

Med en helt nystöpt plattform som både utvecklats och tillverkas internt, ska Cooler Masters nya nätdelar i XG-serien erbjuda något utöver det vanliga gällande kylförmåga och tystnad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Sjusovarn

Har nätagg ens haft problem med överhettning? :S

Permalänk
Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av My2nd:

Har nätagg ens haft problem med överhettning? :S

Är det mer lättkylt än deras tidigare kan man ju anta att det går kyla tystare också.

Mitt seasonic aggregat ska monteras med fläkten uppåt (om det är i botten av chassit) om man kör det semipassivt annars stänger man inne luften och det riskerar att överhettas.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Kontot avslutas

Jag misstänker att omskuffandet av komponenter bara är en del av kylningsförbättringen - och kanske till och med bara en mindre del. Den stora vinsten misstänker jag komma från frånvaron av internt kablage på kretskortet. Det lär göra luftflödet betydligt bättre, och därmed lägre temperatur...

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk
Medlem

Kul liten detalj och miss av Cooler Master, i tredje bilden på vad som ska vara 750 watt agget så ser man texten XG650 på själva agget.