Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Har precis börjat se en serie som heter Sopranos. Verkar bra.

OMG har du inte hört om den innan?!
JO den är väl en av dom bästa serierna jag har sett.

Permalänk
Medlem

Masterchef Australia 2019, överlägset den bästa Masterchef.-

The 100, season 6, "Wanheedaa"...

Permalänk

Såg 2 serier samtidigt, Lucifer säsong 4 och Jessica Jones säsong 3 sen blir det nog Into The Badlands säsong 2.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

OMG har du inte hört om den innan?!
JO den är väl en av dom bästa serierna jag har sett.

Jag har bara sett två avsnitt än så länge, men den verkar bra.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

För ett tag sen:
Origin - halvbra
Black Summer - blir bättre mot slutet
The Last Kingdom - halvbra medeltidsdrama

Kollar nu: Osmosis (kan bli bra), The handmaids tale (ojämn men stundtals fantastisk), Fear the Walking Dead (en spinoff på en känd serie, var nog bäst 1-2 säsongen)

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

The act
Hade kunnat vara 7 avsnitt, var lite utdraget. Men bra serie och bra skådespelare.

Senaste black mirrors
Gillade alla 3

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kollade precis igenom Hokuto no Ken ( anime), ska gå på Hokuto no Ken 2 nu tänkte jag.. Har på gamla dagar gått tillbaka till min ungdom

Permalänk
Medlem

The Mentalist. Jag gillar den skarpt då jag gillar problemlösning och att få tänka lite, dock hyfsat lätt att lista ut mördaren ändå, enligt mig. Även okej skådisar så serien är helt klart sevärd för folk som har intresse för kriminalare!

Permalänk
Medlem

Kör nu igenom The OA på Netflix, är framme vid sista avsnittet i första säsongen och måste säga att trots några smålöjliga inslag så är det en helt OK Sci-Fi/Fantasy. Ser fram emot att se sista avsnittet och säsong två. De har lyckats så här långt väldigt bra med att demonisera den onda figuren, riktig klass på det faktiskt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Queen of the South (Netflix)
Överraskande bra serie.

Permalänk
Medlem

Såg i natt tredje säsongen av Stranger Things. Var uttråkad och kom på att Stranger Things just haft premiär på Netlix och sedan blev det ingen bedtime alls faktiskt. Inte makalöst eller fantastiskt men kul, tidstypiskt och älskvärda skådisar så en stor 8 av 10 från mig.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

Narcos: Mexico. Riktigt bra måste jag säga.

Visa signatur

Custom loop - 7950X3D / 7900XTX

Permalänk
Medlem

Började kolla på sons of anarchy förra veckan. Har vetat vad det är för serie i många år men har prioriterat andra serier framför denna. Men den verkar rätt bra, 7,5 / 10 än så länge. Inne på 9e avsnittet.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Kör nu igenom The OA på Netflix, är framme vid sista avsnittet i första säsongen och måste säga att trots några smålöjliga inslag så är det en helt OK Sci-Fi/Fantasy. Ser fram emot att se sista avsnittet och säsong två. De har lyckats så här långt väldigt bra med att demonisera den onda figuren, riktig klass på det faktiskt.

Den har legat på min Watchlist ett tag. Kanske skall ge den en chans så småningom då

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

För rikets bästa, Melker Beckers senaste serie som handlar om underrättelseverksamhet. Egentligen inget revolutionerande som framkommer men helt ok ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segmonsson:

Den har legat på min Watchlist ett tag. Kanske skall ge den en chans så småningom då

Det tycker jag definitivt du ska göra, är riktigt bra men kanske inte superklass.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Såg i natt tredje säsongen av Stranger Things. Var uttråkad och kom på att Stranger Things just haft premiär på Netlix och sedan blev det ingen bedtime alls faktiskt. Inte makalöst eller fantastiskt men kul, tidstypiskt och älskvärda skådisar så en stor 8 av 10 från mig.

Citerar mig själv här och efter en andra genomsyning av Stranger Things säsong 3 så måste jag nog faktiskt höja betyget till 9 av 10. Den är bättre än vad jag tyckte vid första titten. Har du inte Netflix, skaffa och se hela serien (och, nej jag jobbar inte för Netflix).

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Har börjat titta på "Dark" den tyska serien på Netflix och den känns helt rätt. Någon som sett båda säsongerna och kan ge en hint om det är värt att fortsätta?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Inte sett den än, men det har kommit en ny säsong av Veronica Mars.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

The 100 säsong 6 går från klarhet till klarhet. Vilken fantastisk serie!

Permalänk
Medlem

On Death Row

https://www.youtube.com/watch?v=kKqSqyvkMc8

Permalänk
Medlem

Gammal serie, jag vet, men jag har totalt missat den innan.
Chuck är den senaste serien jag sett, och också bland dom bästa på väldigt länge!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Såg "Another Life" på Netflix i helgen och kan väl säga att det är en habil Sci-Fi serie med bra skådisar, hyfsat vettig story, bra bild och ljudeffekter (både HDR/Dolby Vision och Atmos). Men, men, det är mycket en Sci-Fi story som jag läst tusentals gånger tidigare, inget nytt alls. Lite Alien, lite alla filmer om first contact, lite familjedrama, lite utforskande av nya områden och inte så mycket mer.

Med det sagt så skulle jag ändå rekommendera att ni ser den, inte kass på något sätt men inte heller lysande en medelmåttig snygg Sci-Fi serie helt enkel och Kate Sackhoff har huvudrollen vilket borde tilltala alla fans av "Battlestar Calactica" och "Riddick".

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Fångad eller Trapped på Netflix.
Isländsk krim serie i 10 delar efter en bok.
Faktiskt en helt ok serie. Utspelar sig i en liten håla där några fiskare hittar en styckad kropp. Sen börjar polisens arbete samtidigt som ett snö oväder drar in.
Det jag var fascinerad av är att alla skådisar gör det bra, trots att Island bara har runt 300 tusen invånare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Såg "Another Life" på Netflix i helgen och kan väl säga att det är en habil Sci-Fi serie med bra skådisar, hyfsat vettig story, bra bild och ljudeffekter (både HDR/Dolby Vision och Atmos). Men, men, det är mycket en Sci-Fi story som jag läst tusentals gånger tidigare, inget nytt alls. Lite Alien, lite alla filmer om first contact, lite familjedrama, lite utforskande av nya områden och inte så mycket mer.

Med det sagt så skulle jag ändå rekommendera att ni ser den, inte kass på något sätt men inte heller lysande en medelmåttig snygg Sci-Fi serie helt enkel och Kate Sackhoff har huvudrollen vilket borde tilltala alla fans av "Battlestar Calactica" och "Riddick".

Another Life. Såg två avsnitt sedan räckte det. Serien känns lite väl lågbudget och amatörmässig. Sci-fi blir lätt kalkonaktig om det görs fel. såg någon serie på netflix där skådisarna viftade på armarna långsamt för att simulera viktlöshet. Det dödade den serien för mig. Minns inte namnet, but for the love of god, stay away från dålig sci-fi.

Har just skaffat amazons strömmingstjänst. Har netflix och hbo även. Senaste sedda:
The marvelous Mrs. Maiisel.
Skapad av Sherman-Palladino. Gillar man deras grejer (Gilmore Girls) så kommer man gilla denna med. Denna serie är rätt påkostad. Scenografin och kostymeringen är top notch. Bra casting. Rapp dialog. Vissa scener är vackert koreograferade. Serien innehåller också en del fanservice som länkar den till tidigare Sherman-Palladino alster, spoilar inget här. Upptäck själva!

The Man in the High Castle.
Har lite hatkärlek till denna serie. Varför någon castar DJ Qualls till något överhuvudtaget fattar jag inte. I övrigt känns casting bra på de viktigaste karaktärerna. Tycker premissen är intressant om att axelmakterna vinner ww2. Oväntade sci-fi inslag i denna serie. Produktionsmässigt känns serien som att de kunnat göra mer. Förhoppningsvis öppnar de plånboken mera till sista säsongen.

Det är så mycket som måsta klaffa för att jag ska se en serie. Ofta ser jag ett avsnitt, identifierar något jag stör mig på och ser inget mer. Har ingen aning om vad jag ska se efter The man in the high castle, The Witcher kommer ju senare i höst....

EDIT: glömde skriva: BRA TRÅD!!

Permalänk
Medlem

Märkligt att ingen nämnt Preacher. Tycker den är riktigt bra och då gillar jag inte ens denna typ av serier!
9/10, finns på viaplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadzon:

Märkligt att ingen nämnt Preacher. Tycker den är riktigt bra och då gillar jag inte ens denna typ av serier!
9/10, finns på viaplay.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja, det har ju varit uppehåll ett tag. Kanske därför ingen nämnt den som senast sedda serie 🙂
Fast jag plöjde faktiskt igenom den serien igen nyss för att fräscha upp minnet till nya säsongen som börjar imorgon.
Håller med om att den är riktigt bra.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Senaste serien jag såg var Jinx, på HBO. Det är en dokumentärserie om en väldigt rik person, Robert Durst, som varit/är misstänkt för ett antal mord men aldrig kunnat fällas. Finns en del att läsa om honom om man är intresserad.
Att serien bygger till stor del på intervjuer med den misstänkte tycker jag är väldigt intressant, även poliser, utredare och andra i den misstänktes närvaro medverkar i serien.

När jag blev rekommenderad att se serien så lät det väl inte så jätte spännande, men den var faktiskt riktigt bra, så den kan jag starkt rekommendera.

Just nu håller jag på att ta mig igenom S3 på True Detective. S1 var väldigt bra men S2 orkade jag bara se två avsnitt på.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Tja, det har ju varit uppehåll ett tag. Kanske därför ingen nämnt den som senast sedda serie 🙂
Fast jag plöjde faktiskt igenom den serien igen nyss för att fräscha upp minnet till nya säsongen som börjar imorgon.
Håller med om att den är riktigt bra.

Aa, Good point. Jag med!!! Super tråkigt att denna säsongen är den sista...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kollar på The Boys på amazon. Riktigt fin. Stilistisk ungefär som Deadpool. Fast mer skruvad och rå. Ej för barn. Den har satiriska inslag som jag tycker säger något om vår kultur och dyrkandet av idoler: filmstjärnor, superhjältar, influerare m.m.

Välgjord serie med en skön spin på superhjälte genren som annars är rätt medioker.