Wolfenstein: Youngblood får stöd för ray tracing och Variable Rate Shading

Permalänk
Melding Plague

Wolfenstein: Youngblood får stöd för ray tracing och Variable Rate Shading

Machinegames kommande förstapersonsskjutare Wolfenstein: Youngblood blir den senaste i raden att få stöd för ray tracing. Tillkommer gör även stöd för tekniken Variable Rate Shading.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För de som är intresserande men inte orkar kolla upp det själv så gäller kampanjen vid köp av mig veterligen alla RTX produkter:

Citat:

Kvalificerande grafikkort och stationära eller bärbara datorer: GeForce RTX 2080 Ti, stationär dator med GeForce RTX 2080 Ti, GeForce RTX 2080, stationär dator med GeForce RTX 2080, bärbar dator med GeForce RTX 2080, GeForce RTX 2070, stationär dator med GeForce RTX 2070, bärbar dator med GeForce RTX 2070, GeForce RTX 2060, stationär dator med GeForce RTX 2060, bärbar dator med GeForce RTX 2060.

Kampanjerbjudandet inleds den 28 maj 2019 och gäller till och med den 6 augusti 2019.
Wolfenstein®: YoungbloodTM-spelkoder kan endast lösas in med början den 28 maj 2019 till och med den 3 september 2019 eller så länge lagret räcker.
[källa]

Hittar dock ingen information om vilka som skulle vara auktoriserade återförsäljare. Ingår komplett här? Har nämligen en beställning på ett RTX 2060 där som skall skickas den 1 juni (troligen).
Edit: Är auktoriserade återförsäljare samma sak som partners som visas när man kollar på ett grafikkort? I så fall verkar det vara Inet, Proshop och Webhallen, Elgiganten nämns också under "övriga partners".
Edit: Enligt Kompletts kundtjänst via deras chatt fick jag veta att de inte verkar vara med i kampanjen tyvärr. Aja, har inte spelat de andra spelen i serien även om jag äger dem, när jag väl tar tag i det så finns väl detta spel med väldigt nedsatt pris.

Permalänk

Verkar vara tyst om DLSS nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Kommer det inte att kodas i Vulkan?
Kanske Vulkan var för effektivt?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kommer det inte att kodas i Vulkan?
Kanske Vulkan var för effektivt?

Det nämns inget om det i artikeln. Men spelet använder Vulkan enligt NVIDIAs pressrelease, åtminstone i Windows. Spelet använder id Tech 6-motorn.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av perost:

Det nämns inget om det i artikeln. Men spelet använder Vulkan enligt NVIDIAs pressrelease, åtminstone i Windows. Spelet använder id Tech 6-motorn.

Trodde inte att "Variable Rate Shading" ännu fanns i Vulkan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Trodde inte att "Variable Rate Shading" ännu fanns i Vulkan.

Jo då, NVIDIAs implementation är kompatibel med både DirectX, OpenGL samt Vulkan.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av perost:

Jo då, NVIDIAs implementation är kompatibel med både DirectX, OpenGL samt Vulkan.

Tack för infon.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Vilka "ray-traced effects" på raytracingpaletten ska spelet stödja? Reflektioner? Global illumination? Skuggor? Ambient occlusion? Eller något annat? En tillämpning eller flera? Det framgår ju inte. Det känns lite luddigt, som att Machinegames inte bestämt sig, eller kanske inte riktigt vet vad de kan få att fungera, och därför inte vill lova något specifikt än? Man kan ju drömma om att de ska täcka in hela raytracingskalan för en gångs skull, och inte bara smakprov.