Asus presenterar portabel spelskärm med 240 Hz bilduppdatering

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av loevet:

@Dew87: ja den stöder VESA Adaptive Sync, såg nu att vi missade att ta med det i nyheten. Har uppdaterat texten med den informationen nu!

Betydligt intressantare skärm med Adaptive Sync faktiskt. En motsvarande modell med 144Hz hade jag nog inte tackat nej till.

Känns som att just 240Hz är något Asus lär vilja ta extra betalt för.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Tack för svaret! Jag får hålla utkik efter en skärm med högre frekvenser helt enkelt. Denna nya skärm från ASUS kanske blir ett alternativ.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Nu finns den här skärmen äntligen att beställa, ska få hem min imorgon. Tänkte meddela det ifall någon väntar, finns hos Proshop.

Asus har även släppt en fot till den, men den finns inte att beställa ännu. Med den så har man i princip en portabel stationär rigg snarare än en laptop. Jag kommer köra den ihop med en Hades Canyon.

Värt att nämna är att det står att den säljs antingen med foten eller utan, men det framgår inte ifall det går att köpa foten separat (Asus rog blog om xg17 tripod från jan 2020). Jag har mailat Asus om det och frågat, får se ifall de som sitter i supporten hos dem kan lyckas ta reda på vad som är tänkt. Stort företag så det kan ju vara svårt att få tag i rätt person.

Man har -> har man