Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

ny bildvisare till spelhörna (konsol)

Permalänk
Medlem

ny bildvisare till spelhörna (konsol)

Tja.

skulle behöva skapa en till/ny spelhörna i hemmet för en av konsollerna (att ligga i sängen och spela på en risig gammal 40" tv är inte så kul).

Jag vill ju åt 4k samt HDR, denna apparat är även tänkt för nästa generations konsoller.
Nice to have skulle ju vara adaptive sync, stöds ju idag av XOne och antar att det kommer stödjas av både Sony och MS nästa generation.

Mina funderingar har varit en begagnad TV eller köpa en skärm. just skärm går ju som hemmakontorsmaterial så den kan jag isf troligtvis ta via jobbet, slipper moms och bruttolönavdrag vilket gör att deb blir ganska så billig jämfört med en TV.

Har ni några bra tips på vad jag borde spana efter för något?

Skulle väl säga att det ska vara 40" eller större. kommer vara:
tv <-> fotpall <-> fåtölj
så gissar att 40" är en acceptabel storlek på det avståndet, blir väl ca 2m

EDIT: efter att ha använt prisjakt så verkar det bara finnas en Philips med ovan nämnda önskemål som inte kostar en förmögenhet, och den har inte fått jättebra omdömmen direkt.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Bildexpert 📺

@issue: Blir svårt att finna begagnade produkter som har funktionerna som gäller för framtiden och först nu börjar dyka upp på årets modeller. Likt adaptiv synk och HDR värd namnet.

Det som ligger närmast till hands på TV-sidan är 2018-modellerna från Samsungs Q-serie och NU8 där det finns adaptiv synk, 120 Hz-kapacitet. Motsvarande 2019-modeller har samma finesser: https://www.sweclockers.com/artikel/27234

Framför allt Q7-serien och uppåt har väl fungerande HDR. Du måste dock upp till 55 tum för att få 120 Hz-kapacitet. De mindre modellerna har 60 Hz-paneler.

När det kommer till skärmar är det också rätt klent med utbud som matchar alla kriterier. Det är en del stora 40-43:or på väg som har 120 Hz eller 144 Hz-kapacitet i någon form. Till exempel Asus ROG Strix XG438Q eller kanske mer passande med Freesync Predator CG437K. Men produkterna finns inte ännu och de kommer att kosta. Det finns dock en hel del 60 Hz-modeller i 43-tum där du har begränsad möjlighet till adaptiv synk och HDR.

Det finns en del extra bred skärmar som passar in på beskrivningen men det hjälper inte så mycket för konsolspelande då konsolerna siktar på TV-apparater och 16:9-format.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: det är svårt det här. både NU8 och Q7FN är för nya för att hittas begagnat och i 4k klarar de bara adaptive sync mellan 48-60hz. Visst, dagens konsoller klarar ju max 60fps i 4k, men däremot så dippar de under 48, där det skulle göra mest nytta.
Vilket gör att dom är för dåliga för att köpas till fullpris

Philips "gaming" skärm 436M6VBPAB har ju samma kassa intervall. Samt väldigt blandade omdömmen, dock verkar de som använder den till konsol vara ganska nöjda. och den är "billig".

Acers CG437K ser bra ut på papper, väntar man tills någon rea och lyckas ta den via jobbet blir det ju inte alls för blodigt i rena pengar chefen måste ju fatta att jag behöver den där skärmen för att kunn jobba effektivt hemma

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!