Nvidia lockar med kort Geforce-relaterat videoklipp inför Computex

Permalänk
Melding Plague

Nvidia lockar med kort Geforce-relaterat videoklipp inför Computex

I en sexton sekunder lång videosekvens på Nvidias Geforce-kanal syns blott texten "super". Det kan handla om ett avtäckande under nästa veckas Computex-mässa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir ett superhögt pris.

Permalänk
Medlem

Säkert ett separat RTX kort för Ray Tracing som förr med Physx.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Säkert ett separat RTX kort för Ray Tracing som förr med Physx.

Hmm inte någon dum gissning. Det hade kanske varit fördelaktigt att ha det separat eftersom rätt få idag (inklusive jag själv) bryr sig speciellt mycket om det i sitt nuvarande utförande.

Titan kort känns inte troligt, finns ju redan ett. Såvida det inte är en ny GPU på 7nm.

Snabbare minne skulle det naturligtvis kunna vara, men GPU minne handlar det knappast om i sådana fall. Vet inte hur mycket det hade hjälp i dagsläget. Tänker mer på Sony's PS5 och snabbare hårddisk där. Iofs knappast något Nvidia skulle komma med plus att vi samtidigt behöver PCIe 4 eller 5 behövs väl troligtvis då.

Refresh känns inte heller speciellt troligt. Speciellt inte med tanke på namnet SUPER, men och andra sidan har ju Nvidia haft konstiga namn på saker förr.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Nvidia Super technology.

This new amazing Nvidia feature let's you preload all the Ray tracing data you need into your unused RAM for the best possible playrate in your game!

Eller så är super bara en förkortning på något som är relaterat till geforce.

Super, utility, precision, equipment, required

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snubb1:

Jag tror det blir ett superhögt pris.

Tror vi det kommer att bräcka deras rekord?

29k grafikkort, dubbla RTX-titan på ett kretskort.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Tror det står för nya serien Super Expensive. När ingen trodde att Nvidias grafikkort kunde bli dyrare så slår de världen med häpnad!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Säkert ett separat RTX kort för Ray Tracing som förr med Physx.

Det skulle vara trevligt, men känner man nvidia rätt så är den software-locked så att du måste ha ett Nvidia GTX.

Permalänk
Avstängd

Snabbare RTX core gissar jag på eller flera core.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Tror det står för nya serien Super Expensive. När ingen trodde att Nvidias grafikkort kunde bli dyrare så slår de världen med häpnad!

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, inte helt orimligt!

Visa signatur

🡇

• R7 5800x3D • Sapphire Radeon RX 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Super... vore ju RTX 50% optimerat till ett 30% lägre pris... En optimistisk gissning
är något halvvägs till det.

Permalänk
Hedersmedlem

Ordet "super" får mig att tänka på hur Nvidia kallar sina kort i 16-serien för "The New Super-charger": https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/graphics-cards/gtx-1660-...

Min första tanke var kanske ett nytt topp-kort i GTX 16-serien, för att konkurerra med Navi? Ett "GTX 1670", med prestanda som ett 1080/2070 men billigare och utan RTX tror jag skulle kunna sälja rätt bra och kunna konkurrera väl med AMD:s om Navi blir bättre prissatt än ryktat.

Nu är det här inget annat än ren och skär helt ogrundad spekulation utifrån vad ordet "super" kan betyda, och utifrån vad många velat att Nvidia gör.

Eller så kanske det är prissänkningar/kampanjer på 16-serien?

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Burks: intressant spekulation faktiskt, det skulle mycket väl kunna vara en ny funktion för befintliga grafikkort i RTX-serien på mjukvarunivå. Ska bli intressant att se!

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas det handlar om nya grafikkort som ger ett prestandahopp. 2000-serien var allt annat än intressant. Hade prissättningen varit bättre eller prestandan bättre hade det varit en annan sak.

Något i stil med den gamla Shield som var en handhållen spelenhet med skärm inbyggd i kontrollen hade jag gärna sett igen. Men tveksamt att det skulle vara något sådant.

Risken är att Nvidia skapar hyper och konsumenter och börsen blir besviken mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

SUPER nytt....SUPER överpris....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aines:

SUPER nytt....SUPER överpris....

Skickades från m.sweclockers.com

@aines

Super snabbt och Super billigt.

De kan väl inte göra samma misstag denna gång

Permalänk
Medlem

Får lite Scaniavibbar av "loggan". Kanske är ensam om det.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Killgissar på "Superclocked" utgåvor av befintliga kort där man höjt klockfrekvenserna med typ 5%

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att efter att man har sett denna videosnutt så kändes det dumt att beställa en till RTX 2080 ti för att köra dom i nvlink.

Men efter att reflekterad över mitt köp, så tror jag inte en "turing refresh" eller en upphottad version av Titan kan köra 7680×4320 med spelbar fps i nyare spel.

Jag spelar spel i det upplösningen, nvlink kommer att hjälpa mig att nå åtminstone 30 fps med med starka kompromisser. Tror vi är 2-3 grafikkorts generationer ifrån att spela 8K med "beväm" fps. Ångrar inte mitt köp av 2080 ti, kommer med största sannolikhet att inte köpa denna "super" produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

De släppte ju Star Wars, så det här är nog för "Super Star Wars".

Permalänk
Medlem

Supermegawow-refreshade Turing med stöd för ... PCIe 4.0?
Geforce GTX1700-serien?
Eller vågar man hoppas på ... Super-Tegra!?

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Uteslutningsmetoden, alltså...

1) Tror inte att det är nåt nytt större chip, för 2080 Ti är redan enormt och det finns något som heter reticle limit.
2) Tror inte att det är en ersättare till ett existerande chip, med tanke på hur nya de är. Modernare processer har allt högre testkostnader för varje nytt chip, och NVidia vill säkert slå ut de kostnaderna på mer än tiden sen Turing lanserades
3) Det skulle kunna vara högre klockade chip, möjligen, men samtidigt gillar NVidia att det numer är AMD som har ryktet om sig att ha de varma högljudda korten, så det låter osannolikt
4) Det skulle kunna vara mjukvaruförbättringar, i drivrutinen eller middleware, men det låter lite konstigt med tanke på brandingen.
5) Det skulle kunna vara högre klockade minnen. Detta är egentligen mest sannolikt - GDDR6 var helt nytt när Turing lanserades, och man kan mycket väl tänka sig att det finns snabbare minnen tillgängliga nu. Det är också precis vad NVidia gjorde för Pascal-generationen.

Så i brist på bättre idéer blev det en röst på snabbare minnen för att försöka spoila Navi.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Gissar på 2070 ti eller ett rtx titan XP.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

SUPER någon som varit hemlighetsfull på nya AA-teknikmötet

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

PCI 4 stöd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Kan det vara ett nytt Tegra?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

RTX kort med PCIe 4

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Samsung 980 Pro Series 1TB

Permalänk
Medlem

Känns som något mjukvarubaserat, de har ju inte lyckats gömma hårdvaran på sistone så någon ny funktion i Geforce Live kanske?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Medlem

Eller så har har de fixat något med deras DLSS som gör att att de flesta spelen kan använda sig utav detta med bibehållen bildkvalite?

Permalänk
Medlem

Nvidia skärmar tror jag dom hypar för, eller vad jag verkligen hoppas för... SUPER PRISSÄNKNINGAR!

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm