Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

@JesperT: Avsnitt 10? Trodde de visades på torsdagskvällarna i USA? Ser inte heller detta avsnitt på i listan på mitt Prime-konto

Ja det är 10 han pratar om, de sänds på torsdagar men de har konstant gått att få tag på så fort någon region i världen gått in på torsdag.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Ja det är 10 han pratar om, de sänds på torsdagar men de har konstant gått att få tag på så fort någon region i världen gått in på torsdag.

Jag förstår! Nåja, då blir det att vänta till morgondagen

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

IKEA-lampor!

Hur som helst.
Jag tror och hoppas att den här serien faktiskt kan utvecklas för den har potential, men det största problemet är faktiskt manusförfattarna.
Jag kommer definitivt ge säsong två en chans.

Kan någon förklara varför de ska förstöra en så bra "cliffhanger" som de hade möjlighet med när det kom till Picards död, den hade de ju kunnat spara på till säsong två.
Nu tog man sorgen som karaktärerna uppvisade och pissade på eftersom de valde att visa att Picard minsann lever vidare.
Det var exakt samma sak i "The Rise of Skywalker" när Rey "råkade" spränga skeppet som Chewbacca inte befann sig på.

Dold text
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backspace:

IKEA-lampor!

Hur som helst.
Jag tror och hoppas att den här serien faktiskt kan utvecklas för den har potential, men det största problemet är faktiskt manusförfattarna.
Jag kommer definitivt ge säsong två en chans.

Kan någon förklara varför de ska förstöra en så bra "cliffhanger" som de hade möjlighet med när det kom till Picards död, den hade de ju kunnat spara på till säsong två.
Nu tog man sorgen som karaktärerna uppvisade och pissade på eftersom de valde att visa att Picard minsann lever vidare.
Det var exakt samma sak i "The Rise of Skywalker" när Rey "råkade" spränga skeppet som Chewbacca inte befann sig på.

Dold text

För min del så var det äkta Star Trek. Har väntat på detta sen Voyager lades ned. Det här är min tanke kring frågan på din spoiler.

Det jag kan tänka mig är att det inte var helt hundra om det skulle bli en säsong 2. Det vore hemskt att avsluta, utan att veta om Picard skulle överleva eller inte.

Dold text
Permalänk
Medlem

Nu är serien slut. Diskussionen bland serieskaperna såg nog ut något i den här stilen:

Chef: "Hur många avsnitt har vi fått ihop material till?"
Författare: "Ehm, bara ett."
"Chef: "Oj då, vi kanske kan dra ut det till ett dubbelavsnitt då?"
Författare: "Ja det går, men det kan bli segt och konstlat".

Chef ringer producent och berättar.

Producent: "Äh, vafan, dra ut det till 10 avsnitt istället, ingen kommer märka att det är en undanflykt för att vi inte har några idéer eller kreativitet".

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Proffsmoddare

Har inget speciellt att anmärka på, men tyvärr är den hittills inte speciellt anmärkningsvärd heller

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

@Elektroman: Du beskrev just precis vad jag kände om senaste säsongen av The Expanse. Annat topic dock..

Picard var väl, öh.. ok.. Finns inte mycket mer att säga egentligen, det var en säsong.. Discovery var bättre, skjut mig.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Följer nuvarande star tråk-recept.

Men har sett ep10 nu.
Tycker ep1, 7, 8, 9 och 10 var bäst.

Men inte är det Star Trek

De...

butchade en TNG och Voyager karaktär

Dold text

...också!

Domen är väl bättre än Discovery (som typ * på allt heligt) men inte mycket bättre.

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜

Premiär imorgon alltså.

Jag är väl... 2/5-taggad? Jag vet inte, känns som det blir någon generisk story av det. Givevis plus för John de Lancie dock.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Jag är försiktigt optimistisk men självklart vill jag också att säsongen ska vara bra. Jag vill inte se en massa avsnitt och känna mig underväldigad.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Premiär imorgon alltså.

Jag är väl... 2/5-taggad? Jag vet inte, känns som det blir någon generisk story av det. Givevis plus för John de Lancie dock.

Är första säsgonen bra? Har inte hunnit börja titta då jag fastnade i Star Trek Discovery.
Återkommer han i sin roll som Q?

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Deerhall:

Är första säsgonen bra? Har inte hunnit börja titta då jag fastnade i Star Trek Discovery.
Återkommer han i sin roll som Q?

Minns jag rätt började den svagt, tog sig helt okej i mitten och kraschlandade på slutet?

Ja, han återkommer som Q!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Varför är inte avsnitt 5 ute på amazon än? Har Paramount lyckats köpa sig ngn för sändnings rättighet?

Permalänk
Medlem

kanske kan fråga här, finns de gamla star trek filmerna med william shatner på paramount+ ?

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

kanske kan fråga här, finns de gamla star trek filmerna med william shatner på paramount+ ?

Nä! Det äldsta jag hittade var Nemesis.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Avstängd

Ibland undrar man om ens skådespelarna tycker om det de gör i dessa serier och filmer som är tänkta som ren nostalgibomb.

Medans fansen avskyr det då regissör och manuskriptskribenterna verkar ha noll koll på universumet.

Permalänk
Relik 📜

Finns ju en del info om S03 nu, aka sista säsongen. Verkar bli väldig fan service, med stora delar av TNG-folket på plats. Kan alltså bli.. hur som helst. Måste oavsett säga att Michael Dorn ser helt smashing ut som en äldre Worf!

Hoppas nästan John de Lancie inte återkommer. Säga vad man vill om S02, men just det avslutet tyckte jag satt fint. Är ju redan bekräftat att varken Alison Pill eller Santiago Cabrera kommer tillbaka, så där är två storylines som får ses som avslutade.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Säsong 3 drar igång nu.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Någon som följer? Bästa säsongen av Star Trek på länge imo.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Jag håller med. S3 känns som en ny, asbra Star Trek serie jämfört med S1 och S2. Jag följer slaviskt nu varje Fredag.

Permalänk
Relik 📜

Mängden fan service i S03E08 alltså... 😅 Men jag gillar!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

Tycker serien inte riktigt gått upp sig. Den knarkar nostalgi och många förknippar tyvärr det med "bra". Och yay samma bad guys igen. När de hade kunnat göra något nytt.

Permalänk
Medlem

Ja det svalnade en aning när de fick samman hela gamla gänget. Tydligen blir det inga fler säsonger efter denna, så det är väl rimligt att de kör med en ordentlig dos fan service nu på slutet och låter det bli som de blivit.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Avstängd

Sista avsnittet

Fanfare, som patrick stewart egentligen var helt emot och Nostalgitripp helt utan några stakes. Allt var över löjligt fort dessutom.
Skalan på skeppet i slutet såg helt konstigt ut, perspektivet fick skepet att se pytte ut.
För mycket plot armor på Titan också, i förra avsnittet så utplånade Borg skepp som inte kom under kontroll helt, så varför gjorde de inte det med Titan?
Och Qs avsnitt i säsong 2 är lagom meningslösa nu.

Dold text
Permalänk
Medlem

Säsongen var för kort. De sista avsnitten kändes forcerade, men annars var det rätt ok. Det är ok att man inte knyter ihop alla lösa trådar, men man har ju några frågor som inte får svar i Picard åtminstone, men kanske går att spinna vidare på i andra Star Trek-serier, då sådana säkert kommer att finnas och utspelas i ungefär samma tidsperiod.

Megaspoiler följer:

Mina enda invändningar är väl egentligen att 1) De borde tagit kål på Borg-cuben så fort de någonsin fått chansen. Inte börja diskutera, prata om att deras polare är kvar och bara har en minut på sig att komma ut, etc. Kirk hade inte tvekat, han hade skjutit direkt och ändå löst biffen. Dels kunde de misslyckats om cuben fått korn på dem, dels kunde ju flertalet stora städer ha jämnats med marken medan de diskuterade. Hade de istället gjort det livsviktigt att Picard den yngre överlevde - för att kunna sända stoppkommando exempelvis, hade det varit möjligt att enklare förklara slöheten med att spränga sändaren. 2) Picard den yngre är indirekt (för att inte säga direkt, rakt ut), medverkande till hur många dödsfall som helst. Ett ganska tungt kors att bära, och man kan diskutera om han hade mött ett annat, snabbare, öde om han inte varit son till J-L Picard. Å andra sidan kanske borgarna återkommit ändå. Och på tal om det, vafan hände med de reformerade borgarna i säsong 2? Var de på safari i beta-kvadranten och därmed inte tillgängliga för hjälp/råd? Hur som helst - värsta borg-undercover-agenten ena året, nästa år stationerad på Star Fleets flaggskep...han ska vara glad att han inte blivit lynchad var min tanke. (Jag menar inte att han borde lynchas, men att folk nog skulle ha svårt att lita på honom)

Dold text
Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7