Köpa Pixel 3a och Pixel 3a XL i Sverige

Permalänk
Relik 📜

Köpa Pixel 3a och Pixel 3a XL i Sverige

Google bestämde ju sig som bekant för att skippa Sverige för nya Pixel-lurar även den här gången. Pixel 3a och 3a XL finns i en hög länder, men inte hos oss. Däremot i Tyskland. Det hjälper ju föga kan man tycka, då Googles butik inte skickar paket utanför landet. Visst finns det tjänster för att gå runt sådant, men tänk om det vore ännu enklare..

Visar sig att det faktiskt är ännu enklare. Det går att beställa från tyska Google direkt till Sverige, något som bland annat användare på Swedroid upptäckt sedan tidigare. Med de nya Pixel-lurarna har det hela dock fått ett uppsving, och fungerar generellt kalasbra. Jag kunde inte riktigt hålla mig, utan klickade hem en Pixel 3a till frun i söndags. Idag plockade jag ut paketet (inklusive gratis Home Mini!), inga problem!

Tricket är att manuellt skriva "Schweden" efter din stad och välja priority shipping. Japp, that's it. Om allt fungerar som det ska kommer DHL (leverantören) säga "aha, det här ska till Sverige" och helt enkelt lösa biffen. I de få fall paket fastnar och åker tillbaka till Google väntar återbetalning, så ingen större risk där.

Skrivet av kronberg på Swedroid:

Jag beställde från Google Store i Tyskland 2019-05-07, fick mail "Vielen Dank für deine Bestellung im Google Store" inom några minuter, och nyss (drygt ett dygn senare) kom bekräftelsen på att paketet har skickats. Enligt DHL är paketet addresserat till Sverige.

Så här beställde jag:
Google Store für Geräte und Zubehör von Google (inloggad som mig själv med svenskt betalkort kopplat till Google Store)
Smartphones
Pixel 3a
Kaufen
Välj 3a eller 3a XL
Välj färg
In den Einkaufswagen
Välj färg på gratis Google Home Mini
In den Einkaufswagen
Kontrollera kundvagnen, ska innehålla en Pixel 3a, en Mini och en rabatt på 59 euro
Fortfahren
Adressen:

För Efternamn
Mingata 123
12345 Svenskstad, Schweden
Deutschland

Glöm inte att välja Priority Shipping

Användaren kronberg på Swedroid har snott ihop en steg-för-steg hur det hela går till. Är egentligen inte konstigare än att beställa som vanligt och betala som vanligt, men lägga till "Schweden" efter din stad. Fördelen med Tyskland är ju att laddaren är samma som vi kör i Sverige, till skillnad från UK där det är annan plugg.

Så, där har ni dagens tips! Givetvis bör samma trick fungera även för annat, till exemepel vanliga Pixel 3, Home Max eller liknande som inte säljs i Sverige.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Det här är en väldigt lockande deal. Hade det inte varit för det faktum att kontraktet för min telefon går ut först i december, och lär hålla en tid efter det också, hade jag slagit till. Det verkar ju ändå vara väldigt vettig telefon för pengarna, och kompromissar inte på kamerasidan som mellanklasslurar brukar göra.

Att få en Home mini på köpet dessutom gör det bara ännu trevligare. Nu har jag förvisso redan alla Home-enheter jag behöver, men för den som inte har en sådan är det ett grymt prisvärt system. Ska bli intressant att höra vad @emilakered bättre hälft tycker om telefonen

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Pixel 3XL från Tyskland på ebay.co.uk
Kolla bara så att säljaren har bra score

Här fanns en tex.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk

@emilakered: Jag gjorde också precis som dig efter att läst på Swedroid och det funkade kalasbra. Beställde i fredags och hämtade den i måndags.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Har nu haft min sen i tisdags förra veckan. Fungerar klockrent och är ruskigt nöjd.
Den är numera min "daily driver" istället för min OP6T. Jag spelar inte något speciellt och känner därför inte att jag behöver allt extra OP erbjuder. Visst, vissa saker som de lagt till i OS saknar jag men annars är Pixel nice.

Play now på låsskärmen t.ex eller "squeeze" för assistant och volym upp+power för "vibrate".

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mr*Gibson:

@emilakered: Jag gjorde också precis som dig efter att läst på Swedroid och det funkade kalasbra. Beställde i fredags och hämtade den i måndags.

Vi verkar ju haft lite "tur" ändå, har onekligen strulat för vissa. Speciellt de som glömmer priority shipping..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@emilakered: Verkar som de har uppdaterat dealen:

Skrivet av :

Beim Kauf eines Pixel 3a oder Pixel 3a XL einen Pixel 3a oder Pixel 3a XL Stoff-Case als Geschenk erhalten. Füge einfach beide Artikel deinem Einkaufswagen hinzu.

Dvs, köp en Pixel 3a eller 3a XL och få ett mobilskal på köpet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DavidtheDoom:

@emilakered: Verkar som de har uppdaterat dealen:

Dvs, köp en Pixel 3a eller 3a XL och få ett mobilskal på köpet.

Ja, jag tror den förra dealen hade sista dag 21/5!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hade den varit vattentät så hade jag köpt den direkt=(
Jag får nog sitta kvar på min S8 till batteriet dör, vanilla android med bra kamera till ett bra pris hade varit supernice annars.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Fearnox:

Hade den varit vattentät så hade jag köpt den direkt=(
Jag får nog sitta kvar på min S8 till batteriet dör, vanilla android med bra kamera till ett bra pris hade varit supernice annars.

Jag vettetusan, har aldrig haft problem med vattenbiten helt ärligt. Men, är man i miljöer där det blir mer viktigt förstår jag det är en tung faktor!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag vettetusan, har aldrig haft problem med vattenbiten helt ärligt. Men, är man i miljöer där det blir mer viktigt förstår jag det är en tung faktor!

Jag löper och cyklar oberoende av väder, så jag vart väldigt nöjd när jag gick ifrån S6 till S8.
Fördelen med att inte ha en vattentät mobil är att det oftast går att byta batteri relativt lätt, dom brukar vara limmade för att vara täta annars.

*Edit: det kan ju vara skönt för alla att inte behöva oroa sig för att enheten som dom sköter större delen av deras liv med tar skada ifall det kommer en regnskur.
Jag ser det som ett ganska stort framsteg när det kommer till smidigheten eftersom att man inte behöver tänka på att mobilen kan komma till skada längre, det blir smidigare för användaren.
Tänk dig det tekniska hoppet imellan plånbok och vattentät mobil, det ger väldigt stora fördelar på nästan alla sätt, det är nästan bara batteritiden som blir obekvämt då.
Jag tror att vi sitter på mobiler utan uttag inom några år som bara laddar T.Ex. QI för att få ner tillverkningskostnaden och smidigare få till vattentätande.

Nu så behöver vi bara flytande mobiler eller skal med, så är jag nöjd☺

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Fearnox:

Jag löper och cyklar oberoende av väder, så jag vart väldigt nöjd när jag gick ifrån S6 till S8.
Fördelen med att inte ha en vattentät mobil är att det oftast går att byta batteri relativt lätt, dom brukar vara limmade för att vara täta annars.

*Edit: det kan ju vara skönt för alla att inte behöva oroa sig för att enheten som dom sköter större delen av deras liv med tar skada ifall det kommer en regnskur.
Jag ser det som ett ganska stort framsteg när det kommer till smidigheten eftersom att man inte behöver tänka på att mobilen kan komma till skada längre, det blir smidigare för användaren.
Tänk dig det tekniska hoppet imellan plånbok och vattentät mobil, det ger väldigt stora fördelar på nästan alla sätt, det är nästan bara batteritiden som blir obekvämt då.
Jag tror att vi sitter på mobiler utan uttag inom några år som bara laddar T.Ex. QI för att få ner tillverkningskostnaden och smidigare få till vattentätande.

Nu så behöver vi bara flytande mobiler eller skal med, så är jag nöjd☺

Ja, nej, så kan det nog vara! Tänker mest för egen del, har aldrig behandlat telefonen "varsamt" och än så länge inte lyckats fuktdöda någon. Å andra sidan, kanske är lite som ESD att man rycker på axlarna och tycker det är ickeproblem hela vägen tills något pajar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Sambon fyllde år och ville ha en ny mobil, så jag åtog mig att fixa en från tyskland, följde kronbergs guide och det funkade fin fint.

Hon är extra nöjd med kameran och en Google Home mini på köpet var inte fel heller, 416€ inkl frakt.

Blir nog en pixel till mig själv nästa gång jag behöver en ny mobil.

P.S long time lurker som tog sig i kragen och fixade ett acc.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av PerfectGamingWeather:

Sambon fyllde år och ville ha en ny mobil, så jag åtog mig att fixa en från tyskland, följde kronbergs guide och det funkade fin fint.

Hon är extra nöjd med kameran och en Google Home mini på köpet var inte fel heller, 416€ inkl frakt.

Blir nog en pixel till mig själv nästa gång jag behöver en ny mobil.

P.S long time lurker som tog sig i kragen och fixade ett acc.

Bra jobbat, både med telefon och konto!

Är redan lite avis på fruns Pixel 3a, den har rejält mkt bättre batteritid än min Pixel 2 XL..

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Bra jobbat, både med telefon och konto!

Är redan lite avis på fruns Pixel 3a, den har rejält mkt bättre batteritid än min Pixel 2 XL..

Tackar, trist att den inte säljs i sverige, gillar tanken på ett rent android med senaste updateringarna i 3 år och en sjukt bra kamera speciellt nattläget för det priset.

Nu vill hon ha ett wallet case så jag beställde https://www.amazon.com/Feitenn-Magnetic-Shockproof-Anti-Scrat...
får se hur det funkar med fingerprint och övrigt.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem

Utöver att det av misstag fungerar att köpa direkt från Google om man väljer rätt fraktalternativ så har ju tyska Amazon (de själva, dvs "Dispatched from and sold by Amazon") sedan länge sålt Pixel-lurar utan någon begränsning att bara leverera inom Tyskland.

Så jag bara nämner att om Google sätter stopp så lär det inte vara några problem att bara klicka hem Pixel-lurar från Amazon (som för tidigare generationer), dvs t.ex. https://www.amazon.de/Google-Pixel-Smartphone-Android-Black-J...

(De verkar ha dålig lagerstatus i nuläget, men det verkar ju vara oproblematiskt att få grejerna levererade av Google än så länge.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Står i Swedroid-tråden att det tar lång tid från lagd order till dispatch.

Hur lång tid tog det för er som beställt?

Jag beställde lördag kväll och den har inte skickats ännu.

UPDATE
Jaha nu kom mail om leverans minsann.

Då kan man andas ut lite.

Skrivet av emilakered:

Är redan lite avis på fruns Pixel 3a, den har rejält mkt bättre batteritid än min Pixel 2 XL..

Ja lite större batteri och strömsnålare chip gör underverk för batteritiden.

Sitter på budgettelefon med SD 626 och 3000 mAh, är riktigt nöjd med batteritiden. Hoppas på liknande resultat med 3a:n.

Permalänk
Skrivet av Jaco8:

Står i Swedroid-tråden att det tar lång tid från lagd order till dispatch.

Hur lång tid tog det för er som beställt?

Tycker det gick väldigt fort då 18 & 19 var helg. Lycka till med nya pixeln!

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem

@PerfectGamingWeather: Wow ja DHL gjorde bra jobb där.
Blev orolig att Google inte postade min på hela måndagen. Men DHL verkar leverera på under 24 h till mig då paketet kommer fram idag.

Lycka till du också, och välkommen till forumet

Permalänk

Är jättesugen på att köpa en, men verkar som det är riktigt krångligt att skicka tillbaka telefonen till Tyskland ifall man skulle få problem :/

Inet kommer ta in båda 3a och 3a XL, men priserna är väldigt saftiga.
Du får en vanlig OnePlus 7 för ca 300 kr mer, och då är det väl bara kameran som är sämre.
https://inet.se/produkt/2000297/google-pixel-3a-64gb-svart

Permalänk
Skrivet av Isakksson:

Inet kommer ta in båda 3a och 3a XL, men priserna är väldigt saftiga.
Du får en vanlig OnePlus 7 för ca 300 kr mer, och då är det väl bara kameran som är sämre.
https://inet.se/produkt/2000297/google-pixel-3a-64gb-svart

Det var ju helt klart lite i överkant men det är iofs nog bara väntat. Kanske det priset som krävs för att Inet ska göra rimlig vinst iom gråimport osv.
Om det nu är gråimport det är frågan om.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om en Pixel 3A från Kanada skulle fungera i Sverige? Har en bekant där som kommer hit till sommaren, funderar på att be han köpa en åt mig.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Borde funka, såväl Verizon som vanliga NA ser ut att vara lika den europeiska: https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/bm0sjl/unlike_p...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

@Choffe: Mm, borde var ordet... Jag kollade här och ser att Telia använder band 3, 7 och 20 vilket alla Pixel 3a verkar ha (förutom Japanska), så LTE/4G verkar ju lugnt. Men hur kan jag kolla upp om det funkar med 3G? Är några ställen här uppe som inte har 4G...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Någon som har en aning om en Pixel 3A från Kanada skulle fungera i Sverige? Har en bekant där som kommer hit till sommaren, funderar på att be han köpa en åt mig.

Jag var lite orolig gällande strömkontakterna när jag beställde från tyskland, men det visade sig vara ett icke problem. Kanske inte är nått problem ändå men bra att kolla upp.

Sambon fick sitt wallet case igår från amazon USA, hon blev mycket nöjd och stoppade in både körkort, betalkort & något annat kort plus en 500 sedel utan problem.

jag måste tillägga att för mig och sambon var det absolut inget minus att baksidan var av plast, lätt smidig och inte lika hal som vår andra telefoner av metall.
En sak jag speciellt gillade var att facebook inte var förinstallerat.

Edit: Att låsa upp med fingeravtryck på baksidan funkade också utan problem med detta wallet case.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av PerfectGamingWeather:

Jag var lite orolig gällande strömkontakterna när jag beställde från tyskland, men det visade sig vara ett icke problem. Kanske inte är nått problem ändå men bra att kolla upp.

Tyskland kör samma pluggar och allt som i Sverige, inga problem! Kanada däremot kör väl samma som USA, det vill säga 120 Hz i 60 Hz och annat fysiskt uttag. Även om själva laddaren klarar behövs det därför som minst en "dum" adapter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Tyskland kör samma pluggar och allt som i Sverige, inga problem! Kanada däremot kör väl samma som USA, det vill säga 120 Hz i 60 Hz och annat fysiskt uttag. Även om själva laddaren klarar behövs det därför som minst en "dum" adapter.

Det var skönt att slippa "dumma" adaptern.

Kollade lite på Inet som kommer att ta in Pixel'n, priset var då inte det roligaste 5790kr för 3a & 6490kr för 3a XL i skrivande stund. Jag betalade 4 551,77 kr för sambons 3a och fick en Mini på köpet, men kan tänka mig bra service och ev. ett RMA fall blir mycket enklare att hantera.

För min del klarar jag mig på min gamla traktor ett tag till, inväntar en kampanj eller Black Friday för ett bra pris, oavsett om det blir denna modell eller annan så blir det en Pixel som nästa mobil.

Pixla på vänner!

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem

Lyckades demolera skärmen på min mix 2S ordentligt i nättras. Chansade och drog en beställning, hoppas pixeln dyker upp snabbt.

Hur är intrycket för er andra? Fortfarande nöjda?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mogalen:

Lyckades demolera skärmen på min mix 2S ordentligt i nättras. Chansade och drog en beställning, hoppas pixeln dyker upp snabbt.

Hur är intrycket för er andra? Fortfarande nöjda?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är nättras?