Permalänk
Medlem

Ny Speldator 15-20k

Funderar på att köpa ny dator då min nuvarande börjar ge med sig

Spelar nästan bara CSGO, men vill kunna spela och streama detta i ett par år framöver.

Vet om att de är billigare att bygga ihop en själv, men då kunskap saknas söker jag en färdigbyggd eller en som sidan kan bygga ihop åt en. Budgeten är 15-22k.

Tack på förhand Mvh Victor

Permalänk
Medlem

Skulle i det fallet rekommendera lite byggen på Komplett:
Kompett Gamer Premium a175 GeForce RTX 2080, Ryzen 5 2600X, 16GB, 480GB SSD (16499:-)
Kompett Gamer Premium a170 GeForce RTX 2070, Ryzen 7 2700X, 16GB, 1TB SSD (16999:-)
Kompett Gamer Premium i160 GeForce RTX 2070, Core i7-8700, 16GB, 1TB SSD (15999:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vifr99:

Funderar på att köpa ny dator då min nuvarande börjar ge med sig

Spelar nästan bara CSGO, men vill kunna spela och streama detta i ett par år framöver.

Vet om att de är billigare att bygga ihop en själv, men då kunskap saknas söker jag en färdigbyggd eller en som sidan kan bygga ihop åt en. Budgeten är 15-22k.

Tack på förhand Mvh Victor

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1196197-gratis-hjalp-v...

Permalänk
Medlem

@vifr99: https://www.inet.se/kundvagn/visa/12537353

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | i5 9600k | be quite! Pure Rock | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | ASUS GeForce RTX 2060 6GB DUAL OC | Samsung 850 series EVO 250GB | Kingston A1000 480GB M.2 NVMe | Fractal Design Define S | EVGA Supernova G2 750W | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av vifr99:

Vet om att de är billigare att bygga ihop en själv, men då kunskap saknas söker jag en färdigbyggd eller en som sidan kan bygga ihop åt en.

Tack på förhand Mvh Victor

Om du som liten kanske lekt med LEGO, duplo eller andra bygg-klossar, så lär du kunna sätta ihop en dator själv då datorer numera är designade för att alla delar ska kunna passa ihop enbart där de ska passa, plus sen att alla komponenter kommer med manualer för vad som ska kopplas in till vad, vilka sladdar som ska kopplas var och så vidare. Det är otroligt enkelt bara man vågat.

Sen kan säg nätaggregatets många kablar få det att se svårt ut att koppla allt rätt, men allt man behöver minnas är 24-pin, CPU 4pin och grafikkortets en eller två 6pit kontakt, det räcker sen för att få det hela att funka, om man sen missat någon kabel och datorn inte funkar, så löser man det och får det att funka, datorn lär inte börja ryka eller på något fiktivt sätt gnistra, sånt riskerar man bara om man sätter en skruvmejsel i vägguttaget eller liknande, min punkt där är; Datorer är väldigt säkra och lätta att sätta ihop, risken att orsaka icke-lösbara problem är väldigt liten, om inget annat, så kan du kolla på säg Youtube på videos med guider hur datorer sätts ihop, för att få dig en aning om hur det ska se ut och hur man får ihop de olika delarna.

Visa signatur

John

Permalänk

https://www.inet.se/datorbygge/b1084241/datorbygge

Färdigbyggd

Här måste du bygga själv men du ser skillnaden.
Bättre cpu, bättre moderkort, bättre cpu kylning.

Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.