Open VPN Synology - Problem på Win 10

Permalänk

Open VPN Synology - Problem på Win 10

Jag har installerat VPN Server på min Synology och jag har valt Open VPN-protokoll. Med min Mac ansluter jag via Tunnelblick och kopplar upp mig genom Cmd+K. Enkelt.

Men på min Windows-PC går det inte lika bra. Där kopplar jag upp mig med OpenVPN och den ansluter (jag kan se både i appen och i NAS att den är uppkopplad) men när jag ska "mappa" servern så funkar det inte.

Tilläggas bör att jag är grön på Windows (10 i det här fallet). Är det någon som kan tala om hur jag ska bära mig åt? Alternativt peka mig åt någon guide?

Tacksam för all hjälp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är det du försöker åstadkomma? Mappa servern till, hur, var, när, vilken?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Vad är det du försöker åstadkomma? Mappa servern till, hur, var, när, vilken?

Jag vill komma åt min NAS som en server så jag kan länka till filerna på den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av claudiomarino:

Jag vill komma åt min NAS som en server så jag kan länka till filerna på den.

Vill du komma åt dom själv eller menar du länka till exempelvis kompisar och sådant?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Bara jag, så att jag kan komma åt filerna på distans. Viktigt är dock sökvägen till filerna är länkbara (till exempelvis Adobe-program). Således räcker det inte med att komma åt filerna via DSM.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då hänger jag med!
vad är det som då ej fungerar? Hittar den ej enheten, felmeddelanden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt efter det att jag kopplat upp mig via OpenVPN för att komma åt server.

Jag lyckades skapa en VPN Connection men jag gissar att OpenVPN redan gör samma sak?

Visa signatur