Permalänk
Medlem

gopro hero 6 och adobe premiere

Har precis spelat in när jag åkt mtb... Kvaliten på filmen är jättebra men eftersom det är flera småklipp så vill jag bygga ihop allt i adobe premiere. Och då börjar problemen.

När jag inte rört filmerna är det skitbra bild. inge artefakter? och mycket mer skarp bild.
Men sen efter att jag klippt ihop i adobe premiere så ser det skit ut?

Jag har spelar in i 2.7k, 60 fps, superwide.

Och inställningen i adobe premiere när jag exporterar har jag satt till "match bitrate". Det borde väl innebära att den ska behålla kvaliten?
Missar jag något?

Permalänk

Använder du nvenc för kodningen?

Märkte att den gav en del bildfel när jag försökte använda den artefakter och motion blur så gick över till cpu kodning istället och fick i stort sett samma ut som in.

Testade nvenc mest för att se om de gick att speeda upp kodningen lite väntade mig sämre kvalitet len var mer eller mindre totaltrasigt för mig me artefakter i stort sett hela testklippet jag testade på.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har inte ändrat något överhuvdtaget. Jag har bara match bitrate när jag exporterar...

Hittar inte ens det du beskriver....

Jag provade nu exportera med youtube 2160p 4k. Höll fan på i 4 timmar utan att få ut en film.. Måste vara nåt enkelt jag missar?

Permalänk
Medlem

Börja med att använda kortare klipp, ta 20 sek eller något som du kan labba med.
vilka I ställningar exporterar du med?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Elghinnarisa:

Jag kör alltså på gopron 2.7k, 60f fps och superwide.
Jag har itne ställt in något i adobe premiere för jag vet inte vad som ska ändras. Ja trodde det räckte att "match bitrate" att det då skulle vara samma kvalite som orginalet är...

Men måste vara något mer?