Klickade länk, virus?

Permalänk

Klickade länk, virus?

Hej, vill först be om ursäkt för jag vet inte var jag ska lägga den här tråden och har förmodligen inte lagt den rätt.

Jag var inne i förrgår på ett forum där de hade länkat till en konstig subreddit, som för övrigt är nedstängd nu. Där råkade jag av misstag klicka på en inbäddad länk på min iPhone (safari).

Det började laddas massa sidor i samma flik/ blev redirectad hundratals gånger på bara några sekunder. Adressfältet bara flimrade. Till slut stannade det och ett varningsmeddelande visades på sidan; "Anslutningen är inte privat, det är möjligt att hackare försöker stjäla dina uppgifter..."

Nu undrar jag om någon snäll själ kunde undersöka URL:en jag råkade klicka på och kolla om jag har blivit infekterad eller inte?
Jag klistrar in URL:en uppdelad här: t . co / zSi 81 ry Slj

Jag har ingen nyligen gjord backup på min telefon. Så att återställa den hade inte varit så roligt då jag hade förlorat massa saker.

- Orolig Person

Permalänk
Medlem

Finns det inte inbyggd anti-virus i mobiler nu för tiden? Eller vad vet jag.. Kolla om det finns inbyggt och om det finns gör en scan i hela mobilen.. Den länken säger nästan inget skulle jag tro. Det beror nog helt och hållet på om du har stängt av plötslig nedladdning utan tillåtelse från webbplatsen.. Men det löser nog sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz