Rasperry Pi 4g-modem / VPN Router / NAS?

Permalänk
Medlem

Rasperry Pi 4g-modem / VPN Router / NAS?

Tjenare gänget

Jag hade velat sätta ihop ett system som löser lite av mina problem.

Jag vill att den ska agera 4g Modem - VPN - Wifi Router - Nas -> allt i ett ifall möjligt

jag har inte superbra koll på Rasperry Pi så tänkte jag frågar här först innan jag går vidare och köper på mig delarna

EDIT:

Tips av programvara och hårdvara tas tacksamt emot

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

Tjenare gänget

Jag hade velat sätta ihop ett system som löser lite av mina problem.

Jag vill att den ska agera 4g Modem - VPN - Wifi Router - Nas -> allt i ett ifall möjligt

jag har inte superbra koll på Rasperry Pi så tänkte jag frågar här först innan jag går vidare och köper på mig delarna

EDIT:

Tips av programvara och hårdvara tas tacksamt emot

En Raspberry Pi eller någon router i listan på sidan och ett valfritt 4G modem som stöds ska klara dina krav.
https://ofmodemsandmen.com/firmware.html

Tank på att inbyggda WiFi:n i Raspberryn är lite svagt så kan vara en bra idé att ha en separat accesspunkt.

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

USB och nätverk delar på kapaciteten så den blir rätt långsam som NAS.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.