Uppdaterad Samsung Galaxy Fold-design löser skärmproblem

Permalänk
Melding Plague

Uppdaterad Samsung Galaxy Fold-design löser skärmproblem

Efter bekymmer med recensionsexemplar som går sönder och avbokade förbokningar uppges designbristerna i Samsung Galaxy Fold nu vara åtgärdade.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Visst det kanske ger lite längre livslängd men i slutändan så kommer den nog gå sönder på samma sett efter mer användning.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Tror denna kommer vara extremt skör också.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Man får väl säga att det var tur för Samsung att det här upptäcktes innan det nått konsumenter. Ett fiasko av Galaxy 7 kaliber klarade dom av, nästan för bra. Men ett till? Tveksamt om det inte åtminstone lämnat en repa i deras anseende. Samtidigt ställer det såklart en del frågor om deras interna QA.

Sen får framtiden utdöma om de här förändringarna är nog... eller om en "rekommendation" att inte vika ihop den följer ;-).

*edit*

Är den skyddande filmen på skärmen för att förhindra att den viks ihop/böjs "för mycket" eller vad har den för funktion? Har inte riktigt följt med mer än att dom haft problem med skador på skärmen på recensentexemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fadelol:

Man får väl säga att det var tur för Samsung att det här upptäcktes innan det nått konsumenter. Ett fiasko av Galaxy 7 kaliber klarade dom av, nästan för bra. Men ett till? Tveksamt om det inte åtminstone lämnat en repa i deras anseende. Samtidigt ställer det såklart en del frågor om deras interna QA.

Sen får framtiden utdöma om de här förändringarna är nog... eller om en "rekommendation" att inte vika ihop den följer ;-).

*edit*

Är den skyddande filmen på skärmen för att förhindra att den viks ihop/böjs "för mycket" eller vad har den för funktion? Har inte riktigt följt med mer än att dom haft problem med skador på skärmen på recensentexemplar.

Är istället för någon form av skyddsglas typ gorillaglas som sitter i vanliga fall, dvs att skydda själva oledpanelen från repor osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Tror likt med folk över att telefonen fortfarande kommer att vara för skör med dessa åtgärderna,
Det skulle ha varit extremt kul om Huawei hinner ut med sin mate X innan fold är tillbaka på marknaden.

Som jag skrev i en annan tråd, Samsung "viker ut" sig, fast nu handlar det nog mera om att inte vika sig alls för pressen.

Time will tell.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Det finns nog knappast någon som inte tror att detta kommer vara en extremt ömtålig produkt. Frågan är dock om den kommer hålla så bra kvalite så att den klarar av vanlig användning?
Jag själv avvaktar ett tag innan jag köper vikbar telefon, men ser att en vikbar telefon om 1 år om kvaliten blir bra mer eller mindre blir ett måste för mig.

*edit*
En inte för mycket och det blev tvärt om

Permalänk
Medlem

Får man med en röd sammetskudde som den ska ligga på?

Permalänk
Medlem

Det tror jag föst när iFixit gjort en ny isärplockning. Jävla märkligt ändå att de utvecklat den såpass länge och tänkte släppa den med briser som kunde åtgärdats på några månader.

Man får hoppas att de testar dem i redigt dammiga och skitiga miljöer och inte i renrum som verkar varit fallet förra gången Smuts är inget påhitt utan det finns på riktigt så gott som överallt.

Edit: Kom på en lustighet... Apple körde ju med sitt "You're holding it wrong!", så Samsung skulle kanske börja med "You're folding it wrong!" #Fredagshumor

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det jag tror många ändå missar är nog vem jag iallafall tror denna är riktad till. Som jag förstått det så är de inte något som kommer va för gemeneman utan snarare för någon som är extremt teknikintresserad som vill vara först med det nyaste! och där pris inte spelar någon roll! Är mer som mobilernas Titan RTX, först av sitt slag, hutlös pris men finns där för att öppna upp för något nytt och för att driva utväcklingen framåt.

Sure även nya versionen kommer säkert vara ömtåligare än vanliga mobiler. Men som jag skrivit i en tråd tidigare om just detta så finns det bara så mycket utväckling som kan göras innan det måste ut produkter till kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

var sugen på denna men nu vågar jag inte längre, Kanske om ett år när den blivit provad i större skala, Och förhoppningsvis så har priset sjunkit rätt fint me.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk

Varför tar man bort skyddsfilmen...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knotvillage:

Varför tar man bort skyddsfilmen...?

Många mobiltelefoner kommer ju med en plastfilm för skärmen (transportskydd?) och den brukar man ju slita bort direkt. Kanske var det så recensenterna tänkte när de fick sina telefoner.

Men självklart skall telefonen klara av även klantiga personer som inte kan läsa innantill; klarar den att överleva recensenter så skall den nog klara även den trögaste av "normala" användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Varför tar man bort skyddsfilmen...?

Skickades från m.sweclockers.com

Varför pillar man på en sårskorpa som har en liten torkad flärp som sitter löst?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Skrivet av videopac:

Många mobiltelefoner kommer ju med en plastfilm för skärmen (transportskydd?) och den brukar man ju slita bort direkt. Kanske var det så recensenterna tänkte när de fick sina telefoner.

Men självklart skall telefonen klara av även klantiga personer som inte kan läsa innantill; klarar den att överleva recensenter så skall den nog klara även den trögaste av "normala" användare

Min film brukar sitta tills den trillar av eller blir nött. Sen skaffar jag en ny.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Avstängd

Det skall bli spännande & se de kommande skalen till dessa mobiltelefoner. Typ Urban Armor Gear.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Varför pillar man på en sårskorpa som har en liten torkad flärp som sitter löst?

Tror du missförstod poängen, sen så är ju inte en skorpa direkt någon bra jämförelse alls.

Sen när kom dessa skydden med uppenbara flärpar, och sen när kan du köpa en skorpa bara sådär? ;p

Personen menar antagligen att telefonen kommer med en skyddsfilm från fabrik, varför ska man då som första sak ta bort denna? Den fyller ju en fin funktion.
Visst kan man byta ut mot något annat eller köra naket glas, men det är egentligen bara bortkastat om man tänker till lite.

Själv använder jag original skyddet så länge det håller, jag slösar inte pengar på att skaffa mig något premium produkt direkt.

Folk kan kalla mig dum, men ser man på detta ut ifrån ett ekonomiskt perspektiv så ser det annorlunda ut.

Nu skriver jag inte om galax fold här över utan mera normal telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det finns nog knappast inte någon som inte tror att detta kommer vara en extremt ömtålig produkt. Frågan är dock om den kommer hålla så bra kvalite så att den klarar av vanlig användning?
Jag själv avvaktar ett tag innan jag köper vikbar telefon, men ser att en vikbar telefon om 1 år om kvaliten blir bra mer eller mindre blir ett måste för mig.

Trippel-negation, betyder det att man tror att den kommer att vara tålig?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ajp_anton:

Trippel-negation, betyder det att man tror att den kommer att vara tålig?

Korrekt, jag skrev fel.

Permalänk
Skrivet av Burks:

Tror du missförstod poängen, sen så är ju inte en skorpa direkt någon bra jämförelse alls.

Sen när kom dessa skydden med uppenbara flärpar, och sen när kan du köpa en skorpa bara sådär? ;p

Personen menar antagligen att telefonen kommer med en skyddsfilm från fabrik, varför ska man då som första sak ta bort denna? Den fyller ju en fin funktion.
Visst kan man byta ut mot något annat eller köra naket glas, men det är egentligen bara bortkastat om man tänker till lite.

Själv använder jag original skyddet så länge det håller, jag slösar inte pengar på att skaffa mig något premium produkt direkt.

Folk kan kalla mig dum, men ser man på detta ut ifrån ett ekonomiskt perspektiv så ser det annorlunda ut.

Nu skriver jag inte om galax fold här över utan mera normal telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Var lite det jag menar. Det fungerar ju som skydd så länge det är helt och sitter kvar. Nu kör jag Ideal of sweden. Hade 50% i julas så 125kr för ett skydd i glas får det vara värt.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Tror du missförstod poängen, sen så är ju inte en skorpa direkt någon bra jämförelse alls.

Sen när kom dessa skydden med uppenbara flärpar, och sen när kan du köpa en skorpa bara sådär? ;p

Personen menar antagligen att telefonen kommer med en skyddsfilm från fabrik, varför ska man då som första sak ta bort denna? Den fyller ju en fin funktion.
Visst kan man byta ut mot något annat eller köra naket glas, men det är egentligen bara bortkastat om man tänker till lite.

Själv använder jag original skyddet så länge det håller, jag slösar inte pengar på att skaffa mig något premium produkt direkt.

Folk kan kalla mig dum, men ser man på detta ut ifrån ett ekonomiskt perspektiv så ser det annorlunda ut.

Nu skriver jag inte om galax fold här över utan mera normal telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är skillnad på skyddsfilm och skyddsfilm. Det du tänker på är skyddsfilm,,, medans det som är tänkt att tas bort är bara skyddsfilm.
alltså, det är bara tänkt till att skydda mot transport och hanteringsskador, den är inte tänkt att brukas som skyddsfilm vid användande av telefon,,eller vad den nu sitter på. Dels för att den är tänkt att vara lätt att ta bort, utan att skada. och även om den är genomskinlig så är det inte tänkt att man ska titta på / använda en skärm igenom den.

Permalänk
Medlem

Folk kommer inte glömma detta på ett tag. Intresset för vikbara telefoner var nog ganska svalt redan innan de visade sig vara sköra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Skrivet av Lordsqueak:

Det är skillnad på skyddsfilm och skyddsfilm. Det du tänker på är skyddsfilm,,, medans det som är tänkt att tas bort är bara skyddsfilm.
alltså, det är bara tänkt till att skydda mot transport och hanteringsskador, den är inte tänkt att brukas som skyddsfilm vid användande av telefon,,eller vad den nu sitter på. Dels för att den är tänkt att vara lätt att ta bort, utan att skada. och även om den är genomskinlig så är det inte tänkt att man ska titta på / använda en skärm igenom den.

Fast så länge ”transportfilmen” sitter där så skyddar den ju och den försämrar ju inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det tror jag föst när iFixit gjort en ny isärplockning. Jävla märkligt ändå att de utvecklat den såpass länge och tänkte släppa den med briser som kunde åtgärdats på några månader.

Håller med dig. Jäkligt klantigt av Samsung att släppa en telefon som uppenbarligen inte tål ens mild hantering. Och så att efter "fem års utveckling" kunna komma på en lösning på några veckor. Att vika en telefon 100 000 i ett renrum är ju liksom inte samma sak som att ha samma telefon i en ficka på blåstället där metallspån, träflisor och damm samlas.

Om de var tveksamma till hållbarheten borde de ju istället ha sålt det som som en prototyp för utvecklare. Om sedan några tiotusen vanliga användare väljer att köpa telefonen och den håller dåligt.. Tja, inte Samsungs fel direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Korrekt, jag skrev fel.

Förstod vad du menade egentligen, tyckte bara det var roligt =).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Tror du missförstod poängen, sen så är ju inte en skorpa direkt någon bra jämförelse alls.

Sen när kom dessa skydden med uppenbara flärpar, och sen när kan du köpa en skorpa bara sådär? ;p

Personen menar antagligen att telefonen kommer med en skyddsfilm från fabrik, varför ska man då som första sak ta bort denna? Den fyller ju en fin funktion.
Visst kan man byta ut mot något annat eller köra naket glas, men det är egentligen bara bortkastat om man tänker till lite.

Själv använder jag original skyddet så länge det håller, jag slösar inte pengar på att skaffa mig något premium produkt direkt.

Folk kan kalla mig dum, men ser man på detta ut ifrån ett ekonomiskt perspektiv så ser det annorlunda ut.

Nu skriver jag inte om galax fold här över utan mera normal telefoner.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Knotvillage:

Fast så länge ”transportfilmen” sitter där så skyddar den ju och den försämrar ju inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Den kan väl sitta kvar om man så önskar men typiskt så finns det ju inget antiflott på sådana så det blir synliga fingeravtryck väldigt lätt.

Sen så känns det *subjektivt* bättre att ta på glas, fast det är inte något man får uppleva på Fold förstås då skärmen ändå är i plast.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Den kan väl sitta kvar om man så önskar men typiskt så finns det ju inget antiflott på sådana så det blir synliga fingeravtryck väldigt lätt.

Sen så känns det *subjektivt* bättre att ta på glas, fast det är inte något man får uppleva på Fold förstås då skärmen ändå är i plast.

Nu handlar ju detta mera om personliga preferanser, jag själv har inget emot orgina skyddet. Jag har faktiskt aldrig tänkt på att det är någon skillnad.
Inte med fingeravtryck heller.

Skulle jag däremot byta ut av någon anledning så blir det nog glas, glaset känns som att den ger något stabilitet till enheten samt att den delvis kan skydda bättre mot skarpa saker, säg nycklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Om de var tveksamma till hållbarheten borde de ju istället ha sålt det som som en prototyp för utvecklare. Om sedan några tiotusen vanliga användare väljer att köpa telefonen och den håller dåligt.. Tja, inte Samsungs fel direkt.

... ska vi börja med "but it's just a beta!" för telefoner också?

Snart så kommer väl SJ säga att det är inte deras fel att tågen stannar, spåren är fortfarande i early-access.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

... ska vi börja med "but it's just a beta!" för telefoner också?

Snart så kommer väl SJ säga att det är inte deras fel att tågen stannar, spåren är fortfarande i early-access.

Ja, om det handlar om en helt ny typ av telefondesign som måste handskas med appar på ett nytt sätt och som dessutom endast skulle säljas iaf i inledningsskedet några tusen exemplar så varför inte? Du vet om att världen inte är svart och vit va?

För att sätta allt i lite perspektiv så hade Note 7 sålts i 3 miljoner exemplar när den drogs tillbaka från marknaden gentemot de 2500 eller vad det nu var Fold som Samsung sålde i första omgången.

Skickades från m.sweclockers.com