Mekaniska brytare och 60% vilken djungel! (hjälp tack!)

Permalänk
Medlem

Mekaniska brytare och 60% vilken djungel! (hjälp tack!)

Hallå i stugan!
Känner det är dags att omfamna mörkret och kanske gå över till ett 60% tangetbord, i och med detta
så funderar jag även på valet av brytare och tangentbords tillverkare, Sitter i dagsläget med ett G910 Orion Spark
(Romer-G brytare om jag inte är helt ute i blåsväder, och tycker att det kan kännas lite "oresponsivt")

Men vilka brytare är "bäst" (även om det är väldigt personligt från fall till fall)
Dela gärna med er av era upplevelser, och vilket 60% tangentbord är eran favorit?

Mina preferenser:
* Gärna tysta, men prioriterar känsla och respons i första hand.
* Design, med det menar jag om det är ett 20kr-plast-kina eller ett rejält genomtänkt Aluminium chassi
* ÅF, vart kan man få tag i det? finns det på t.ex. inet/webhallen/netonnet osv osv, så man kan få känna på det, eller om
det är enbart beställbart online. (så man inte köper grisen i säcken)
* handledsstöd, gärna inkluderat eller om det är tillräckligt platt för att inte behövas.
budget: 1500-2000 är la smärtgränsen, rätt liten investering om man endå ska ha det ett par år...

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

Hallå i stugan!
Känner det är dags att omfamna mörkret och kanske gå över till ett 60% tangetbord, i och med detta
så funderar jag även på valet av brytare och tangentbords tillverkare, Sitter i dagsläget med ett G910 Orion Spark
(Romer-G brytare om jag inte är helt ute i blåsväder, och tycker att det kan kännas lite "oresponsivt")

Men vilka brytare är "bäst" (även om det är väldigt personligt från fall till fall)
Dela gärna med er av era upplevelser, och vilket 60% tangentbord är eran favorit?

Mina preferenser:
* Gärna tysta, men prioriterar känsla och respons i första hand.
* Design, med det menar jag om det är ett 20kr-plast-kina eller ett rejält genomtänkt Aluminium chassi
* ÅF, vart kan man få tag i det? finns det på t.ex. inet/webhallen/netonnet osv osv, så man kan få känna på det, eller om
det är enbart beställbart online. (så man inte köper grisen i säcken)
* handledsstöd, gärna inkluderat eller om det är tillräckligt platt för att inte behövas.
budget: 1500-2000 är la smärtgränsen, rätt liten investering om man endå ska ha det ett par år...

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/one-2-mini-rgb-pu...

Vortex har aluminiumbotten. https://www.maxgaming.se/Shop/Product/List?q=Vortex

Jag skulle säga:

För enbart skrivande: Cherry MX Blå
För enbart spelande: MX Silver
För båda delarna: Röd eller Brun

Håll dig borta från gamingbrandat skräp.
Kolla efter vad som passar dig och köp något från Filco/Vermilo/Ducky/Vortex/Leopold så kommer du bli supernöjd skulle jag tro.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

@Farthinder:

Ett sådant här har jag, köpte det i höstas: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/hv-kb390l-low-pro...

Det är mitt första mekaniska tangentbord, då det mig veterligen var omöjligt att få tag på ett TKL low-profile mekaniskt innan detta kom. Jag är mycket nöjd än så länge. Känslan i tangenterna är bra, och i.o.m. att det är low profile skriver man snabbare på det än vanliga mekaniska tgb och dessutom är det tystare. Alla lampor går att stänga av. Enda nackdelen jag upptäckt hittills är att det tyvärr saknas volym upp/ner-knappar då alla fn+F1 o.s.v. är bundna till att styra lampor. Konstruktionen tycker jag är stabil, det är ingen "flex" i bottnen. Köpte det för 890, 690 är ett fynd! Tror Maxgaming har hyfsat generösa öppet köp-villkor, men det får du kolla upp.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

@Lodisen: tackar för input! jo men precis, allt krims krams med EXTREME GAMING brukar vara lite sådär plast n'paddic skit xD
( ignorera signaturen xD )
@MakeCoke Tackar ska kika på't!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Avstängd

@Farthinder:

jag hittade en guide ifrån PCgamer på mekaniska brytare https://www.pcgamer.com/best-mechanical-switches-for-gaming/

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

Hallå i stugan!
Känner det är dags att omfamna mörkret och kanske gå över till ett 60% tangetbord, i och med detta
så funderar jag även på valet av brytare och tangentbords tillverkare, Sitter i dagsläget med ett G910 Orion Spark
(Romer-G brytare om jag inte är helt ute i blåsväder, och tycker att det kan kännas lite "oresponsivt")

Men vilka brytare är "bäst" (även om det är väldigt personligt från fall till fall)
Dela gärna med er av era upplevelser, och vilket 60% tangentbord är eran favorit?

Mina preferenser:
* Gärna tysta, men prioriterar känsla och respons i första hand.
* Design, med det menar jag om det är ett 20kr-plast-kina eller ett rejält genomtänkt Aluminium chassi
* ÅF, vart kan man få tag i det? finns det på t.ex. inet/webhallen/netonnet osv osv, så man kan få känna på det, eller om
det är enbart beställbart online. (så man inte köper grisen i säcken)
* handledsstöd, gärna inkluderat eller om det är tillräckligt platt för att inte behövas.
budget: 1500-2000 är la smärtgränsen, rätt liten investering om man endå ska ha det ett par år...

Färdigbyggt 60% tangentbord så är det Vortex Poker 3 (Pok3r) eller Ducky Mini som gäller, men det går även att plocka ihop komponenter och bygga det själv. Finns fler och fler PCB:er som har stöd för hot-swap vilket innebär att man slipper löda något alls utan behöver bara skruva och klicka i switchar och keycaps, men kostnaden kan skena iväg.

I första hand bör du välja vilken typ av switchar du vill ha - linjära eller taktila (antar att du inte vill ha klickiga switchar då du vill ha det så tyst som möjligt). Det finns linjära switchar som är tysta också (t.ex. Cherry MX Silent Red/Black) men osäker på hur tillgången av färdigbyggda 60% tangentbord med dessa switchar ser ut.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Farthinder: Hej!

Skulle rekommendera att du köper en Hotswap bräda t.ex https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/gmmk-compact-meka... Med detta kan du då själv välja vilka brytare du vill använda dig utav. Några av de skönaste jag har använt är "Holy Pandas" (dock inte på mitt tangentbord). Annars finns det även brytare att köpa på Maxgaming.

På de 2 tangentbord jag har just nu, (Vortex Race3 och Varmilo VA198M Sakura har jag bruna brytare, på grund av att de har en "Tactile bump" samt är tysta bortsett från när de slår ner i backplate. Vilket kan åtgärdas någorlunda av att köpa O-ringar och sätta på. Dock har inte jag detta.

Ifall du är intresserad av att höra hur de låter har jag spelat in några Youtube videos. Klicka här för Varmilo tangentbordet och här för Vortex Race3..

Ifall du föredrar linjära brytare utan någon direkt tactility är det i så fall t.ex röda alternativt svarta brytare jag kan rekommendera. Ifall du föredrar att det låter klickigt från brytaren kan jag då rekommendera MX Cherry Blues även fast jag tycker att det är lite irriterande. Bara se till att du har en bordsmic långt ifrån så att du inte stör dina kamrater med detta.

Permalänk
Medlem

@Icte: Tackar för input! ska absolut kika på det

@Chillby: nu blev man bra sugen... men som sagt, kan fort bli dyrt där xD

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Jag fick hem ett Leopold FC660C häromveckan och är otroligt nöjd.
66%, ANSI, Topre. Känns som att fingrarna bara dansar fram över tangenterna.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Farthinder:

Hallå i stugan!
Känner det är dags att omfamna mörkret och kanske gå över till ett 60% tangetbord, i och med detta
så funderar jag även på valet av brytare och tangentbords tillverkare, Sitter i dagsläget med ett G910 Orion Spark
(Romer-G brytare om jag inte är helt ute i blåsväder, och tycker att det kan kännas lite "oresponsivt")

Men vilka brytare är "bäst" (även om det är väldigt personligt från fall till fall)
Dela gärna med er av era upplevelser, och vilket 60% tangentbord är eran favorit?

Mina preferenser:
* Gärna tysta, men prioriterar känsla och respons i första hand.
* Design, med det menar jag om det är ett 20kr-plast-kina eller ett rejält genomtänkt Aluminium chassi
* ÅF, vart kan man få tag i det? finns det på t.ex. inet/webhallen/netonnet osv osv, så man kan få känna på det, eller om
det är enbart beställbart online. (så man inte köper grisen i säcken)
* handledsstöd, gärna inkluderat eller om det är tillräckligt platt för att inte behövas.
budget: 1500-2000 är la smärtgränsen, rätt liten investering om man endå ska ha det ett par år...

Mina (Serietillverkade) Preferenser:
Tysta: Leopold FC660C (Topre), Varmilo VA69M (m. MX Silent Black/Red), HHKB pro 2 Type-S (Topre), Realforce (Topre, Inga 60% modeller)
Design: VA69M (Alu-chassi)
ÅF: Candy Keys eller direkt från tillverkaren ger mest valfrihet vad gäller val av kulör på tangenter, kulör på tecken och chassi samt valmöjlighet av brytare.
Handledsstöd: Gör ditt eget för bästa resultat! Huttalas guide eller Laines guide. Annars brukar (brukade?) @Laine ha ute handledsstöd på marknaden (eller så PMar du laine direkt).

Varmilo VA69M är ett av de få serietillverkade tangentbord jag köpt som jag inte känt något direkt behov av att förbättra/modda direkt efter uppackning: det kom "färdigt"! Bra keycaps (för att vara standard), Bra chassi (för att vara standard), Tyst (med silent brytare). Och då har jag förhållandevis många tangentbord (såpass många att jag inte vet exakt hur många det är utan att kolla upp i registret), och jag har testat än fler.

Vill du ha serietillverkat så är VA69M (alt. Leopold FC660C och HHKB Type S) nog det bästa och tystaste du kan få, enligt min subjektiva åsikt.

Ang vilken brytare du ska ha så är det lite som att rekommendera storlek på underkläder: Vilken storlek på underkläder är "bäst"? Den storleken som passar dig; såklart!

P.S. Har inte Candy Keys eller Varmilo den brytare du vill ha "i lager"/valbar är det bara att maila dem direkt, de brukar vara väldigt hjälpsamma med att "skräddarsy" enl. dina preferenser. D.S.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Varmilo TKL med MX red silent. Lite svampigt men låter inte alls mycket.

Har också ett WASD med blå brytare, får ont i öronen även med hörlurar på

Jag beställde mitt Varmilo via Candykeys, då kan man välja färg på både brytare och caps som man vill (osäker på om nya siten erbjuder samma tjänst dock).
Men de kan nog fixa det mesta!

Rent spontant så tycker jag att Varmilos chassi håller högre standard än WASD. Rejält och bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill också slå ett slag för topre iom du har budget för det. Bästa jag haft. Novatouch TLK sedan 2015 ca.

Permalänk
Medlem

Efter mycket velande och överläggande så Lutar det åt ett "Vortex POK3R RGB Mechanical Keyboard [MX Brown] " men funderar på hur mycket man kommer sakna F1-F12?

Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

Efter mycket velande och överläggande så Lutar det åt ett "Vortex POK3R RGB Mechanical Keyboard [MX Brown] " men funderar på hur mycket man kommer sakna F1-F12?

Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Använder mig dagligen av ett Pok3r med MX Clear brytare (och innan dess Ducky Mini v1 med MX Black) och det fungerar väldigt bra, även i spel. Saknar inte alls de fysiska F1-F12 knapparna eller piltangenterna, utan det fungerar utmärkt att använda Fn till höger om space-bar för att kunna få dessa knappar. Har även mappat om Caps Lock med hjälp av dip-switcharna under tangentbordet till Fn. Tar kanske någon vecka eller två att vänja sig, och man märker av snabbt hur lite man börjar flytta runt armarna/axlarna.

När du väl vant dig vid ett 60% tangentbord så är kanske steget ner till 40% en fin uppgradering

40% tangentbord
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Farthinder:

Efter mycket velande och överläggande så Lutar det åt ett "Vortex POK3R RGB Mechanical Keyboard [MX Brown] " men funderar på hur mycket man kommer sakna F1-F12?

Någon som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Japp!
Har själv ett vitt pok3r (ej rgb - ville ha pbt-capsen) med bruna brytare sedan några år. F1-F12 saknar jag inte. Det händer att jag behöver dem och använder Fn + önskad siffra vilket är lite krångligare men jag har inget emot det där alls.

Det jag däremot saknar är piltangenterna. Inte så ofta, men när man väl behöver dem så känns det lite mer.
De är ännu lättare att komma åt och det fungerar ju också med Fn + knapparna där pilarna ligger.
Men alltså ja... när man ska navigera med upprepade knapptryck så är det bra mycket enklare att inte behöva använda 2 knappar per knapptryckning.
Märkte av det i GTA 5 dessutom där piltangenterna används för telefonen. Aningen vingklippt utan piltangenterna.

Summa summarum. Jag är väldigt nöjd med att jag valde ett vitt pok3r. Robust, bra byggt och kompakt. Snygg design and all that.
Hade jag behövt köpa nytt tangentbord idag så hade jag valt ett med piltangenter. Men det är knappast något som håller mig vaken på nätterna ;). Är trots allt ganska sällan man behöver pilarna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@Icte: låter bra det! jo precis, tänkte försöka få ihop konfigen lite, så man slipper slita på (de redan dåliga) axlarna

antar att man bara inbillar sig att man behöver F tangenterna, sitter kvar sen Diablo 2 tiden kanske? xD
Tackar för input if

@Söderbäck: jo precis, ska se om det fanns utan RGB nu när du säger det, såg bara att det var svart och snyggt xD
Hm.. kör ju iof typ aldrig GTA 5 längre får la ha kvar det gamla tangentbordet isf som backup ^^

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Inaktiv

@Farthinder:
F-tangenterna saknar jag aldrig på 60% (jag anser det tom vara bättre placering på 60% då man slipper sträcka fingrarna så långt för att nå Fn+5 för att t.ex. snabbspara).

Däremot har jag ibland svårt för piltangenterna på icke programmerbara 60%, som t.ex. ducky mini. Inte när jag spelar så mycket, men när jag skriver!

När jag själv kan bestämma var piltangenterna ska vara (programmerbar bräda) är det inga bekymmer (jag gillar att lägga piltangenterna på "tap" på h-ctrl, H-shift, H-fn klustret, då beåller man ordinarie funktion vid nedtryck, men när man "tappar" så är det piltangenter: funkar ypperligt för mig.

Därför funkar FC660C och VA69M layouterna väldigt bra för mig, när det är icke programmerbara brädor.

Men som allting annat: det är en vanesak: Lite som Automatväxel i bilen: obehagligt ibörjan när man "kopplar", men när man väl vant sig byter man aldrig tillbaka till manuellt!

Permalänk
Medlem

Jag kör ett Anne Pro 2 och saknar aldrig F-tangenterna, de är så lätta att köra med en FN-modifier ändå. Vad som däremot var jobbigare var att lära om sig Home, End och Delete.

Permalänk
Medlem

tackar alla för feedbacken, blev ett köp! " POK3R PBT Mechanical Keyboard Grey [MX Brown]"

nu hoppas man på leverans innan fredagen är över xD

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Hjälpsam

Lite dålig tillgänglighet i Sverige just nu men kommer väl in så småningom, Ducky Mini Silent Red, otroligt prisvärt litet tangentbord. Robust gärnet.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Hej igen,

Väcker tråden med att säga att jag nu byggt ett eget tangentbord med ett DIY-kit från KBDFans, det blev detta: KBD75v2 med Kailh Box Jade brytare (Klickiga brytare, brukar vanligtvis gå för tysta men ville testa på något nytt) och det var faktiskt en väldigt trevlig upplevelse. Det var första gången jag lödde någonsin och det gick helt okej.

Permalänk

@Chillby:

Ser inte bilden tyvärr.
Men hade gärna byggt ett eget själv. Hur var kvalitén på delarna från dom?

Har själv 2st 60%, ett ducky one 2 mini med cherry brown och nordic keycaps. Sen ett Anne pro 2 mini med ansi också det med cherry brown dock med ansi caps. Har dock bara använt mitt ducky men funderar på sälja det och köra anne pro pga mängden keycaps.
Vad kör ni?

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

@Chillby:

Ser inte bilden tyvärr.
Men hade gärna byggt ett eget själv. Hur var kvalitén på delarna från dom?

Har själv 2st 60%, ett ducky one 2 mini med cherry brown och nordic keycaps. Sen ett Anne pro 2 mini med ansi också det med cherry brown dock med ansi caps. Har dock bara använt mitt ducky men funderar på sälja det och köra anne pro pga mängden keycaps.
Vad kör ni?

Diggar starkt mitt Anne pro 2, kan inte annat än rekommendera det m.t.p. priset. Tänk dock på att det enbart finns med ANSI layout.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

@Chillby:

Ser inte bilden tyvärr.
Men hade gärna byggt ett eget själv. Hur var kvalitén på delarna från dom?

Har själv 2st 60%, ett ducky one 2 mini med cherry brown och nordic keycaps. Sen ett Anne pro 2 mini med ansi också det med cherry brown dock med ansi caps. Har dock bara använt mitt ducky men funderar på sälja det och köra anne pro pga mängden keycaps.
Vad kör ni?

Kan inte säga annat än att kvalitén var jättebra, dock hade jag problem att få ut en skruv från en av gängorna, men det löste sig genom att använda en lite större skruvmejsel och lite häftmassa på toppen. Här är länken till bilden istället https://imgur.com/DsQwWl9 så att du i alla fall kan se hur det blev. En sak de uppgraderade från KBD75 till v2an är att akrylen är frostad för att sprida RGB underglowet mer och de har gjort den bredare så att den inte knäcker lika lätt.

Jag har inte ett enda klagomål och ganska snabb leverans om du betalar expressfrakten, 7-8 arbetsdagar samt inga tullavgifter då det är en UK proxy!

Svarar gärna på alla frågor du har.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med Leopold brädan jag köpte i höstas, högre kvalitet än mitt Filco: https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/fc980m-pbt-svart-...

Permalänk
Skrivet av Penguin:

Diggar starkt mitt Anne pro 2, kan inte annat än rekommendera det m.t.p. priset. Tänk dock på att det enbart finns med ANSI layout.

Skickades från m.sweclockers.com

Har ett redan hemma Funderar bara på om jag ska byta till det istället för ducky pga keycaps sortimentet.
Vilka bryter har du på din? Tog själv cherry brown, köpte från aliexpress.

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Skrivet av Chillby:

Kan inte säga annat än att kvalitén var jättebra, dock hade jag problem att få ut en skruv från en av gängorna, men det löste sig genom att använda en lite större skruvmejsel och lite häftmassa på toppen. Här är länken till bilden istället https://imgur.com/DsQwWl9 så att du i alla fall kan se hur det blev. En sak de uppgraderade från KBD75 till v2an är att akrylen är frostad för att sprida RGB underglowet mer och de har gjort den bredare så att den inte knäcker lika lätt.

Jag har inte ett enda klagomål och ganska snabb leverans om du betalar expressfrakten, 7-8 arbetsdagar samt inga tullavgifter då det är en UK proxy!

Svarar gärna på alla frågor du har.

Såg riktigt fint ut! Kanske dags att sälja dom jag har och skaffa en sån istället
Vad gick det på totalt?
Skönt att slippa den där tullen tror mitt anne pro 2 gick på runt 1200 allt som allt :/

Visa signatur

i5 - 9600k | Noctua - NH-D15 | MSI Z390-A PRO | Corsair Vengeance LPX 2x8GB @ 3000 MHz | NVIDIA GeForce RTX 2080Ti | Fractal Design Meshify C | ZOWIE XL2546 25 240Hz | Razer BlackWidow Tournament Edition Chroma V2 | Gpw & Ultra light |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Har ett redan hemma Funderar bara på om jag ska byta till det istället för ducky pga keycaps sortimentet.
Vilka bryter har du på din? Tog själv cherry brown, köpte från aliexpress.

Gateron Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasnelson:

Såg riktigt fint ut! Kanske dags att sälja dom jag har och skaffa en sån istället
Vad gick det på totalt?
Skönt att slippa den där tullen tror mitt anne pro 2 gick på runt 1200 allt som allt :/

Det blev totalt 2351kr (249USD) ifall man tar dagens valutaväxling och köpte även runt 15 extra brytare ifall jag skulle göra fel, skulle säga att det är väldigt värt det, tog även uppgraderingen till USB-C för extra 3 dollar, känner att det är ganska värt det. Ifall du inte vill bygga det själv kostar det 17 USD så bygger de ihop det åt dig! Man får bara skriva att man vill ha ISO så löser de det. Dock en väldigt trevlig upplevelse att löda och så själv.