Permalänk

Streaming/Renderingsdator

Hej!

Då var det dags att sälja denna dator jag använt för gameplay recording och streaming till Twitch. Det är dags att möblera om i min setup. En liten och smidig dator som inte tar allt för stor plats bredvid ditt monster till speldator.

Med denna har jag streamat ut både hög/låg fps spel med mjukvaruencoding i medium preset utan problem, 1080p 60 fps. Skulle kanske kunna gå lägre till "slow" men valde att lägga mig där. Dvs kvaliteten ut för tittarna blir betydligt högre utan att din prestanda i spelet påverkas. Under en stream har processor belastningen med mina inställningar varit runt 40-70% beroende på hur mkt som händer i spelet så givetvis finns kraft över till att köra annat på denna medan du streamar så som webbläsare etc. Det är ju den stora fördelen att med att ha en streamingdator bland annat.

Alla delar är köpta på Inet och har kvar sin ursprungliga garanti. Datorn är byggd av mig och jag arbetar med service på datorer som denna till vardags varav bygget är gjort på rätt sätt i en ESD-säker miljö (med tanke på tidigare tråd om det).

Specifikationer:

CPU: AMD Ryzen 1700X 3.8 GHz
MK: Asus Prime B350-PLUS
RAM: Corsair Vengance 16GB (4x4GB) 2400 MHz (inga lediga platser)
GK: Geforce 710 2 GB (endast för att kunna ge bild)
SSD: Kingston 120 GB (för OS och program så som OBS)
HDD: WD Red 4 TB (för inspelningslagring)
Chassi: Phanteks P300 Svart med TG-panel
CPU-kylare: Arctic Freezer 33 eSport Edition Röd
PSU: Fractal Design EFFEKT 600W
CC: Elgato Capture Card HD60 Pro (stödjer capture i 1080p)

Övrigt:
- Vidare har jag köpt till en extra SSD vagga till detta chassi som du får med då den endast passar Phanteks chassi.
- 2 extra 140mm fläktar i fronten för bra luftflöde in i datorn (ej PWM, men har kvar motstånden om du vill halvera varvtalet).
- Levereras med en ren Windows 10 installation och alla drivrutiner från Nvidia och Elgato - men du behöver ha en egen windows licens om du vill aktivera operativsystemet. Vill du ha Windows 10 Pro installerat istället så säg till så löser jag det.

Nypris för ovan: cirka 11 400 kr.
Inköptes i juni 2018.

Priset är 8000 kr. Skambud undanbeddes.

Finns nära Jakobsbergs Centrum för avhämtning. Betalning med Swish på plats. Jag har inget vettigt emballage att skicka den i tyvärr.

Mvh
Simon

Läs hela annonsen här

Permalänk

5000kr hämtar imorgon. mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av MajkelNassralla:

5000kr hämtar imorgon. mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för ditt bud. Tyvärr inte intressant att sälja på den nivån. Har inte så pass brottom.

Jag kan tänka mig släppa datorn som en workstation för 5000 kr men då exklusive capture-cardet och WD-Red disken. Saknas isf bara grafikkort varav det då finns gott om prestanda för spel.

Återkom om det är intressant så kan vi göra affär på 5000kr.

missade några ord: Saknas isf bara grafikkort varav det då finns gott om prestanda för spel.
Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonLofgren:

Tack för ditt bud. Tyvärr inte intressant att sälja på den nivån. Har inte så pass brottom.

Jag kan tänka mig släppa datorn som en workstation för 5000 kr men då exklusive capture-cardet och WD-Red disken. Saknas isf bara grafikkort varav det då finns gott om prestanda för spel.

Återkom om det är intressant så kan vi göra affär på 5000kr.

Hej! 5500 för datorn+WD-disken(dvs utan capture card)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Sirraev: Tack för ditt bud. Vi kan köra på det. Jag droppar ett PM till dig så kan vi göra upp upphämtning och sånt!

Permalänk