Köpråd ny mobil - Max ca 8000

Permalänk
Medlem

Köpråd ny mobil - Max ca 8000

Finner mig i behov av att införskaffa en ny lur efter att min ca fyra år gamla Nexus 5X blivit allt segare i svängarna samtidigt som den tappar laddningen allt snabbare. Har kikat lite på Pixel 3 men har fått uppfattningen om att dess batteritid är dålig samt att den rent prestandamässigt ligger efter. Samtidigt har jag läst flera recensioner som kallar Pixel 3 för "den bästa androidmobilen". Naturligtvis gör detta mig lite snurrig och därav att jag vänder mig till kunnigare människor (d.v.s. er).
Det viktigaste för mig är att mobilen har ett så rent android som möjligt. Har gått igenom några google lurar tidigare (Nexus 5, 5X) och blivit helt kär i deras android design. Klarar av någon anledning absolut inte av Samsungs version, aldrig gjort och lär aldrig göra. I övrigt söker jag en mobil som kan prestera och leverera, gärna med några smarta funktioner.
Då jag som sagt funderat på en Pixel 3 så blir min budget då i ungefärlig klass med dess pris (ca 8000).
Pixel 3, yay or nay? Om inte, vad rekommenderar ni då och varför?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@Mr.Sas: Låter som att du gillar Vanilla Android
Då kan du kolla på dessa mobiler

Nokia 9

OnePlus 7

Pixel 3a

Wildcard: Något år gammal mobil, men fortfarande riktigt bra hårdvara. Mycket prisvärt. Dock inte Vanilla.
LG V30S

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Sas:

Finner mig i behov av att införskaffa en ny lur efter att min ca fyra år gamla Nexus 5X blivit allt segare i svängarna samtidigt som den tappar laddningen allt snabbare. Har kikat lite på Pixel 3 men har fått uppfattningen om att dess batteritid är dålig samt att den rent prestandamässigt ligger efter. Samtidigt har jag läst flera recensioner som kallar Pixel 3 för "den bästa androidmobilen". Naturligtvis gör detta mig lite snurrig och därav att jag vänder mig till kunnigare människor (d.v.s. er).
Det viktigaste för mig är att mobilen har ett så rent android som möjligt. Har gått igenom några google lurar tidigare (Nexus 5, 5X) och blivit helt kär i deras android design. Klarar av någon anledning absolut inte av Samsungs version, aldrig gjort och lär aldrig göra. I övrigt söker jag en mobil som kan prestera och leverera, gärna med några smarta funktioner.
Då jag som sagt funderat på en Pixel 3 så blir min budget då i ungefärlig klass med dess pris (ca 8000).
Pixel 3, yay or nay? Om inte, vad rekommenderar ni då och varför?

Tack på förhand!

Jag hade också nexus 5 som jag var rätt nöjd med, sedan 5x som bara blev sämre och sämre, köpte en xiaomi mi a1 som var ljusår bättre än 5x. Efter det behövde en familjemedlem en mobil så den gav jag bort och köpte en xiaomi mi a2. Aldrig varit så nöjd som nu. Har väl delvis att göra med att den kostade runt 1700 från utlandet, ca 2500 här i sverige.

Pixel 3 verkar ju lida av samma problem som 5x att den segar ner sig totalt. Vissa har inaktiverat digital wellbeing och sagt att telefonen blvit ungefär som den varit men för andra har inte det hjälpt.

Så mitt tips är a2. Absurt att lägga ut massvis med pengar på en mobil som startar appar 0.002 sek snabbare kanske och tar lite bättre bilder i mörker.

Permalänk
Medlem

1+7 pro? Lär krossa pixel i allt utom kameran. Hyfsat rent ui och verkar vara fint med 90hz.

Då alla recensenter är lika lyriska måste nåt vara rätt med den iaf.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

Nu är det här nog lite foliehatt men jag är lite försiktig med kinesiska mobiler iom allt kring Huawei.

Har kikat en del på 1+7 och det enda som stör mig är att framkameran är "pop-up". I övrigt verkar den ju vara väldigt bra och till en billigare peng.

Permalänk
Medlem

Zenfone 6? Rent android, med lite extra funktioner, tillsammans med att enormt batteri på 5000 mAH. Jag har själv förhandsbokat just den

https://www.sweclockers.com/nyhet/27542-asus-presenterar-zenf...