AMD direktsänder från E3 2019 – visar nästa generations spelprodukter

Permalänk
Melding Plague

AMD direktsänder från E3 2019 – visar nästa generations spelprodukter

Under den årliga spelmässan Electronic Entertainment Expo, E3, direktsänder AMD sitt eget evenemang Next Horizon Gaming, där de visar nästa generations produkter för spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hajp!

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Under den årliga spelmässan Electronic Entertainment Expo, E3, direktsänder AMD sitt eget evenemang Next Horizon Gaming, där de visar nästa generations produkter för spel.

Läs hela artikeln här

Med rätt prissättning så är det nästan att jag vill börja med videoskapande och annan tung rendering bara för att det "går". Många kärnor och höga klockfrekvenser till humana priser = mumma! Snart är framtiden här!

Och inte långt därefter tillhör framtiden dåtiden... :/
Hoppas man kommer kunna ha kul med prylarna ett litet tag innan de är passé.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Så pepp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ge oss något fantastiskt. GFX marknaden har aldrig varit så trist ;(.

Bra pris prestanda tack.

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem

Blir att ställa klockan tidigt 27 maj då! Detta ska ses live!

Visa signatur

3800X@PBO (4,3GHz) | Prime x370-pro | 16GB G.Skill Ripjaws V 3600Mhz @ 3600 Mhz(16-16-16-36-52) | Zotac 1080 Ti AMP Extreme | MG279Q | QPAD-1339 | Ownit 1000/1000.

Permalänk
Medlem

Computex och E3 = Julafton, presenter från tomten!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Hmm trodde de nya graffen skulle bli mer av samma från amd och inget att hurra över men nu blev de spännande om de vill visa upp för gaming..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tidsangivelsen för E3-sändningen är lite konstig. Bättre att ange det till 24:00 (10/6) svensk tid (alternativt 00:00 11/6).

Permalänk
Medlem

Har väntat i två år på Zen 2! Det blåser upp till en storm gott folk, nu får vi snart detaljerna och en förhoppningsvis en explosionsartad release!!! Go AMD!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

I sommar kan innebära allt ifrån slutet av Maj till Augusti. Med tanke på E3 i Juni så kan man ju inte räkna med att få tag i en 16C/32T under Juni tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

I sommar kan innebära allt ifrån slutet av Maj till Augusti. Med tanke på E3 i Juni så kan man ju inte räkna med att få tag i en 16C/32T under Juni tyvärr.

Min gissning är att 8 Core och 12 Core lanseras först och att 16 Core kommer senare i tidslinjen likadant med Navi.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Hjälpsam

En sak som jag tror att de kommer att prata om, är DirectML, MS släpper stöd för det i kommande version av Win10, som skall komma när som helst.
AMD verkar ligga bra till där.

Pugetsystem testar Lightroom Classic

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

En sak som jag tror att de kommer att prata om, är DirectML, MS släpper stöd för det i kommande version av Win10, som skall komma när som helst.
AMD verkar ligga bra till där.
https://i.imgur.com/Racn4zZ.jpg
Pugetsystem testar Lightroom Classic

Lightroom har väl inte så mycket med gaming att göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av ClintBeastwood:

Lightroom har väl inte så mycket med gaming att göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej men det använder sig av WindowsML och ett fint resultat där, tyder på att AMD kommer att ligga bra till också i DirectML.
edit DirectML kan ju användas till något som liknar Nvidias DLSS liksom till bättre AI i spel.

https://devblogs.microsoft.com/directx/gaming-with-windows-ml...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Känns som att det kan bli en hel del prat om spelkonsoler för AMD på E3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Min gissning är att 8 Core och 12 Core lanseras först och att 16 Core kommer senare i tidslinjen likadant med Navi.

Jo det kan jag tänka mig. Well om jag behöver vänta för länge på den så kanske Intel hinner svara och lansera något bättre innan vilket då istället blir mitt val om det blir till ett vettigt pris så klart. 8C&12C är inte av något intresse alls då jag letar efter något som håller måttet i minst 5 år.

Permalänk

Amd will Ryze again.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Amd will Ryze again.

Skickades från m.sweclockers.com

AMD has Ryzen...

Permalänk
Avstängd

Navi lär väl i vanlig ordning från amd.
Bli 1 strömtörstig produkt,
Utan att leverera därefter.
Ryzen ser jag mer fram emot då.
Blir ju inte förvånad om nån moderator slänger ut mig.
Är van vid det, när man säger något negativt om amd.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Jo det kan jag tänka mig. Well om jag behöver vänta för länge på den så kanske Intel hinner svara och lansera något bättre innan vilket då istället blir mitt val om det blir till ett vettigt pris så klart. 8C&12C är inte av något intresse alls då jag letar efter något som håller måttet i minst 5 år.

"håller" i vilken mening?
4c/8t har väl hållt för intel bra mycket längre än 5 år nu?
Jag kommer troligtvis köra på 12c/24t-varianten och tro på att den kommer hålla läääänge (min 1700 håller egentligen rätt bra än, men moar threads)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

"håller" i vilken mening?
4c/8t har väl hållt för intel bra mycket längre än 5 år nu?
Jag kommer troligtvis köra på 12c/24t-varianten och tro på att den kommer hålla läääänge (min 1700 håller egentligen rätt bra än, men moar threads)

Ja jag själv kör med en 4690K och den håller väl måttet nu och ger mig mina 60fps @ 1080p men spel börjar kräva sin cpu nu märker jag när jag börjat hamna under 100fps strecket i en del spel(dock är de flesta kasst gjorda portningar gjorda ifrån konsol) och i vissa spel (väldigt få) under 60. Men om Star Citizen redan vid 2016 säger att deras spel i det läget hade en gräns på ca 32 Cores och att dom kommer vidare utveckla den till att kunna hantera ännu fler trådar så tror jag andra spel snart kommer börja lägga ner en del tid på att utveckla sina motorer och spel till att kunna använda många fler trådar. Sean någonting gjorde det uttalandet i en intervju 2016 som är en före detta utvecklare av CryEngine men har något annat uppdrag hos Star Citizen dock fortfarande som har med spelmotorn (StarEngine) att göra. Så då känner jag att 16C/32T är vad jag vill ha.

Håller i den mening att 60fps @ 1080p inte blir ett problem de närmaste 5åren minst(helst ännu längre) och att när jag väl går över till 4k så behöver jag bara uppgradera ifrån mitt 1080GTX till något som pallar med 4k bättre.

Permalänk
Medlem

@ZalZeRoz: Även om jag gillar hur du tänker, så tror jag att du är lite för överdriven i hur mycket mer parallelliserade spelmotorer kommer bli de närmsta fem åren (speciellt med tanke på att 6 kärnor räcker långt över 60 fps @ 1080p i dagsläget)

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Jag vill se en omröstning från SWEC där besökarna får bocka av vilken av dessa tråd-monster vi ämnar köpa, jag försökte göra en sådan via forumet men fick inte till omröstningen. Vore intressant att se vad ni andra tänker. Själv tror jag det skulle räcka gott med en 6 c 12 t bara den går upp i skapliga (5GHZ). Gissningsvis blir det 12 c 24 t bara för att jag kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Navi lär väl i vanlig ordning från amd.
Bli 1 strömtörstig produkt,
Utan att leverera därefter.
Ryzen ser jag mer fram emot då.
Blir ju inte förvånad om nån moderator slänger ut mig.
Är van vid det, när man säger något negativt om amd.

Så vad du egentligen säger är "Jag är inte Nvidia/Intel fanboy men......"?

Försök att se det positiva här istället, du kanske får billigare priser och bättre prestanda på dina Intel/Nvidia köp framöver.

Jag hoppas att dom visar realistiska speldemos av vad vi kan förvänta oss på nästa generations hårdvara.
Jag tror att ifall dom lyckas fixa en bra SSD lösning så kommer dom att kunna göra så att man får extremt stora kartor utan laddningstider i nästa generation, det skulle ju vara revolutionerande.
Med en snabb SSD så tar det ju bara några sekunder att fylla och tömma hela grafikminnet.

Jag gillar Raytracing men det kräver ju väldigt mycket prestanda just nu, vilket konsolerna antagligen kommer ha svårt med.
I bästa fall så kanske dom har kommit på bra optimeringar eller liknande för att det ska fungera bra på klenare hårdvara.

Jag hoppas även att dom pratar lite om VR och om/hur dom optimerar hårdvaran för det i kommande generation.

Sen så finns det ju mycket som skulle kunna förbättras från PS4 som T.Ex.
-Bättre trådlös teknik till handkontrollerna(kör tydligen på 2.4ghz vilket kan ge störningar).
-Effektivare kyllösning.
-HDMI 2.1 med VRR, att den hoppar över till game mode automatiskt M.M.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av sweisdapro:

@ZalZeRoz: Även om jag gillar hur du tänker, så tror jag att du är lite för överdriven i hur mycket mer parallelliserade spelmotorer kommer bli de närmsta fem åren (speciellt med tanke på att 6 kärnor räcker långt över 60 fps @ 1080p i dagsläget)

Det har blivit mycket mer snack om MT på senare tid, mycket funderande pågår hur man skall kunna effiktivisera den.
Utvecklarna är medvetna om att vi håller på att gå i taket vad gäller prestanda i ST, MT är lösningen på detta.
Så jag tror att det kommer gå snabbare nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Har väntat i två år på Zen 2! Det blåser upp till en storm gott folk

Kom vi inte fram till att det var spänningen som stiger?

Eller vad säger @Jacob ?

Edit: Nu förväntas det iofs nyheter om Navi också så uttrycket "Spänningen stiger när det blåser upp till storm" är kanske mer hållbart.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av FredrikMH:

Kom vi inte fram till att det var spänningen som stiger?

Eller vad säger @Jacob ?

Edit: Nu förväntas det iofs nyheter om Navi också så uttrycket "Spänningen stiger när det blåser upp till storm" är kanske mer hållbart.

Spänningen stiger när vi talar processorer! Grafikkort från AMD och Nvidia har varumärkesskydd på "Det blåser upp till storm".

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det som alltid avgör i slutändan vilken CPU man köper är Pris/Prestanda.

Säg att 16 Core/32 trådar hamnar på 700-800 USD som Bullzioid sa.

12 Core Core/24 trådar hamnar på 500-600 USD

8 Core/16 trådar 300-400 USD

Alla drömmer om dom värsta modellen och säger att dom vill ha dom i för röstningar men innan priserna och prestanda finns så vet man ej vad man köper.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.