AMD bekräftar Radeon RX 600-serien i ny drivrutin

Permalänk
Melding Plague

AMD bekräftar Radeon RX 600-serien i ny drivrutin

Det vankas nya grafikkort med den nya arkitekturen Navi från AMD i sommar. Nu bekräftar inget mindre än bolagets officiella grafikdrivrutiner den nya Radeon RX 600-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Göttans. Hoppas verkligen AMD kan leverera denna gång så nVidia får lite motstånd.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Navi 3080 och RX 600 serien.

Det blåser sig en virvel av namn.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

slökollade på någon youtube-kanal häromdagen som nämnde detta kort.
Det lät dock som att det var något budget kort vad jag förstod det som, som de döpt om?.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av CubaCola:

slökollade på någon youtube-kanal häromdagen som nämnde detta kort.
Det lät dock som att det var något budget kort vad jag förstod det som, som de döpt om?.

Det är sannolikt budgetkort det handlar om med tanke på antalet stream processorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Göttans. Hoppas verkligen AMD kan leverera denna gång så nVidia får lite motstånd.

Detta är alltså ett instegskort..

Skrivet av CubaCola:

slökollade på någon youtube-kanal häromdagen som nämnde detta kort.
Det lät dock som att det var något budget kort vad jag förstod det som, som de döpt om?.

Ja, precis som det står i artikeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Detta är alltså ett instegskort..

Personen syftade nog mot hela 600 serien och inte enbart dessa som har påträffats nu..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Detta är alltså ett instegskort..

Ja, precis som det står i artikeln

Ja, och det är väl där största marknaden finns.
Kan ha fel, men har för mig de flesta köper kort i 2000-kronorsklassen.
Mer deg i fickan på AMD är bra för framtiden.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Göttans. Hoppas verkligen AMD kan leverera denna gång så nVidia får lite motstånd.

Jag tror nog det kan bli kort som levererar bra prestanda per krona. Men jag tror inte de kommer ta prestandakornan. Navi var det sista som Raja Koduri var inblandad i och bygger fortfarande på GCN så det finns nog en del begränsningar i hur arkitekturen är designad. Men om man inte nödvändigtvis måste slänga 13.000 för att få max prestanda så kan de säkert vara värda sina pengar. Nästa gen är väll det som visar om det kommer bli spännande på GPU-fronten eller inte.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Det som verkar mest lovande inför alla dessa spännande AMD-lanseringar är att det känns som om det är någorlunda välförberett bakom kulisserna denna gång.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

XFX AMD RX 666 Devil Edition.

Detta skulle vara hot.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Navi 3080 och RX 600 serien.

Det blåser sig en virvel av namn.

Kan nog knappast matcha i9900k och 2080 ti

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Kan nog knappast matcha i9900k och 2080 ti

Navi matchar nog i9 ganska bra skulle jag tro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Kan nog knappast matcha i9900k och 2080 ti

Vad vet du? Har du några tester att hänvisa till? Nej?
Då går vi vidare.

Permalänk
Medlem

OEM marknadens aktörer kräver sin tribut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluenote:

Vad vet du? Har du några tester att hänvisa till? Nej?
Då går vi vidare.

Syftades det inte på att de matchade namnvalen? Drygt svar av dig oavsett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluenote:

Vad vet du? Har du några tester att hänvisa till? Nej?
Då går vi vidare.

Nu refererade det hela dock till namnvalet, inte prestanda.

Drygt svar från en person som inte ens förstod vad han svarade på.

GGWP. uninstall game.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Skrivet av Bluenote:

Vad vet du? Har du några tester att hänvisa till? Nej?
Då går vi vidare.

Varför jämföra äpplen och päron? Intel i9 är en CPU och Navi är AMDs nästa GPU Arkitektur?

Visa signatur

FD Define R5, i5 6600K @ 4.5 GHz, R9 Fury Strix DCIII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Göttans. Hoppas verkligen AMD kan leverera denna gång så nVidia får lite motstånd.

Det sägs att det är en Polaris re-refresh utan några tekniska nyheter mao bör vi inte förvänta oss något alls. Det enda intressanta här är framtida Navi men återigen sägs det att AMD kommer att släppa mellankort och ingen 2080Ti killer i första slaget.

Skrivet av Maximo:

Navi matchar nog i9 ganska bra skulle jag tro.

Skickades från m.sweclockers.com

Navi är en grafikkortsarkitektur och i9 är en processor så ser noll likheter mellan dem

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Äldre omdöpta kretsar med eventuellt uppdaterad uncore tex vce.
Jag kan inte dra några slutsatser från detta om att kommande navi skulle namnges som RX600 utan endast att förnyade äldre polaris får det namnen.

Permalänk
Inaktiv

@ZothOmmog: och kosta endast 6666 kr

Permalänk
Medlem

är nog det absolut minst intressanta nyhet/rykte jag läst på länge om AMD nu =O vill inte vara den men detta segmentet är mer eller mindre ointressant då. av de lilla man hittar så är RX 540X i prestanda med ett 5850 vilket gör det mer eller mindre värdelöst idag tyvärr.

så sure om du behöver för fler skärmar eller liknande men med den prestandan så gör det inget alls om det är gamla polaris kretsar!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Navi är en grafikkortsarkitektur och i9 är en processor så ser noll likheter mellan dem

r/whooosh

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry