Permalänk
Avstängd

Uppgradering från LG G4

Har just nu en LG G4 som visserligen fortfarande fungerar men stundtals känns seg och att batteritiden har börjat försämras något.
Därför har jag nu kommit in i banorna att uppgradera till något annat. Jag köpte min G4 för ca 3000 kronor ny, men nu hade jag kanske tänkt mig att kanske kunna lägga lite till för att verkligen få något som jag vill ha.
Kollade in att LG skulle släppa sin G8 i år, kollade specsen och de verkade vara precis det jag önskar och vill ha i en telefon. Tyvärr tog ju LG det oerhört trevliga beslutet att inte lansera sina nya telefoner här i norden.
Finns det något ställe som vi svenskar kan beställa smidigt ifrån för att kunna köpa en G8 eller är det ganska hopplöst?

Vad finns det för alternativ, tar gärna andra billigare erbjudanden än en G8 men jag vill inte byta ner mig på dessa punkter:
- Ljud (3.5mm port samt att det låter bra och har en bra ljudvolym)
- Kamera (Vill inte ta sämre bilder än min nuvarande G4)
- Högtalaren (Även om den är mono så är den bra)
- microSD (Mestadels ett plus om det finns, ingen egentlig dealbreaker sålänge det finns tillräckligt med internt utrymme =>128gb)
- Batteri (>3000 mah, gärna ca 3500 som G8 har)

Om det inte framgår så lyssnar jag primärt på lokalt lagrad musik med min telefon, detta via 3.5mm-anslutna overear-lurar. Tar lite foton ibland, även video, och vill inte att det ska se ut som skräp, bilderna från min G4 är helt klart dugliga.

Har kollat in V30S ThinQ som säljs för ca 3500, men jag har inte varit särskilt övertygad om att det skulle vara värt pengarna att gå från en G4 till den. Kameran känns som ett gränsfall ifall den är lika bra eller bättre, högtalaren är definitivt sämre. I övrigt så bör den vara snabbare eller betydligt snabbare beroende på vad man gör.

(Är bara intresserad av att betala telefonen direkt, så inga månadserbjudanden är intressanta..)
Finns det några rekommendationer?

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Nu pratar vi dubbla summan men har du kikat på vanliga P30 för 7000?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Etilaclya:

Nu pratar vi dubbla summan men har du kikat på vanliga P30 för 7000?

Eftersom G8 går ungefär för samma kostnad så är det inga problem även om det är en övre smärtgräns för vad som känns värt pengarna.
Specifikationerna ser ju onekligen bra ut så jag kommer kolla in lite recensioner på yt under dagen, det enda jag känner är ett frågetecken är om ljudet kommer vara bra från 3.5mm-utgången. LG har ju sin quad dac, har huawei något liknande som är lika bra?

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

@Kiirozu: Såvida jag inte missat den delen av allt jag läst om P30 så nej..

Låter som en nedgradering på den delen isåfall, värt?

En telefon jag kommer kolla på är OP 7 som lanseras imorgon, 14 maj. Prislappen ser inte riktigt acceptabel ut så den kommer nog hamna i sopkorgen.

Och om jag inte missat att kolla på nån telefon nu så verkar det som att P30 är den billigaste som ger mest för pengarna just nu.
Planerar att ha den nya telefonen minst lika länge som jag haft min iPhone 6, 4-5 år.

Permalänk
Avstängd

@Etilaclya:

Jadu.. har kollat lite recensioner men har inte hittat någon som uttalat sig om hörlursuttaget på P30. OP7 går antagligen fetbort då den inte verkar ha 3.5mm-utgång.

Närmast nu känns LG V40 ThinQ som går att få tag i från amazon.de för strax under 6000, noterade att de även hade G7 för strax under 4000. Så det står antagligen mellan dessa två då jag inte lyckas hitta någonting om att LG G8 går att köpa någonstans i europa.

Ljudet från 3.5mm-utgången är helt klart viktigast på telefonen, sedan kommer fotografering/video, sedan batteritid och slutligen möjlighet till extern lagring.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Hedersmedlem

@Kiirozu Kanske nya Asus Zenfone 6? Lite oklart när det gäller kameran, men får 3.5mm-utgång, sd-kortplats och troligen ett väl tilltaget batteri. Presenteras den 16 maj.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

@Kiirozu Kanske nya Asus Zenfone 6? Lite oklart när det gäller kameran, men får 3.5mm-utgång, sd-kortplats och troligen ett väl tilltaget batteri. Presenteras den 16 maj.

5000 mah batteri, holy crap! Gillar dock inte lösningen med frontkameran särskilt mycket. Sedan, 3.5mm-utgång, javisst! Men det räcker inte med att den finns där, den ska vara något att ha också. Man går ju inte omkring med inear hello kitty lurar..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk

Nu vart man sugen på en OP 7 pro istället för en P30 men då är man ju uppe i den där extremt dyra prislappen igen.. Är det värt det? Jag vet inte.

Jag stannar vid P30

Men 3.5mm uttaget verkar vara väldigt viktigt för dig och om du, som faktiskt lyssnat på den till skillnad från någon annan, tycker att den egenskapen är så pass viktig så tycker jag att du borde stanna kvar med LG.

Vilken telefon? Den du känner för.

Liten snabbtitt på dem båda så tycker jag väl inte att V40 är värd dem där extra 2000 jämfört med G7.