Samsung S9 eller Huawei P20 Pro?

Permalänk
Medlem

Samsung S9 eller Huawei P20 Pro?

Har en OnePlus 3T som börjar ge upp. Har en budget på ca 5500-6000:-. Hur står sig kameran i S9 mot P20 Pro? Min fru har en S9, så den har jag rätt så bra koll på.
Ni som har Huawei, vad tycker ni om deras GUI? Likt stock Android? Skillnader i byggkvalitet? Vattentäthet?
Jag gillar storleken på S9:an.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

P20 Pro om du tar mycket foton. S9 om du gillar filma. Se exemplet nedan. Den första bilden på havet ser betydligt snyggare ut på P20. Båda kommer med "bloat" appar vad jag vet.

Permalänk
Medlem

@Lorault: Intressant. Ja, foto är viktigare än video. Videon jämför ju P20 Pro mot S9 Plus, är S9 och S9 Plus identiska när det gäller foto och video?

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

@Selfish: Intressant. Ja, foto är viktigare än video. Videon jämför ju P20 Pro mot S9 Plus, är S9 och S9 Plus identiska när det gäller foto och video?

Ja det är dom förutom att S9+ har en telefoto kamera också utöver huvudkameran.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Jag velade mellan P20 Pro och S9 för några månader sedan och valde till slut S9. Riktigt bra telefon men har jämfört kameran med en kompis P20 Pro och tycker att P20n toppar där. Sen har jag aldrig varit riktigt nöjd med S9ans batteritid.

Permalänk

Har en nästan ny p20 pro till övers om det skulle vara önskvärt.
Hör av dig via PM om det är av intresse. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om foto är hög prio kan det vara värt att titta på nyss lanserade Pixel 3a & 3a XL. Jo jag vet att dom inte är officiellt lanserade i Sverige, men går dock enligt folk på swedroid att beställa genom tyska google store. Kameran i Pixel 3 fick ju oerhört bra kritik, sen får man inte topprestanda förvisso. Men däremot om man ska se till fjolårets Pixel 3 serie (förutsatt att dom inte blivit sämre på den punkten) nog oerhört grym batteritid på dessa nya modeller.

Edit. Och prestanda som nog räcker för dom allra flesta.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av rubenskuld:

Har en nästan ny p20 pro till övers om det skulle vara önskvärt.
Hör av dig via PM om det är av intresse. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Jobbmobil, så jag betalar ej själv.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Har en OnePlus 3T som börjar ge upp. Har en budget på ca 5500-6000:-. Hur står sig kameran i S9 mot P20 Pro? Min fru har en S9, så den har jag rätt så bra koll på.
Ni som har Huawei, vad tycker ni om deras GUI? Likt stock Android? Skillnader i byggkvalitet? Vattentäthet?
Jag gillar storleken på S9:an.

Med den budgeten hade jag skaffat Mi 9 med 128 GB. Alternativt View 20.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Det blev en S9.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Med den budgeten hade jag skaffat Mi 9 med 128 GB. Alternativt View 20.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt Klart mi 9 men det jag inte förstår riktigt med folk som köper xiaomi är hur dem orkar med all reklam överallt? Det kanske inte är så jobbigt som jag tror?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etilaclya:

Helt Klart mi 9 men det jag inte förstår riktigt med folk som köper xiaomi är hur dem orkar med all reklam överallt? Det kanske inte är så jobbigt som jag tror?

Finns ingen reklam i europa versionen vad jag har hört. Finns ingen reklam i mammas Mi A2 Lite överhuvudtaget iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Det blev en S9.

Tråkigt. Skulle kört Mi 9.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

Finns ingen reklam i europa versionen vad jag har hört. Finns ingen reklam i mammas Mi A2 Lite överhuvudtaget iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Intressant.. Det verkar stämma 🤔

Tänker anta att EU versionen redan är installerad vid köp isåfall men hur är det med uppdateringar då? Måste jag ladda ner en rom och återställa min telefon för varje gång eller är det det klassiska inställningar -> uppdatera?

Xiaomi telefoner låter problematiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Har en OnePlus 3T som börjar ge upp. Har en budget på ca 5500-6000:-. Hur står sig kameran i S9 mot P20 Pro? Min fru har en S9, så den har jag rätt så bra koll på.
Ni som har Huawei, vad tycker ni om deras GUI? Likt stock Android? Skillnader i byggkvalitet? Vattentäthet?
Jag gillar storleken på S9:an.

Kopierar vad en annan användare skrev i fyndtråden:

Samsung har för de som har tillgång till Benify bra paketpris på Galaxy S9/S9+ & Tab S3.
S9 & Tab S3: 6290 kr
S9+ & Tab S3: 6790 kr
Enklast att gå direkt genom Benify för att få tillgång till rabatterna.

Det är ungefär samma pris som man får betala för endast telefonen om man beställer från en seriös återförsäljare.

Edit: såg att du redan köpt samt att det var jobbtelefon, men kanske någon annan som nappar på tippset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Etilaclya:

Intressant.. Det verkar stämma 🤔

Tänker anta att EU versionen redan är installerad vid köp isåfall men hur är det med uppdateringar då? Måste jag ladda ner en rom och återställa min telefon för varje gång eller är det det klassiska inställningar -> uppdatera?

Xiaomi telefoner låter problematiskt.

Va nej. Den uppdaterar som vilken vanlig telefon som helst. Ladda ner, uppdatera o sen klart. Finns ingen reklam efter uppdateringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X