Cryengine 5.7 får DirectX 12, Vulkan och ray tracing våren 2020

Permalänk
Melding Plague

Cryengine 5.7 får DirectX 12, Vulkan och ray tracing våren 2020

Crytek har nyligen presenterat en hårdvaruoberoende lösningen för ray tracing i den egna spelmotorn Cryengine. Nu meddelas att nästa version av motorn får stöd för Vulkan och DirectX 12.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Att de fortsätter? Hur gick det med konkursen och allt det? Cryengine 5 används ju knappt som det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Crysis 4 confimed? Can it run crysis 1...i mean 4

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

hoppas på crysis 4 gillade alla crysis, warhead var nog bäst.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Kingdom Come är enligt mig det snyggaste spelet i dagsläget och den körs ju på Cryengine. Så visst är den konkurrenskraftig än i dag

Visa signatur

I7 12700k - 32gb DDR4 3200mhz - RTX 3080 - Windows 11

Permalänk
Medlem

Tycker många spelmotorer börjar utvecklas hett till nu efter PS5 tillkännagivandet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

.... "är en del av AMD:s arkitektur GCN. Innan detta ska Crytek släppa version 5.6 av motorn, som optimerar den för system med många processorkärnor. "

Är det bara jag som tänker detta, eller kan detta vara ett stort plus för AMD som idag har fler kärnor än Intel men har en lägre klockhastighet? Om fler spelmotorer som utvecklas i denna riktning så borde väl AMD köra om Intel i diverse tester inom spel så det visslar inom samma prisklass där man i regel får fler kärnor hos AMD än hos Intel eller tänker jag fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Har inte haft stöd för Async innan? Kan man hoppas på ännu bättre prestanda från Cryengine då kanske?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Först nu, 8 år senare, börjar alltså ledande spelstudios anpassa för GCN's vinster och även bygga in bättre multi-core support.
Intel och nVidia måste verkligen ha haft lekstuga på marknaden!

Tror det är optimeringar som dessa är det som saknats under alla de senaste åren då AMD nästan jämt trampat i kölvattnet efter nVidia, men vi får se helt enkelt vad framtiden bär i sitt sköte.
Utvecklingen är helt klart intressant att följa!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

@krigelkorren: Känner jag doften av vin?

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

@dpom86: Beror på sammanhanget, vin kommer i många olika sorter och flaskor!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Avstängd

Ska bli spännande att se var CIG / RSI och Crytek hamnar. Nästa möte är den 28 juni kl 09:30 Kalifornisk tid.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem

@sKRUVARN:
Star Citizen har pumpat så mycket pengar in i Cryengine utveckling att de förmodligen redan är en del av RSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

@sKRUVARN:
Star Citizen har pumpat så mycket pengar in i Cryengine utveckling att de förmodligen redan är en del av RSI

Med tanke på att crytek stämmer CIG och iom att de bytt till lumberyard så verkar ju det samarbetet gå sådär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@sKRUVARN:
Var ett tag sedan jag läste om Star Citizen! Tack för uppdateringen :).