Tävling: Baka din egen SSD och vinn högpresterande lagring från Samsung

Permalänk
Melding Plague

Tävling: Baka din egen SSD och vinn högpresterande lagring från Samsung

I Samsungs nya tävling byts kisel och ledningsbanor ut mot mjöl och socker, då SweClockers medlemmar ska baka sin egen SSD-enhet med chansen att vinna en högpresterande lagringsenhet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Kul idé, men borde ju ingå ett smakprov också! Annars kan man ju i princip "baka" med plastic padding....

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Klubba:

Kul idé, men borde ju ingå ett smakprov också! Annars kan man ju i princip "baka" med plastic padding....

Tänker inte åka runt hela Sverige och smaka på era äckliga, eh ... menar garanterat jättegoda bakverk. Baka med trolldeg om du vill!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Kul idé, men borde ju ingå ett smakprov också! Annars kan man ju i princip "baka" med plastic padding....

Om du anser att Plastic Padding kvalar in under "valfria torr- och mejerivaror ur skafferiet" så tycker jag synd om din mage (och familj).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

Om du anser att Plastic Padding kvalar in under "valfria torr- och mejerivaror ur skafferiet" så tycker jag synd om din mage (och familj).

Skickades från m.sweclockers.com

Lite det som var min poäng, om bakverket inte ens behöver vara ätbart och än mindre smaka bra så är det ju snarare en design-tävligt än en bak-tävling.

Iaf 3 finalister borde skickas in och provsmakas live i Fredags-panelen! *tycka*

Permalänk
Medlem

Lite bilder från bygget borde ju vara ett krav. Rolig tävling, kvällen är räddad!

Permalänk

För att få den rätta färgen på kakan rekommenderar jag SweClockers medlemmar att baka den på högsta temperatur i minst 2h.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skall inte vara en skrytmåns men...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Blir att bearbeta sambon under helgen som utbildar sig till bagare nu då! =p

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vad roligt! ska det bara vara bild på slutresultatet eller vill ni ha dokumenterade bilder under bakets gång?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Vangen:

Skall inte vara en skrytmåns men...

https://i.imgur.com/HnVg1Jo.jpg

Nej nej, du ska BAKA deg, det räcker inte att det KOSTAR deg

Edit: Nu vill jag se massvis av ordvitsar med, snacka om öppet mål!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Bakplåt

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av griid:

Vad roligt! ska det bara vara bild på slutresultatet eller vill ni ha dokumenterade bilder under bakets gång?

Det är absolut inget krav, men vill du dokumentera bakprocessen får du mer än gärna göra det!

Permalänk

Hahaha! Men kolla här då, har kan vi snacka het bakplåt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Time to bake! Tur att det inte är en smaktävling.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Inaktiv

Så, har varit och hämtat ut ätbara Samsung etiketter i socker från konditoriet i byn.
Nu ska det bakas ssd samt boxen till ssdn

Permalänk
Medlem

För några år sedan så var det ju mycket snack om att baka sitt grafikkort. Ser att tekniken har gått framåt och expanderat till lagring nu.

Men jag har ju en bra kopparbunke till maräng så det skall nog gå att få till kylningen iallafall. Förresten, om marängen blir tillräckligt luftig, räknas det som molnlagring?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Äntligen en tävling som passar mig som kvinnlig tekniknörd

Skämt åsido, kul tävling! Kommer att slänga ihop nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Skall inte vara en skrytmåns men...

https://i.imgur.com/HnVg1Jo.jpg

Du... Du är grym på bakning!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bästa sättet att börja fredagskvällen på?
Med en Samsung SSD Pizza!

Med 'lite' fantasi kan man se att det står "970 EVO, Samsung, 1 TB" på pizzan.
..
Aja, det var värt ett försök i alla fall xP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Bästa sättet att börja fredagskvällen på?
Med en Samsung SSD Pizza!

https://i.imgur.com/2qUhwZE.jpg
Med 'lite' fantasi kan man se att det står "970 EVO, Samsung, 1 TB" på pizzan.
..
Aja, det var värt ett försök i alla fall xP

Haha! Sämsta bidraget, roflmao, du har min röst ez

Permalänk
Medlem

Ingen ssd. Men vi kan ju låtsas att den har en under skalet
https://bilder.perrablerra.se/2007/%C3%96vrigt/Pepparkaksdato...

Visa signatur
Permalänk

Antar att det är dags att "råka glöma" nästa sak man stoppar in i ungnen då!

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag, tårta med bla. nutella och nötter. Har aldrig bakat en tårta förut så blev nöjd med resultatet.
Har den mindre SSDn hemma just nu, den går snabbt och smidigt (till skillnad från mig när jag ätit upp tårtan).

Hoppas på vinst, skulle bli glad som choklad. En tårta om dagen är bra för magen.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS | EVGA SuperNOVA 750 G3, 750 W | MSI Z390 MPG GAMING EDGE AC | G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz DDR4 16 GB | Samsung 970 EVO 250 GB M.2 | Samsung 860 EVO 1 TB | Intel Core i7-9700K @ 5 GHz | be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING OC @ 2100 / 7000 MHz

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Märkte att fel bild smugit sig in i tävlingsartikeln (970 Evo istället för 970 Evo Plus). Detta har dock i praktiken ingen betydelse, då enheterna är visuellt identiska bortsett från "Plus"-delen på klistermärket. Det påverkar alltså inte bedömningen av bidrag som redan lämnats in eller håller på att bakas.

Permalänk
Medlem

Då jag hade tänkt baka Salted Caramel Kladdkaka till jobbet så fick bli en kladdkaka med dekoration istället.

Gör upp en form att baka kretskortet i.

Ägg och socker vispat.

Smällt smör är viktigt!

Dags för ugnen!

Ute ur ugnen!

Färdigdekorerat! Hade inte sett inlägget ovan, så tyvärr uteblev Plus. Ville inte slösa kaka genom att skära ut hålen. Om det inte räcker hela vägen till en ny SSD för min dator så lär den i alla fall gå åt rykande snabbt på måndag.

EDIT:

Uppdukat på jobbet! Folk stod och väntade och när startskottet sköts så hoppade de på kakan.

Feedback:
"Supergod kladdkaka"
"Helt amazing"
"Så jävla gott"
"Fick inte du sparken förra månaden?"

Permalänk
Medlem

Mmmmm.2 Oreo

Eftersom V-NAND är staplade, på sätt och vis, så var det självklart att göra staplade kakor. Så det fick bli M.2 Oreos i verklig storlek.
Det ljusa chippet är ett vetekex, och istället för klassiskt lödtenn för att hålla ihop kretsarna valde jag Oreo-kräm. Anslutningen är penslad med ätbart silverpulver, och de små diskarna smakar överraskande gott. Mmmmmm, data.

Permalänk

Mitt lilla bidrag

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt lilla bidrag