Logitech lanserar G502 Lightspeed – omtyckt modell nu utan kabel

Permalänk
Melding Plague

Logitech lanserar G502 Lightspeed – omtyckt modell nu utan kabel

Under ett evenemang i Berlin, Tyskland, visar Logitech sin populära G502 i ny tappning. Nytt är att pekdonet släpps i trådlöst Lightspeed-utförande och laddningssystemet Powerplay.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ja tack ! en helvit

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Hoppas att den har lite trögare knappar än G403, för på den kom man alltid åt upplösningsknappen när man spelade vilket snabbt kunde bli en mardröm i FPS shooters som BFV. Man springer, skjuter, och plötsligt kommer man åt den där knappen och man får dra över musmattan flera gånger för en vändning.

Inget kul

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Var väldigt sugen tills jag såg priset.
Är ju mer än dubbla vad jag betalade för min trådade!

Nåja får väl leta vidare...

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Wow! Priset. De blir fort dyra de här trådlösa mössen. Har en G502 som jag är otroligt nöjd med. Gillar verkligen att det är tre tumknappar på den, underlättar mycket i spel.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Är priset verkligen så orimligt?
I praktiken lär det väl finnas kampanjer under tusenlappen inom nåt år.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MaxieTheHatter:

Var väldigt sugen tills jag såg priset.
Är ju mer än dubbla vad jag betalade för min trådade!

Nåja får väl leta vidare...

logitechs trådlösa mer än dubbla priset emot deras trådade. Batteritiden borde vara bättre då än ynka 48 till 60 timmar. Hade det varit 160-200h så kunde priset motiverats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Review av Rocket Jump Ninja:

Permalänk
Medlem

Undra var det ä den har för brytare
Har en riva310 och knapparna på en är nog de bästa jag nånsin varit med om.

Men hade varit fint med en trådlös.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av _Merc_:

logitechs trådlösa mer än dubbla priset emot deras trådade. Batteritiden borde vara bättre då än ynka 48 till 60 timmar. Hade det varit 160-200h så kunde priset motiverats.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är användningstid jag har inte laddat min G pro wireless på 2 veckor.
Du hinner ladda den massa % bara gå sätta på kaffe eller gå på toa / duscha så har du laddat 20-40 % i USB port med extra power.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

"bibehålla en hög kvalitetskänsla." Ja det är bra att känns som att det är kvalitet men sen är kexigt. Sminkad gris med andra ord

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

"bibehålla en hög kvalitetskänsla." Ja det är bra att känns som att det är kvalitet men sen är kexigt. Sminkad gris med andra ord

Kanske inte riktigt det dom menar. Det låter ju mer som att höljet är tunnare men har mer interna stag vilket gör att den kan bibehålla samma styvhet. Om så är fallet är det ju bara en smartare och bättre design inte en sämre produkt.

Permalänk
Medlem

Är det någon med erfarenhet av dessa trådlösa möss som ärligt kan tala om för mig huruvida man kan spela csgo på absolut högsta nivå med dom eller har dom eftersläpningar?

Jag är absolut inte på den nivån men skulle jag känna minsta eftersläpning så är det inget för mig.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Är det någon med erfarenhet av dessa trådlösa möss som ärligt kan tala om för mig huruvida man kan spela csgo på absolut högsta nivå med dom eller har dom eftersläpningar?

Jag är absolut inte på den nivån men skulle jag känna minsta eftersläpning så är det inget för mig.

Många proffs som använder Logitech G PRO Wireless.
https://prosettings.net/cs-go-pro-settings-gear-list/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Är det någon med erfarenhet av dessa trådlösa möss som ärligt kan tala om för mig huruvida man kan spela csgo på absolut högsta nivå med dom eller har dom eftersläpningar?

Jag är absolut inte på den nivån men skulle jag känna minsta eftersläpning så är det inget för mig.

Rätt säker på att iaf några i NiP kör med G Pro Wireless (dennis bland annat) så svaret på frågan bör vara ja, man kan spela csgo på absolut högsta nivå med den

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Är det någon med erfarenhet av dessa trådlösa möss som ärligt kan tala om för mig huruvida man kan spela csgo på absolut högsta nivå med dom eller har dom eftersläpningar?

Jag är absolut inte på den nivån men skulle jag känna minsta eftersläpning så är det inget för mig.

Se videon jag länkade till tidigare i tråden. Han gör reviews på de flesta potenta möss och har en hemsida med topplista. Det ingen som helst skillnad mellan trådad och trådlös mus så länge det är Logitech eller liknande kända märken.

http://www.rocketjumpninja.com/top-40/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Hoppas att den har lite trögare knappar än G403, för på den kom man alltid åt upplösningsknappen när man spelade vilket snabbt kunde bli en mardröm i FPS shooters som BFV. Man springer, skjuter, och plötsligt kommer man åt den där knappen och man får dra över musmattan flera gånger för en vändning.

Inget kul

Det har aldrig hänt mig på G502. Men du kan ju mappa om knapparna och stänga av den funktionen om den stör (om jag inte är helt ute och cyklar nu)

Permalänk
Medlem

En mus för 1600 och man får inte ens Usb-C... Nej blir att rösta med plånboken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Är det någon med erfarenhet av dessa trådlösa möss som ärligt kan tala om för mig huruvida man kan spela csgo på absolut högsta nivå med dom eller har dom eftersläpningar?

Jag är absolut inte på den nivån men skulle jag känna minsta eftersläpning så är det inget för mig.

Logitechs nya möss som är trådlösa är lika snabba som trådade diton i tester jag sett.

Finns kanske mindre skillnader men vi pratar skillnader som ingen människa ens kommer nära att märka. Sån pass noggrann nivå måste man isf in på liksom.

Så svaret är ja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kan väl vara bra Jag har vanliga G502 Proteus Spectrum och är hyffsat nöjd, och utan sladd skulle ju vara bättre Gör mig dock inget om vikten går upp lite då jag gillar när det är tyngd.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det har aldrig hänt mig på G502. Men du kan ju mappa om knapparna och stänga av den funktionen om den stör (om jag inte är helt ute och cyklar nu)

Det kanske man kan? Har faktiskt inte kollat upp det. Hm! Blir kvällens syssla, för den musen var grymt bra att spela med i övrigt.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Damn it, jag älskade G502, hade allt mappat till musen när jag använde den. Köpte sedan G903 för 502:an började sjunga på sista versen samt att jag ville ha trådlös med powerplay, nu har jag tvingat mig att lära mig att använda 903an men det går fortfarande inte lika bra. Inte jättesugen på att köpa en till mus för de pengarna 6 månader senare... Fast jag kanske blir tvungen.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Logitechs nya möss som är trådlösa är lika snabba som trådade diton i tester jag sett.

Finns kanske mindre skillnader men vi pratar skillnader som ingen människa ens kommer nära att märka. Sån pass noggrann nivå måste man isf in på liksom.

Så svaret är ja

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt då kanske man ska hoppa på tåget när min nuvarande mus börjar kännas sliten Tack

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Skönt att den blir tyngre, eller blev den det? Det specificerades inte i artikeln.
Jag har i alla fall G502 med sladd men har alltid tyckt den var för lätt även med alla vikterna i.
Men priset stoppar mig. 800 kr är nog min smärtgräns vad det gäller mus.

Permalänk
Medlem

Sist jag hade Logitech var det G902 som kostade en arm och ett ben.
Musknapparna började glappa inom en månad. Fick den bytt och samma problem med den nya.

Står över logitech.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av napahlm:

Skönt att den blir tyngre, eller blev den det? Det specificerades inte i artikeln.
Jag har i alla fall G502 med sladd men har alltid tyckt den var för lätt även med alla vikterna i.
Men priset stoppar mig. 800 kr är nog min smärtgräns vad det gäller mus.

Oups, glömde skriva in det. G502 Lightspeed väger 114 gram

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Oups, glömde skriva in det. G502 Lightspeed väger 114 gram

Med eller utan extra vikterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av StuntmanMike:

Med eller utan extra vikterna?

Skickades från m.sweclockers.com

Utan. Med alla vikter så blir det 16 gram till.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha G602 Lightspeed Är inne på min andra nu och den är lite stor och klumpig och har sisådär batteritid. Men storleken och de 6 knapparna på sidan är så nice i många spel.

Permalänk
Medlem

@yugurt: Vilket omöjligen går att svara på idag om det faktiskt ger den styrka eller fördel du nämner.

Visa signatur

Star Citizen ❤