Permalänk
Medlem

MacBook Air Nätverksproblem

Hej!
Behöver verkligen er hjälp här om det finns någon som har haft samma problem och vet lösningen.
Det är sambons dator det gäller, en Macbook Air mid 2012 som har nätverksproblem.

Den kan ansluta sig till WiFi men det går EXTREEEEEEMT långsamt och oftast så går det inte att ladda en hemsida alls.
Kan inte göra mätning på Bredbandskollen.
Testat olika Webbläsare, testat startat om allt, testat koppla upp mot annat nät & delat nät från mobilen... ingen skillnad.
Återställt nätverksinställningarna i datorn, prövat med en USB-Wifi-dongle utan framgång.

All övrig hemelektronik vi har här hemma fungerar jättebra (Stationär dator, TV, Android Telefon, iPhone X, Tablet S m.m.m.)
Bara hennes dator som har problem med nätverket.

Gott om utrymme på hårddisken.
Vet inte riktigt vart jag ska börja någonstans?
Den har Mac OS Mojave, är inge duktig på Mac/OS över huvudtaget men försöker googla mig fram till lösningar men ingen framgång hittills...

Någon som känner till detta fenomen? Känns som något nätverksproblem i själva datorn, typ som att nätverkskortet är skadat? eller att datorn blockerar tillgång till internet på något vis?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det enda jag inte testat än, som jag är sugen på... är att Omformatera hela datorn (!)

Visa signatur