Ny mobil, snabba uppdateringar och max 4000:-

Permalänk
Medlem

Ny mobil, snabba uppdateringar och max 4000:-

Vad finns det egentligen för val i kategorierna som rubriken nämner? Närmast är väl Nokia 7 Plus, dock läser jag om många buggar hos telefonen. Precis slängt iväg 4500:- på en ac, så budgeten är inte direkt skyhög utan max 3500-4000:-
Vill inte ha en telefon som halkar efter med uppgraderingarna och patchar, så där går LG & HTC bort omedelbart.
Den uppfattningen jag fått är att när det gäller vilka som är snabbast och bäst på uppdateringar så går listan Google (obviously), Nokia, Oneplus etc etc.

Tips? Nåt jag missat?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vad finns det egentligen för val i kategorierna som rubriken nämner? Närmast är väl Nokia 7 Plus, dock läser jag om många buggar hos telefonen. Precis slängt iväg 4500:- på en ac, så budgeten är inte direkt skyhög utan max 3500-4000:-
Vill inte ha en telefon som halkar efter med uppgraderingarna och patchar, så där går LG & HTC bort omedelbart.
Den uppfattningen jag fått är att när det gäller vilka som är snabbast och bäst på uppdateringar så går listan Google (obviously), Nokia, Oneplus etc etc.

Tips? Nåt jag missat?

tjo. Du skall inte ha abonnemang å?
Ifrån exemeplvis comwiq får man ju ett flagskepp till typ 4800kr på tele, sen val av surfmängd på 24 mån bindning.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

https://androidenterprisepartners.withgoogle.com/devices/?_ga...

Klicka i rutan i övre vänstra hörnet så visas bara enheter som möter Googles krav på uppdateringar.
Välj någon av dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tawen:

tjo. Du skall inte ha abonnemang å?
Ifrån exemeplvis comwiq får man ju ett flagskepp till typ 4800kr på tele, sen val av surfmängd på 24 mån bindning.

Köper den endast utan abonnemang.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Android One telefoner får uppdateringar direkt från Google. Google har en sida där de listar alla. Garanterar uppdateringar i 2 år och säkerhetsuppdateringar i 3 år. För att vara Android är det bra. Vissa ger bara uppdateringar i ett år och är då ibland 1-2 versioner efter. Samsung är rätt snabba med säkerhetsuppdateringar på flaggskepp men vet ikte hur det är i lägre prisklasserna och för själva OS kan de vara långt efter Google.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Android One telefoner får uppdateringar direkt från Google. Google har en sida där de listar alla. Garanterar uppdateringar i 2 år och säkerhetsuppdateringar i 3 år. För att vara Android är det bra. Vissa ger bara uppdateringar i ett år och är då ibland 1-2 versioner efter. Samsung är rätt snabba med säkerhetsuppdateringar på flaggskepp men vet ikte hur det är i lägre prisklasserna och för själva OS kan de vara långt efter Google.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du någon länk till listan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Android One telefoner får uppdateringar direkt från Google. Google har en sida där de listar alla. Garanterar uppdateringar i 2 år och säkerhetsuppdateringar i 3 år.

Nu har jag sökt och letat igen, men hittar inte. Har du någon länk till detta?

Permalänk
Medlem

@stelex:

Jag postade länken i min första post i tråden.

Permalänk
Medlem

Är verkligen sugen på att beställa en pixel 3a XL, får se vart det landar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Vad finns det egentligen för val i kategorierna som rubriken nämner? Närmast är väl Nokia 7 Plus, dock läser jag om många buggar hos telefonen. Precis slängt iväg 4500:- på en ac, så budgeten är inte direkt skyhög utan max 3500-4000:-
Vill inte ha en telefon som halkar efter med uppgraderingarna och patchar, så där går LG & HTC bort omedelbart.
Den uppfattningen jag fått är att när det gäller vilka som är snabbast och bäst på uppdateringar så går listan Google (obviously), Nokia, Oneplus etc etc.

Tips? Nåt jag missat?

Xiaomi Mi A2(android one), 64gb, 4gb ram, sd 660(samma som nokia 7 plus) och bra kamera och batteritid. Kostar väl ca 2500 i sverige, finns annars på tex aliexpress och vissa kan skicka från tex frankrike så du slipper tull osv för ca 1600.
Har för mig det följer med ett sådant där enkelt genomskinligt skal men aldrig fel att köpa ett skal eller så i samband då likt alla andra telefoner så är den rätt hal att hålla i utan.

Någon skrev att android one får uppdateringar direkt från google vilket inte är sant utan det är fortfarande tillverkaren som skickar ut dessa. Dock brukar de vara rätt snabba, speciellt säkerhetspatcharna som kommer månadsvis.

Permalänk
Medlem

Nokia 8.1 för 3990kr på Elgiganten är nog det närmsta du kan komma.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beijing:

Nokia 8.1 för 3990kr på Elgiganten är nog det närmsta du kan komma.

Har den under uppsikt, tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Just med snabba uppdateringar och ditt utgångspris så tänker jag på nylanserade pixel 3. Då är du garanterad uppdateringar i 3 år. Den kommer säkert gå att köpa via exempelvis Tyskland. Den fick väl ett pris på 399$.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Just med snabba uppdateringar och ditt utgångspris så tänker jag på nylanserade pixel 3. Då är du garanterad uppdateringar i 3 år. Den kommer säkert gå att köpa via exempelvis Tyskland. Den fick väl ett pris på 399$.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, har faktiskt den som förstahandsfavorit för tillfället, även fast den ligger utanför budget. finns tydligen gott om folk som lyckats beställa genom tyska google store, även fast dom egentligen inte skickar till sverige. Är då 3a XL jag tittar på, men då blir det som sagt att höja budgeten ytterligare. Vi får se.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

@stelex:

Jag postade länken i min första post i tråden.

Tyvärr hjälpte den länken inte mig något angående enheter som får uppdateringar och hur länge.