Permalänk
Medlem

Spela in sin sömn på video

Jag är intresserad av att kontrollera min egen sömn och har funderat på att köpa mig en övervakningskamera för detta.

Men det står inte så detaljerat om just inspelningsfunktioner när jag tittar runt, det är mest smarta system som reagerar på rörelser osv. Kan man tex välja att spela in konstant i 8 timmar eller liknande och få på en vga fil för att sedan granska och spola, eller vad gör dessa smarta kameror? Borde jag köpt en videokamera i stället?
Den jag tänkte på är möjligen denna modell. D-Link DCS-5000L . Jag har ju systemkamera men den filmar bara i 30 minuter.

https://www.teknikmagasinet.se/produkter/hemteknik/smarta-hem...

Jag hade även tänkt kunna kolla vad katterna gör när man inte är i lägenheten, och för dessa uppgifter verkar D-Link DCS-5000L fungera utmärkt.

Permalänk
Medlem

Det brukar gå att välja att spela in allt, inte bara rörelser.
sök på valfri söktjänst (typ Google) D-"Link DCS-5000L review" så brukar dem gå igenom alla funktioner.

Annars kan du hoppas någon har en liknande modell på forumet och kan svara dig...

Om du vill spela in på egna datorn kan jag rekommendera mjukvaran ispy. Klarar typ alla nätverkskameror, då kan du välja själv hur den ska spela in, rörelser eller ej, bara vissa områden, osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Sions: Tack.

Det blev ett köp av DCS-936L för 999:- då den har en minneskort plats och då kan väljas att spela in 6 minuters klipp i mp4 eller avi.

Jag har nu renderat ut 9 timmars filmande och speedat upp den till en timelapse så den kortats ner till 20 minuter.

Riktigt kul att kolla på hur katterna ränner runt i rummet och över våra sovande kroppar.