Laptop för studier, streaming - Acer Swift eller HP Pavilion?

Permalänk

Laptop för studier, streaming - Acer Swift eller HP Pavilion?

Hej, vilken av följande två hade ni valt om syftet var för studier/använda office och streaming? Acern är drygt 200g lättare men annars verkar båda uppfylla mina krav...

Acer Swift 1 SF114-32
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Eller

HP Pavilion bf083no 14"
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du inte redan köpt så kan jag rekommendera: https://www.inet.se/produkt/1962973/acer-swift-1-quad-core-8g...

Något långsammare processor och grafikkrets än den swift1 du tittat på men du får 8GB ram samt 256GB SSD istället jag har en likadan själv att den dessutom är helt fläktlös är riktigt skönt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Skrivet av Grabben_83a:

Om du inte redan köpt så kan jag rekommendera: https://www.inet.se/produkt/1962973/acer-swift-1-quad-core-8g...

Något långsammare processor och grafikkrets än den swift1 du tittat på men du får 8GB ram samt 256GB SSD istället jag har en likadan själv att den dessutom är helt fläktlös är riktigt skönt.

Tack så mycket för svar! Jag är fortfarande på jakt efter en laptop...​ Har kollat in den du rekommenderade och den verkar bra men jag har tyvärr bestämt mig för att köpa en laptop med en mindre skärm... Tack för tipset, blir säkert den om jag skulle ändra mig igen hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasabimonstret:

Tack så mycket för svar! Jag är fortfarande på jakt efter en laptop...​ Har kollat in den du rekommenderade och den verkar bra men jag har tyvärr bestämt mig för att köpa en laptop med en mindre skärm... Tack för tipset, blir säkert den om jag skulle ändra mig igen hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Ok blir det en 13,3 tummare då eller?
Allt mindre än 13,3 tum tycker jag är för litet om man skall jobba längre stunder på den.

Det är ingen jätteskillnad i vikt och storlek på en 13,3 och 14 om det är det du tänker på?

Dell har en modell på 13 tum i 12,5tums chassi har jag för mig 7390 tror jag den heter.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Skrivet av Grabben_83a:

Ok blir det en 13,3 tummare då eller?
Allt mindre än 13,3 tum tycker jag är för litet om man skall jobba längre stunder på den.

Det är ingen jätteskillnad i vikt och storlek på en 13,3 och 14 om det är det du tänker på?

Dell har en modell på 13 tum i 12,5tums chassi har jag för mig 7390 tror jag den heter.

Tack för hjälpen, överväger faktiskt att ta en mindre än 13", vill nog ha en liten o lätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasabimonstret:

Tack för hjälpen, överväger faktiskt att ta en mindre än 13", vill nog ha en liten o lätt

Skickades från m.sweclockers.com

jag har två datorer en 13.3 och en 14 och båda är lika stora.
Pga att skärmarna har olika mycket kanter runt omkring.
Jag skriver detta då detta kan vara tänkvärt när man väljer efter storlek.
Dvs de nyare 14" med små bezels är väldigt nätta.
Dock har jag icke sett Swift 1 i verkligheten så kan ej uttala mig specifikt om denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasabimonstret:

Tack för hjälpen, överväger faktiskt att ta en mindre än 13", vill nog ha en liten o lätt

Skickades från m.sweclockers.com

Skall du använda den längre stunder med laptop skärmen skulle jag överväga att gå upp till 14 tum då 12.5 tum är väldigt litet för att sitta och jobba längre stunder på.

Men det är alltid en avvägning man gör skärmstorlek mot mobilitet.
Personligen har jag svårt att jobba längre stunder på laptops under 14 tum då jag tycker de är alldeles för små skärmar så iaf jag får anstränga ögonen mera.

14 tummare väger inte så mycket mera än en 12.5 tums laptop.
Men i slutändan är det du som avgör vad du trivs bäst med.
Tex Acer Swift 1 väger 1,3Kg och är 14 tum drygt 1,4Kg med laddaren.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB