Permalänk
Medlem

Lian Li Dynamic Rev 2.1

Kommer uppdateras med ett TRX40 Kort och en Threadripper 3960X i veckan ny bilder kommer inom kort

Tack för visat intresse

old Spec

Chassi: Lian-li pc-011 Dynamic
Moderkort: MSI X299 MEG CREATION
CPU: Intel i9 7980XE 4,5GHZ @ 1,197v
GPU: Gigabyte RTX 2080 + Vertical
RAM: Corsair Vengeance RGB 32GB DDR4 3200Mhz
SSD: Samsung SSD 970 EVO Plus 500 GB NVMe M.2 x3
HDD: 2X Ironwolf 4TB, 8TB
PSU: EVGA SuperNOVA 1000 G3 + CableMod kablar
KYLNING: Ekwb block, ekwb Pe 360 rad x2, , ekwb revo d5, ekwb 16mm PEGT , Ekwb 2080 FE waterblock, Corsair 120 HD x 6

Lämna gärna ett betyg och en kommentar uppskattas mycket . För framtida ide'er

Har tömt den på Cloud White och kör klar vätska istället nya bilder i botten

Update July 19

Fick ett så Jxxla bra pris på en helt ny 7980XE, men vågade inte köra den på mitt Strix kort då jag ville ha biffare VRM:er till denna, så den som är bra på matte 8k för dom gamla
la till 3k så fick jag ett nytt MEG och en ny 7980XE ni vet vad MEG kortet kostar så då återstår det vad gav jag för CPU:n , Det kallar jag bang for the buck och det är INTEL med

Besök galleriet här

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Extremt snyggt flöde på rören! Bra jobbat!

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lolpold:

Extremt snyggt flöde på rören! Bra jobbat!

Tackar, tänkte till lite denna gång . Och det känns lite mer genomtänkt

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

@Tip Top: Snyggt och harmoniskt Vet att du la många sömnlösa timmar på att försöka hitta snyggaste loopen.
Bra jobbat. Jag har själv nyligen införskaffat en Lian Li, bästa designen för custom loop om du frågar mig.
Nu ser min bild inte lika snyggt ut som din, bilder med en mobil funkar tyvärr inte alls när man har RGB, men men, man får använda det man har.

Lian Li ROG Edition Custom Loop

//Victrix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victrixz82:

@Tip Top: Snyggt och harmoniskt Vet att du la många sömnlösa timmar på att försöka hitta snyggaste loopen.
Bra jobbat. Jag har själv nyligen införskaffat en Lian Li, bästa designen för custom loop om du frågar mig.
Nu ser min bild inte lika snyggt ut som din, bilder med en mobil funkar tyvärr inte alls när man har RGB, men men, man får använda det man har.

Lian Li ROG Edition Custom Loop

//Victrix

Snyggt är det chromade kopparör? , Tittade på det chassit innan detta , men det var en smula för stort , mycket att fylla ut ,

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

@Tip Top: Stämmer bra, chromade koppar rör från bauhaus :P. Ja chassis är ganska rymlig vilket var varför jag valde den, tänkte framtidsäkra mig ifall jag ändrar min loop eller vill slänga in tjockare radiatorer i framtiden.

Permalänk

@Tip Top: En liten headsup, jag använde samma vätska som du har i nu i en tidigare loop och med tiden så separerades det vita och bildade en grön släm i GPU blocket. Det resulterade i att min loop blev strypt pga blockad. Tydligen händer detta pga värmen i vätskan över tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victrixz82:

@Tip Top: En liten headsup, jag använde samma vätska som du har i nu i en tidigare loop och med tiden så separerades det vita och bildade en grön släm i GPU blocket. Det resulterade i att min loop blev strypt pga blockad. Tydligen händer detta pga värmen i vätskan över tid.

Jo jag har funderat över det med har använt den tidagre utan problem i ca 3 mån , så jag skall ha koll på den , har inte hittat några rew på just ekwb cloude white, men nu fick jag ju en tackar

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Min hände efter ca 5 månader. Slutade med att jag fick öppna upp alla mina block i rengöra dom med tandborste. Gick efter det över till avminiraliserad vatten från biltema (Batterivatten). 39kr för 5 liter :p.

Skrivet av Tip Top:

Jo jag har funderat över det med har använt den tidagre utan problem i ca 3 mån , så jag skall ha koll på den , har inte hittat några rew på just ekwb cloude white, men nu fick jag ju en tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Victrixz82

Kan det nere till venster var en VA rörkoppling kanske ser ut som det , det var ju smart dock så är dom ju dyrare än fittings i inköp

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk

Bra öga:), det är VA rörkoppling. Hade ett par styckna liggandes här hemma o tänkte det kan bli lite udda o använda en i den böjen

Skrivet av Tip Top:

@Victrixz82

Kan det nere till venster var en VA rörkoppling kanske ser ut som det , det var ju smart dock så är dom ju dyrare än fittings i inköp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer byta till klar vätska idag , , så det är bara att plocka ner och rengöra igen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Blev inte så tokigt med klar vätska faktist

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd

Cleant rgb bygge som är precis lagom, Mycket snyggt

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av visenstam:

Cleant rgb bygge som är precis lagom, Mycket snyggt

Tackar

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering på gång "Stay tuned" mobo o cpu sålt

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Fick ett så Jxxla bra pris på en helt ny 7980XE, men vågade inte köra den på mitt Strix kort då jag ville ha biffare VRM:er till denna, så den som är bra på matte 8k för dom gamla
la till 3k så fick jag ett nytt MEG och en ny 7980XE ni vet vad MEG kortet kostar så då återstår det vad gav jag för CPU:n , Det kallar jag bang for the buck och det är INTEL med 😁

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

MMMM
Så om jag förstå det rätt, du har bara en rad på toppen?
Vad får du för temperatur: GPU och CPU?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

MMMM
Så om jag förstå det rätt, du har bara en rad på toppen?
Vad får du för temperatur: GPU och CPU?

Temps på gpu 60 grader , sen är det en 18core i9 7980xe som producerar en den men den ligger normal belastning på 67 grader och rendering eller prime lite över 80 grader

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

MMMM
Så om jag förstå det rätt, du har bara en rad på toppen?
Vad får du för temperatur: GPU och CPU?

2st 360x38mm radiatorer fast min andra sitter i kammaren bakom , titta noga på bild 5 så syns fenorna m och bild 4 ser du när det kommer ut från den bakre radiator tillbaka i toppen på ressen
[/quote]

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Updaterad med en ny gpu rtx 2080

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd

hur har du fäst pumpfästet vid fläkten ?

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

hur har du fäst pumpfästet vid fläkten ?

Två egna små öron som sitter ihop med fästet till pumpen och sen i samma hål som man sätter fläkten i

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Tror jag kommer riva denna med nu , några förslag på vad man kan bugga i för chassi

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tip Top:

Tror jag kommer riva denna med nu , några förslag på vad man kan bugga i för chassi

phanteks enthoo luxe 2

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz