SweClockers genomgång av digitala spelbutiker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Att ta 30% av alla intäkter är katastrof, 1/3 av en utvecklares inkomst går direkt till Valve, jag har full förståelse varför många väljer en deal med Epic Games med deras mycket mer rimliga 12%.

Värt att påpeka att det är 30% av intäkter på spel som säljs direkt från Steams webbsida eller klient. Köper man en Steam-nyckel via Humble, Fanatical, GreenManGaming, Gamersgate, IndieGala eller direkt från utvecklarens hemsida så får Valve 0%. [Länk]

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av M0rditz:

Värt att påpeka att det är 30% av intäkter på spel som säljs direkt från Steams webbsida eller klient. Köper man en Steam-nyckel via Humble, Fanatical, GreenManGaming, Gamersgate, IndieGala eller direkt från utvecklarens hemsida så får Valve 0%. [Länk]

Där ser man, det visste jag inte! Ger ju faktiskt en chans till utvecklare att tjäna in en större andel på de spel de faktiskt har utvecklat. Men jag skulle gissa att de spel som finns på steam säljs i övervägande majoritet på själva steamplattformen oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Tror du och många andra underskattar starkt vad launchers som steam har gjort för alla som spelar.

I stort...
- Ha alla spel registrerade på internet. Går en skiva sönder som man måste ha i för att kunna spela så är det kört.
- Möjligt att kunna uppdatera sina spel på direkten utan att behöva leta upp diverse patchar.
- Hitta och filtrera servrar att spela på utan att använda div. tredjeparts program.
- Samla sina vänner på ett ställe, man ser när de spelar och vad de spelar.

Allt detta har gjort PC-spelandet mer lättillgängligt så fler kan njuta av det.

Visst det är bra att de gjorde detta en gång i tiden. Men allt detta kan väl vara inbyggt i varje spel eller i operativsystemet? Istället för att ha 10 klienter på datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Om man inte använder en password manager och långa unika lösenord för alla tjänster 2019 så gör man något fel.

Jo. Du har väl helt rätt. Jag som är efter.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli