Samsung C49RG90 (49" 5120x1440 120Hz HDR Freesync 2)

Permalänk
Medlem

Har försökt hitta i tråden hur GSync verkligen fungerar på denna skärm. Vet sen tidigare att det fanns en kompabilitet med FreeSync men att den var långt ifrån bra.

Så hur är det numera? Är det stora skillnader?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Jimmy:

Har försökt hitta i tråden hur GSync verkligen fungerar på denna skärm. Vet sen tidigare att det fanns en kompabilitet med FreeSync men att den var långt ifrån bra.

G-sync = Nvidias perspektiv
Freesync = AMD:s perspektiv

Skärmen använder VESA Adaptive över DP. När jag testade var den inte problemfri, med del enstaka ryck och hack. Något mer hackande med AMD-kort. Men heller inte så pass problematisk att alla upplevde det som ett problem. Generellt bör man hålla sig över 70 FPS för att undvika de tydligaste hacken.

Permalänk
Hedersmedlem

Är denna skärm fortfarande värd att köpa? Tänkte beställa en från Netonnet för 12.000kr.

Några för och nackdelar med skärmen? Jag kommer inte att använda denna skärm till spel, utan det kommer bara vara windows applikationer.

Permalänk
Hedersmedlem

Tips på en bra arm till denna skärm, för att spara plats på skrivbordet? Armen får gärna ha usb uttag.

Permalänk

Ergotron HX hade jag tänkt till min crg om jag behåller den..

Permalänk
Hedersmedlem

Fick min CRG9 igår och gillar den starkt! Inga pixelfel heller, vilket alltid är ett plus

Jag har dock lagt märke till att skärmen "knäpper" till ibland på baksidan (vänstra delen) av monitorn. Skall det vara så?
Detta händer hela tiden, ungefär en gång per minut

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon som vet om man behöver extra drivrutiner för Samsung C49RG90 USB hub som sitter på baksidan av skärmen? Varje gång jag startar om datorn så slutar USB enheterna att fungera tills jag tar och byter USB port på min dator.

Permalänk
Medlem

Är själv supernöjd med min! Funkar bra i spel, och suveränt i mitt yrke som webbutvecklare.

Permalänk

Jag har sjuka problem med att min LC49RG90 inte väljer rätt ingång.

Jag har två maskiner kopplat på skärmen på display port, och får hela tiden gå in i menyn och välja ingång.

Det gäller varje gång jag startar en dator, eller även om det finns en aktiv källa ansluten så väljer den inte automatiskt den.

Väldigt irriterande.

Har försökt med en rad olika kablar enligt rekommendationer på nätet, men funkar fan inte ändå.

Någon som har samma problem?