Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Xtrfy H2 – Gamingheadset med premiumkänsla under tusenlappen

Xtrfy H2 – Gamingheadset med premiumkänsla under tusenlappen

Svenska Xtrfy fokuserar på bra spelljud och avskalad design med sitt gamingheadset H2. Jezper Söderlund synar nykomlingen i sömmarna för att se om den lever upp till förväntningarna.

Läs hela artikeln här

Oj, nej men detta ser ju riktigt intressant ut. Ett QH-90 med flätad sladd och plush-lurar. Blir nog mina nästa lurar faktiskt!

@Airbase: Kan du jämföra dessa med Cloud II eller QH-90?

Skrivet av My2nd:

@Airbase: Kan du jämföra dessa med Cloud II eller QH-90?

Tyvärr inte

Skickades från m.sweclockers.com

Ordet "Gamingheadset" för mig att rysa!

Ordet HiFiheadset får mig att mysa.

Måste ju kännas måttligt irriterande om den påverkar frekvenskurvan så mkt att musik blir obehagligt att lyssna på samtidigt som man kanske spelar: vem kmr palla behöva byta hörlurar varje gång man vill lyssna på musik eller se en rulle eller stream? Är det inte så oxå att proffsen inom gaming faktiskt spelar med in-ear-lurar och ALDRIG headsets pga. de måste ha dämpningsheadset vid turneringar?

Skrivet av skog1s:

Ordet "Gamingheadset" för mig att rysa!

Ordet HiFiheadset får mig att mysa.

Starkt medhåll även om jag föredrar HiFi-lurar + separat XLR-mikrofon.

Skrivet av AplAy:

Starkt medhåll även om jag föredrar HiFi-lurar + separat XLR-mikrofon.

Exakt!

En gång i tiden, spenderade jag själv väldigt många Kr på "gamingheadset" det var allt från Trust (skäms) till Logitech.

Sen när jag hamnade i Tråden för hörlursgalningar! i forumet, ändrades allt! Ljud, mic allt blev så mycket bättre!

Önskar jag hade hittat den tråden snabbare, hade sparat mig en massa pengar.....eller inte men bättre blev det!!!!

Skrivet av AplAy:

Måste ju kännas måttligt irriterande om den påverkar frekvenskurvan så mkt att musik blir obehagligt att lyssna på samtidigt som man kanske spelar: vem kmr palla behöva byta hörlurar varje gång man vill lyssna på musik eller se en rulle eller stream? Är det inte så oxå att proffsen inom gaming faktiskt spelar med in-ear-lurar och ALDRIG headsets pga. de måste ha dämpningsheadset vid turneringar?

Värt att nämna är att jag är lite av en hörlursnörd, så mina krav kanske ligger högre än det är sunt. Men rent musikmässigt är de inte lika bra som de kunde varit. Men det är inte uselt, inte alls. Inte ens mediokert, utan helt okej. Men hoppades på bättre. Ljudet är inte obehagligt, bara lite väl manipulerat.

@Airbase:

Gillar ordet "hörlursnörd"

Om du själv hade fått välja då:

Hade du valt Xtrfy H2 – Gamingheadset

Eller

Hifi-lurar + extern mic

Och för att göra priset rättvisa: Så kör jag på begagnade SennheiserHD 555 + ModMic 4.

Vad hade du valt?
Xtrfy H2 – Gamingheadset eller begagnade SennheiserHD 555 + ModMic 4?

Skrivet av skog1s:

@Airbase:

Gillar ordet "hörlursnörd"

Om du själv hade fått välja då:

Hade du valt Xtrfy H2 – Gamingheadset

Eller

Hifi-lurar + extern mic

Och för att göra priset rättvisa: Så kör jag på begagnade SennheiserHD 555 + ModMic 4.

Vad hade du valt?
Xtrfy H2 – Gamingheadset eller begagnade SennheiserHD 555 + ModMic 4?

Hifi-lurar + extern mic alla dagar i veckan om man har råd.

Får hoppas de håller bättre än deras möss...

Skrivet av Airbase:

Värt att nämna är att jag är lite av en hörlursnörd, så mina krav kanske ligger högre än det är sunt. Men rent musikmässigt är de inte lika bra som de kunde varit. Men det är inte uselt, inte alls. Inte ens mediokert, utan helt okej. Men hoppades på bättre. Ljudet är inte obehagligt, bara lite väl manipulerat.

Kul!
Hur ser du på "dynamic range" och "loudness war"?

@airbase mitt hjärta är så varmt efter att se någon som dig, här! tack för recensionen! tricky @ #tranceland PLUR

OT: Älskar fortfarande din remix av Love again! Hittar tyvärr inte den remix helt utan vocals, denna är väl samma med med vissa vocals pålagt (tyvärr).

Inbilar mig att det var denna och dub?

https://www.discogs.com/Lost-Witness-Love-Again/master/538112

Senast redigerat 2019-04-25 23:10

Bra och saklig test.

Måste bara fråga en sak..

Några av mina kompisar sitter också med superfina mikrofoner men de låter inte bättre än de som har tex ett par Logitech g35 eller så. Känns inte som det spelar någon stor roll vid 40 kb/s eller vad nu Discord använder sig utav. Annorlunda kanske om man är streamer

Vad sitter ni och använder för kommunikationsprogram som faktiskt drar nytta av bra kvalite genom högre bitrate osv?

När det kommer till hörlurar så säger ju alla att källan måste hålla hög kvalité för att kunna utnyttja de fullt ut. Känns som det är samma sak med mikrofoner men 90% sitter väl på Discord?

Ont: Så verkar det vara ett någorlunda prisvärt headset ändå

Skrivet av Ceogar:

Måste bara fråga en sak..

Några av mina kompisar sitter också med superfina mikrofoner men de låter inte bättre än de som har tex ett par Logitech g35 eller så. Känns inte som det spelar någon stor roll vid 40 kb/s eller vad nu Discord använder sig utav. Annorlunda kanske om man är streamer

Vad sitter ni och använder för kommunikationsprogram som faktiskt drar nytta av bra kvalite genom högre bitrate osv?

När det kommer till hörlurar så säger ju alla att källan måste hålla hög kvalité för att kunna utnyttja de fullt ut. Känns som det är samma sak med mikrofoner men 90% sitter väl på Discord?

Ont: Så verkar det vara ett någorlunda prisvärt headset ändå

En dålig mikrofon låter dåligt även på discord kan jag av erfarenhet meddela. Har polare med allt annat än bra mikrofoner på Gamingheasets och det hörs xD.

Däremot ger det säkerligen inte en riktigt bra mikrofon rättvisa, det tvivlar jag inte för en sekund på. Det tycker jag dock inte gör lika mycket. Låter bra nog i mina öron iaf

Jag hör skillnaden, till en viss nivå iaf, det är min poäng. Men sen tex brorsan som har ett par typ 6+ år gamla razer lurar som då kostade 750kr har en helt ok mikrofon. Den vinner inga priser men inget sprakande och skrikigt ljud eller dylikt och det är ju sånt som stör. Så det kan verkligen variera sånt där.

Senast redigerat 2019-04-26 07:12

@skog1s: Det är sannerligen inte lika praktiskt, men då har man ju möjlighet att kombinera en mikrofon med sina favorithörlurar. Tycker man att HD 555 låter väldigt bra, och har de extra pengarna, så är det nog en bättre väg om ljudkvalitet som även täcker in musik är önskvärt. Men då får du ju å andra sidan inte ljud "optimerat för spel"

Skrivet av backspace:

Hur ser du på "dynamic range" och "loudness war"?

Det känns som en helt egen tråd nästan. Men kort och gott: musik var mer dynamisk förr, men modern musik har ofta inte behovet av dynamik. Folk vill dansa, folk vill ha kul, folk vill sjunga med, folk vill spela högt, då kan man lika gärna pumpa på lite.

Sen går halva världen runt med mediokra hörlurar, även musikälskare. Det tycker jag är tråkigare.

@trickeh2k: Haha, tack

Hmm, osäker på om den finns utan vocals. Så länge sedan ... Hittar den i alla fall inte mitt arkiv, sorry.

@Airbase: Du spelade den på en Monday Bar-kryssning och har för mig det fanns en vinyl utan dem

Jaha, blev inte helt av med dig alltså @Airbase.. Kul att ha dig här, hoppas det blir fler tester!

Oj de ser ju väldigt lika ut ett par QH90 eller cloud. Hade varit intressant med en ljudjämförelse där mellan.

Är inte detta ett par rebrandade HyperX Cloud 2 ? Ser identiska ut både till utseende men även tillbehören.

Jisses! Airbase, legenden! Kil'jaeden någon? Ocean realm är en av de låtar jag hållit hårt om längst! 😎 Plz collab med Phaxe eller Morten Granau eller varför inte båda?! 😬😲

@Airbase har du testat Xtrfy h1 tycker dom är grymma för musik och gaming:)

Enda gaminglurarna jag anser värdiga är Sennheiser’s linje med Game one, gsp 500. Baseras i princip på sin audofillineup med en mikrofon på.

Har det funnits två utgåvor utav H1? För jag kan inte minnas att det medföljde en extra mikrofon och ljudkort.

Skrivet av StarCroW:

Är inte detta ett par rebrandade HyperX Cloud 2 ? Ser identiska ut både till utseende men även tillbehören.

Rebrandad Qpad QH-90*

Skillnaden ser du framförallt på att det är plushkuddar istället för läderkuddar.

Skrivet av My2nd:

Rebrandad Qpad QH-90*

Skillnaden ser du framförallt på att det är plushkuddar istället för läderkuddar.

Nja de ingår faktiskt plushkuddar till Cloud 2 också . Du får bägge två så du kan välja vad du föredrar.