Android visar batterinivå för hörlurar konstant

Permalänk
Medlem

Android visar batterinivå för hörlurar konstant

Hej

Jag har stött på ett problem med mina OnePlus 6T och Sony WH-900N hörlurar. Efter mycket googlade och letande i telefonens inställningar har jag ännu inte funnit någon lösning.

När hörlurarna är anslutna via Bluetooth får jag meddelande om hörlurarnas batterinivå ungefär var tionde sekund (se bild nedan).

Detta meddelande får jag även när jag först ansluter hörlurarna. Det känns nästan som att anslutningen tappas en snabbis och sen återansluter. Jag har dock inga problem med att ljudet hackar eller liknande - det är helt enkelt bara irriterande att rutan dyker upp i tid och otid.

Någon som varit med om samma sak eller har möjliga lösningsförslag? Alla tips är välkomna 🙂

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Hej

Jag har stött på ett problem med mina OnePlus 6T och Sony WH-900N hörlurar. Efter mycket googlade och letande i telefonens inställningar har jag ännu inte funnit någon lösning.

När hörlurarna är anslutna via Bluetooth får jag meddelande om hörlurarnas batterinivå ungefär var tionde sekund (se bild nedan).

https://i.ibb.co/JkJtZYK/Screenshot-20190425-123241-01.jpg

Detta meddelande får jag även när jag först ansluter hörlurarna. Det känns nästan som att anslutningen tappas en snabbis och sen återansluter. Jag har dock inga problem med att ljudet hackar eller liknande - det är helt enkelt bara irriterande att rutan dyker upp i tid och otid.

Någon som varit med om samma sak eller har möjliga lösningsförslag? Alla tips är välkomna 🙂

Hade samma problem med mina Bose vad-de-nu-heter Q-någonting. Jag uppdaterade till senaste FW på lurarna och problemet försvann. Kan vara samma trick till Sony-lurar.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Hade samma problem med mina Bose vad-de-nu-heter Q-någonting. Jag uppdaterade till senaste FW på lurarna och problemet försvann. Kan vara samma trick till Sony-lurar.

Jag ska se om det finns någon ny FW tillgänglig! Stort tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag ska se om det finns någon ny FW tillgänglig! Stort tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fick ta bort mina hörlurar från BT i telefonen (Samsung Galaxy Note 9) och sedan göra en reconnect. Sedan dess fungerar det fint.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Kör ni android Pie på lurarna?
Har själv stora och irriterande bekymmer med Bluetooth och android Pie.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Kör ni android Pie på lurarna?
Har själv stora och irriterande bekymmer med Bluetooth och android Pie.

Vet inte, Android 9 är det i systeminställningarna på min Note 9

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

@Dockland: Jepp android 9.0 är Pie
Finns massor med trådar på internationella forum om Bluetooth bekymmer efter uppdateringen till 9.0.
Mina främsta bekymmer är typ en ofullständig bluetooth koppling till mina lurar mellan varven... de visas som anslutna men inget ljud... korta disconnects, märks inte på det man lyssnar på och timmar med olika inställningar för att få min Vantage V klocka att ansluta till telefonen...

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

@Timpalainen: Jepp android 9.0 är Pie
Finns massor med trådar på internationella forum om Bluetooth bekymmer efter uppdateringen till 9.0.
Mina främsta bekymmer är typ en ofullständig bluetooth koppling till mina lurar mellan varven... de visas som anslutna men inget ljud... korta disconnects, märks inte på det man lyssnar på och timmar med olika inställningar för att få min Vantage V klocka att ansluta till telefonen...

Aha, didn't know. Tack för infon.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Jag kör Android Pie på min telefon.

Jag hade senaste FW och det gick inte heller att nedgradera version. Testade dock att ta bort anslutningen och återansluta som @Dockland föreslog och det verkar ha gjort susen. Får se hur länge det varar!

Tack för tipsen och lycka till mer era lurar. Hoppas det löser sig med någon framtida uppdatering

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7