RTX 2070 bildskaningar i youtube i edge när man ser innehåll i helskärm

Permalänk
Medlem

RTX 2070 bildskaningar i youtube i edge när man ser innehåll i helskärm

Hej!

Köpte ett rtx 2070 nyligen här i marknaden. När jag ser innehåll på Youtube i webbläsaren Edge i fullskärm så skakar ibland delar av bilden som visas i videon. Ungefär som screen tearing. Har testat att se samma Youtube innehåll i Opera som är chromium baserat och då försvinner problemen.
I all annan användning är allt normalt.

För att felsöka testade jag att sätta i ett asus strix gtx 980ti och då försvinner problemen.
Allt annat är lika. Samma komponenter, samma drivrutiner, samma displayport sladd till samma port i skärmen, samma cpu överklockning o.s.v.

Specs:
Asrock p67 extreme6, senaste bios
intel i7 2600k @ 4.4 Ghz (off-set överklockning, så att cpu kan gå på lägre volt när systemet är idle)
Asus strix rtx 2070 @ stock
Windows 10 pro. Uppdaterat.
Samsung SSD x 2 för os och annat
Komplete audio 6 (externt ljudkort)
Ethernet till Asus router
Dell U2711 som också fungerar som usb-hubb åt mus och tangentbord
En mängd olika program installerade.

Kan ju kanske säga att jag intehar stora förhoppningar om att få detta löst. Youtube i Edge har alltid varit problemfyllt. En work around jag kommer att tillämpa här är att se Youtube i opera. Men ändå, har någon upplevt liknande problem?

Permalänk
Avstängd

har tuvärr samma problem med mitt rtx 2080 Och upplever det bara i youtube. Jag ska prova att byta till äldre drivisar och se om eventuallt det kan lösa problemet. Säg gärna till ifall du hittar en annan lösning-.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

@visenstam: Jag har geforce driver 425.31. Visst är det bara Youtube, har inte märkt något konstigt i varken netflix eller hbo Nordic.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FabriciusRex:

@visenstam: Jag har geforce driver 425.31. Visst är det bara Youtube, har inte märkt något konstigt i varken netflix eller hbo Nordic.

nej precis, Samma här, bara Youtube. Men jävligt störande, Sitter mycket på tuben och man vill ju allt bara ska flyta på, Ska prova Mozilla ochså och se om det är bättre, Men vill få det att funka i chrome som jag använder.

Provade att aktivera mjukvaruaccelrering i iställningar för chrome, Har inte hunnit prova ordentligt men upplever att det försvann nu.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Överge Edge. Microsoft själva har ju gjort det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

@talonmas: Jag vet, bör göras

Har försökt spela in skakningarna med windows inbyggda funktion win+alt+r. Lyckas inte fånga några skakningar på video. Tillfälligheter? Indikativt för vad det är för typ av problem? Ingen aning.

Permalänk
Medlem

Inte freesync som strular? Framkommer inte vilken monitor som används.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@CubaCola: Nä, dell skärmen jag använder u2711 har inte adaptiv synkronosering.

Permalänk
Inaktiv

Provat med Chrome?