Asus och Razers nya bärbara datorer bjuder skärmpaneler med OLED eller 240 Hz

Permalänk
Melding Plague

Asus och Razers nya bärbara datorer bjuder skärmpaneler med OLED eller 240 Hz

Hack i häl på lanseringarna av Intels Core 9000-serie och Nvidia Geforce GTX 1650 för bärbara datorer lanserar Asus och Razer nya bärbara speldatorer med intressanta egenskaper.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Blir väldigt intressant och se riktiga test av input lag och ghosting m.m.

Kan vara en fingervisning om vad framtida 24-27" OLED gamingskärmar kommer erbjuda.

Tråkigt att OLED bara är 60Hz, tycker att VRR på 120Hz borde vara minimum.

Permalänk
Medlem

Kommer nog ha kvar min skärm tills att OLED, 144Hz & G-Sync/Free-Sync kommer som Gamingskärm... hoppas det inte är allt för långt bort och inte kostar multum

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@rewoX: Det lär ju kosta multum när det kommer iaf... och OLED har ju fortfarande problemet att det inte är snabbt nog. Även om OLED är en dröm så blir det inget köp förrän det når minst 144Hz för min del... Vet inte heller hur det är med color fading och inbränning nu mera, har inte ens uppgraderat till OLED hemma på TV:n än så har ingen koll.

(tack till den moderator som bytte rubriken ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpijey:

Vet inte heller hur det är med color fading och inbränning nu mera, har inte ens uppgraderat till OLED hemma på TV:n än så har ingen koll.

Hur de löst problemet med inbränning är nog det mest intressanta. OS tenderar ju att ha någon form av nästintill statisk meny.

Istället för "vilopaus" så kanske OLED skärmarna har "tvättpaus" ... same same?

Permalänk
Medlem

Säljs ens OLED i EU, kunde inte se det på Razers EU hemsida men väl amerikanska? Vi snackar ju trots allt om ett företag som fortfarande inte lyckats få till fungerande keyboard backlight utanför USA...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Hur de löst problemet med inbränning är nog det mest intressanta. OS tenderar ju att ha någon form av nästintill statisk meny.

Istället för "vilopaus" så kanske OLED skärmarna har "tvättpaus" ... same same?

Har kört en 55" OLED på skrivbordet i 1,5 år utan inbränningar (kanske i snitt 8-10 timmars användning per dag med taskbars, stackade fönster osv) så problemet är rätt överdrivet. Men så har jag inte kört i Dynamic-läge heller

Permalänk
Medlem

Hade det varit en oled med 1920x1080 och 120/144hz hade jag varit genuint intresserad!

Permalänk
Medlem

Jag vill testa OLED men har svårt att acceptera 60Hz så det får vänta. Jag behöver inte super färger när jag ska koda, t.o.m. för kodning skulle jag hellre ta högre refreshrate så det ser mjukt och följsamt ut om man skrollar i texten. Jag kan acceptera 1080p - motvilligt - på en laptop för resande, men det känns klaustrofobiskt när man har vant sig vid högre; känns som att ha ett anteckningsblock i knät snarare än en skrivbordsyta att jobba på.

Hmm, undrar hur det kommer kännas för folk som efter ett tag vant sig vid en Galaxy Fold? Kommer de kunna gå tillbaka till en vanlig mobil?

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem

Ibland undrar jag hur jäkla udda mina önskemål om en OLED-skärm med 2560x1440p med 120-144hz egentligen är.

Jag behöver inte 4k i min 15" skärm. Ge mig istället 1440p som också drivs på hyffsat väl med dagens grafikkort.

Får fortsätta att vara med och ge min input i marknadsundersökningar, men verkar ju knappt spela någon roll. Upplösningskåtheten finner inga gränser....