Behöver hjälp, visa presentation live/Webinar/andra alternativ

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp, visa presentation live/Webinar/andra alternativ

Hej!
Behöver er visdom här på Sweclockers. Jag misstänker att det finns en enkel lösning till detta och kommer att känna mej bra dum för att ha frågat Nedan följer en kort beskrivning av situation, följt av några frågeställningar.

Jag håller telefonmöten med jämna mellanrum med gruppstorlek 5 till 20 personer, oftast kring 15. Med jämna mellanrum skulle det underlätta och snabba upp mötena om jag kunde visa en presentation på samma gång jag pratar. Utifrån detta samt att deltagarna inte är de mest kunniga inom teknik vill jag undvika behovet att de måste installera något lokalt samt användning mikrofon på datorn om möjligt.

Ett alternativ kunde vara ett verktyg för en webinartjänst där man ser en live stream i en browser men kommunikationen från övriga deltagares sida sker med chat funktion. Plus här kan vara att deltagare kanske kan se en stream senare om de inte kan deltaga live? Minus är hög månadskostnad med tanke på sporadiska behovet samt att det är en djungel där ute och att veta vad som är vettigt för detta är inte lätt.

Alternativt en tjänst för att bara visa presentation i ett browserfönster men själva mötet sker fortsättningsvis via telefon. Har prövat Power Points egna funktion för detta samt Keynote. Powerpoint vägrar fungera med mitt MS konto och Keynote kräver att jag skall uppgradera icloud så det är uteslutet (använder inte Apple produkter/mjukvara för något annat än telefon)

Jag lutar mot någon typ av webinarfunktion beroende på prislapp eftersom det erbjuder mera funktionalitet.

1. Hur har ni löst motsvarande problem hos er alternativt förslag till hur det kan lösas?
2. Någon som kan rekommendera en vettig webinartjänst till ok pris för det lilla bruk jag har?
3. Rekommendation av tjänst för att stream:a endast presentation?

Ett stort tack för all eventuell hjälp redan på förhand,
Jan

Permalänk
Medlem

Har du kollat https://zoom.us ? Om jag förstår deras betalningsmodell rätt så kan du spara dina inspelningar hos zoom om du har ett konto som du betalar för. Om du väljer att använda ett gratiskonto så kan du spara dina presentationer/inspelningar lokalt på din dator bara (för senare distribution).

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Google har ett program som heter ”hangaround” som bör lösa det du vill. Jag tror det är gratis men inte säker.
På vårt jobb använder vi Webex men det är absolut inte gratis.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Google har ett program som heter ”hangaround” som bör lösa det du vill. Jag tror det är gratis men inte säker.
På vårt jobb använder vi Webex men det är absolut inte gratis.

Tack för svar, skall titta på Googles alternativ och webex. Behöver absolut inte vara gratis men inte för dyrt heller.

Skickades från m.sweclockers.com