Samsungmobil med Bankid, samma konto för en Samsungplatta med annat Bankid?

Permalänk
Medlem

Samsungmobil med Bankid, samma konto för en Samsungplatta med annat Bankid?

Yey för mina rubriker.......... :/

Har Bankid och Swedbankapp i Samsungmobil. Kan jag använda samma "konto" till en Samsungplatta och ha annat Bankid och Swedbankapp till den?

Om någon nu fattar min fråga så är det dagens största guldstjärna för jag fattar inte själv, än mindre hur jag ska formulera frågan. Deletat texten ett antal gånger nu i taffata försök att omformulera mig........

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Samma bankkonto ja men du får skapa ett Nytt bankid på din banks hemsida och göra om proceduren. Jag som har Nordea kan ha 5bankid aktiva om jag minns rätt. Swedbankapp ingen aning om vad den gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Du borde väl kunna utfärda fler certifikat till olika enheter som kan användas för att logga in en och samma tjänst, tex din bank. Jag har själv aldrig provat

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Bankid är inte kopplat till ditt samsung- eller Googlekonto utan till enheten där det är installerat. Du behöver installera appen på plattan och hämta ett nytt Bankid

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Samma bankkonto ja men du får skapa ett Nytt bankid på din banks hemsida och göra om proceduren. Jag som har Nordea kan ha 5bankid aktiva om jag minns rätt. Swedbankapp ingen aning om vad den gör.

Som sagt, jag som formulerar mig extremt dåligt. Meningen var om man kan använda samma Googlekonto för flera Banid´s och Swedbankappar.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Mr_Lazy:

Du borde väl kunna utfärda fler certifikat till olika enheter som kan användas för att logga in en och samma tjänst, tex din bank. Jag har själv aldrig provat

Som jag skrev ovan, jag som formulerar mig dåligt!

Skrivet av LudvigLindell:

Bankid är inte kopplat till ditt samsung- eller Googlekonto utan till enheten där det är installerat. Du behöver installera appen på plattan och hämta ett nytt Bankid

Tack!

Ska hjälpa farsgubben att skaffa Bankid och Swedbankappen på plattan men orkar inte regga ytterliggare ett konto för det utan tänkte använda redan befintligt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Du kan ha Mobilt BankID på upp till tre enheter. Själva BankID:t är sparat lokalt, och är bara tänkt att fungera på telefonen det är installerat/aktiverat på.

Tänk på att det är urkundsförfalskning att använda någon annans BankID Du får bara använda ditt eget BankID, om det är någon annan som ska ha plattan är det bättre att de skapar eget konto. Man kan köra flera konton på Android.