chassi fläktar, möjligt RGB

Permalänk

chassi fläktar, möjligt RGB

kommer byta lite fläktar i min dator i framtiden, har fönster så varför inte flasha till det lite.
min tanke var att sätta in fyra fläktar i chassit, ett NZXT S340 midi, Vitt.

har just nu två fläktar fram som trycker luft in, och två fläktar i push/pull konfig på en corsair 45i AIO.

sitter med tre corsair SP120 PWM fläktar, en fram och två i push/pull, och en NZXT 120mm vanlig (kom med chassit)

corsair fläktarna är bra, men, de fläktarna som sitter fram visar baksidan ut mot fönstret, så ser inte direkt snyggt ut, och kan inte direkt vända dem så all luft bara sugs ut ur chassit riktigt.

Finns det fläktar, antingen RGB (har lite på moderkort och grafikkort) eller andra snygga som inte måste vara utsug för att se bra ut? om ni förstår hur jag menar?

PWM känns som en självklarhet för bättre kontroll då moderkortet har kontakt för det.

går utan RGB om de passar in, har hittills haft lite av ett vitt tema i datorn, och går det att följa är det inte fel.

Om det skulle bli rgb, så vill jag att belysningen är styrbar, inte bara flash flash och inget mer, utan kontroll på det, gärna via programvara i datorn, men fjärr kan fungera om det är så.

i sverige känns det som corsair är typ det enda man hittar innom RGB fläktar, finns en massa roligt på amazon eller så, men är inte direkt säker på kvaliten av dem.

Någon som har några tips?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |