Ska en nätaggregat fläkt verkligen låta så här mycket?

Permalänk

Ska en nätaggregat fläkt verkligen låta så här mycket?

Köpte en Taurus 2070 ljuddämpad dator fån Inet. Är nöjd, förutom att fläkten i nätaggregatet alltid surrar som om den slår emot nånting. Lämnade in den hos Inet men dom sa att dom hörde inget onormalt. Jag störs av ljudet särskilt då det är tyst runt omkring, men går bra när man har hörlurar eller annat ljud omkring.

https://www.youtube.com/watch?v=H2b2gcLwJ3A Så här låter det. Modellen är en Fractal Design EFFEKT 700W

Permalänk
Medlem

Börjar ha gått igenom en hiskeligt massa PSU vid det här laget och jag håller med, det är inte ok.

Permalänk
Medlem

Då det är ett Nätaggregat som är tillgängligt väldigt lokalt, så är det svårt att få tag på några vettiga tester där de går igenom allt.

Men om jag säger så här, ett nätaggregat på 700W som säljs för endast 600:-
Det är riktigt budgetnätaggregat, billig fläkt, enkelt fläktstyrning, låg effektivitet, eventuellt låg max-temperatur, etc.
Blir inte bättre än så för det priset. Vill du inte ha ljudet så byt till ett bättre.

Kan förstå att Inet och övriga som säljer färdig konfigurerade datorer snålar med allt som inte har med spelprestanda att göra. Du får en mer prisvärd dator helt enkelt.
Men hade dock hellre sett att de lägger några kronor på bättre nätaggregat och går ner någon nivå på övriga komponenter, men det är ju min syn.
Då det är synd att man måste byta nätaggregat för att få en dator man kan stå ut med, istället för att behöva "slänga" en fungerande produkt, snacka om slöseri.

Tycker nästan att någon i regeringen eller EU borde införa att ett nätaggregat idag måste vara minst 80+ Guld, då skulle man slippa en hel del av denna skiten.