Skaltillverkare avslöjar trefaldig kamerauppsättning för 2019 års Iphone

Permalänk
Melding Plague

Skaltillverkare avslöjar trefaldig kamerauppsättning för 2019 års Iphone

Många telefoner idag kommer med fler än två kameror, vilket kan ge fördelar som bättre optisk zoom eller större ljusinsläpp. Nu verkar Apple hoppa på tåget för årets Iphone-modeller.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Ser ut att få lika tjocka ramar som på den där iPhone XS..eller vad den kallas, inget vackert i mitt tycke.

Men innehållet blir säkerligen top-notch som vanligt hos iPhones.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Ser ut att få lika tjocka ramar som på den där iPhone XS..eller vad den kallas, inget vackert i mitt tycke.

Men innehåller blir säkerligen top-notch som vanligt hos iPhones.

Top-notch! Passande XD

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk

Nej tack klarar mig utan Iphone håller mig till Android! hade Iphone fram till 4 sen gick jag över till Android problemet det apple gör är inget nytt sen framhäver dem de som nått innovativt vilket det inte är .. sen ljuger dem om att all data är borta bara för tex en telefon är död och vägrar laga telefonen byter bara ut den mot en ny det vill inte jag riskera!!!

Permalänk
Inaktiv

Om nästa Iphone får usb c så skulle jag kunna köpa en sådan det enda som hindrar mig är en liten bagatell som heter pengar. En vettig modell med mina grundkrav på skärmstorlek, minne etc hamnar nog strax under 20 000kr.

Alltså iPhone är supersnabb, den snabbaste mobilen på marknaden med marginal. Dual sim har de senaste, skärm och kamera håller högsta standard. Med usb c så blir den även praktisk. Självklart ska bilder filmklipp kunna flyttas över direkt till datorn utan någon bloatware som iTunes, vilket det gick på iPad Pro senast jag testade.

*edit*
Enklaste iPhone som jag skulle köpa idag kostar nästan 15 000kr:
https://www.webhallen.com/se/product/290792-Apple-iPhone-XS-M...

Permalänk
Avstängd

3CCD-kamera?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Ser ju inte jättesnyggt ut, men ser fram emot en telefon med 6,5" skärm, en härlig uppdatering

Visa signatur
Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Duckface21:

Nej tack klarar mig utan Iphone håller mig till Android! hade Iphone fram till 4 sen gick jag över till Android problemet det apple gör är inget nytt sen framhäver dem de som nått innovativt vilket det inte är .. sen ljuger dem om att all data är borta bara för tex en telefon är död och vägrar laga telefonen byter bara ut den mot en ny det vill inte jag riskera!!!

"sen ljuger dem om att all data är borta bara för tex en telefon är död och vägrar laga telefonen byter bara ut den mot en ny det vill inte jag riskera!!!"

????
Dom får inte laga dom ifall dom inte anser kan lämna lagnings garanti till dig.

Skrivet av anon159643:

Om nästa Iphone får usb c så skulle jag kunna köpa en sådan det enda som hindrar mig är en liten bagatell som heter pengar. En vettig modell med mina grundkrav på skärmstorlek, minne etc hamnar nog strax under 20 000kr.

Alltså iPhone är supersnabb, den snabbaste mobilen på marknaden med marginal. Dual sim har de senaste, skärm och kamera håller högsta standard. Med usb c så blir den även praktisk. Självklart ska bilder filmklipp kunna flyttas över direkt till datorn utan någon bloatware som iTunes, vilket det gick på iPad Pro senast jag testade.

*edit*
Enklaste iPhone som jag skulle köpa idag kostar nästan 15 000kr:
https://www.webhallen.com/se/product/290792-Apple-iPhone-XS-M...

Bättre köra iCloud eller Onedrive Google drive tex för synka bilder direkt till datorn via Wifi helt meningslöst koppla in i datorn tbh.
Och du kan slå på den gör det över LTE också.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

"sen ljuger dem om att all data är borta bara för tex en telefon är död och vägrar laga telefonen byter bara ut den mot en ny det vill inte jag riskera!!!"

????
Dom får inte laga dom ifall dom inte anser kan lämna lagnings garanti till dig.

Bättre köra iCloud eller Onedrive Google drive tex för synka bilder direkt till datorn via Wifi helt meningslöst koppla in i datorn tbh.
Och du kan slå på den gör det över LTE också.

Så hur syncar jag över till datorn med iCloud eller Onedrive utan internet? Bara en fundering...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av roxkz:

Så hur syncar jag över till datorn med iCloud eller Onedrive utan internet? Bara en fundering...

Du har inte internet på telefonen? och du kan internet dela din telefon.
*
Finns även lösningar via bluetooth och airdrop 2 men kräver 3e part appar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du har inte internet på telefonen? och du kan internet dela din telefon.

Beror väl på var man är någonstans, inte så att man alla gånger har lust att kasta upp flera GB data över svindyr roaming eller hotellets 1mbit wifi. Eller de fallen man är på resa och vill bearbeta och granska rawbilder på laptopen, känns som en skaplig omväg att ta det via molnet...

Allt som egentligen behövs är en kabel och 5 minuter.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Bättre köra iCloud eller Onedrive Google drive tex för synka bilder direkt till datorn via Wifi helt meningslöst koppla in i datorn tbh.
Och du kan slå på den gör det över LTE också.

Det finns en gäng molntjänster som man kan se över hur man ska använda och lägga upp dessa.
Dock ska alla vettiga apparater idag även fungera med en helt vanlig sladd utan man behöver installera något, detta av hur många anledningar som helst. Detta föresätter jag Apple fixar eller har fixat precis som de gjorde med iPad Pro.

För att nämna ett exempel, jag tar ett foto det ska in på en dator. Denna dator ska under inga omständigheter bloatware installeras på och det är inte alltid denna dator ens har internetåtkomst. Det finns då inget lika enkelt sätt som en kabel med usb share, som alla vettiga kameror jag har använt sedan runt 2003 har klarat av. Samma sak gäller det skärmdumpar, tar man en sådan på en app i en mobil och den ska in i ett dokument så att steget att sätta upp en molntjänst för detta känns så långvägt. Exakt detta problem hade jag med iPad för länge sedan innan tills vi byte till Pro.

Detta med att ta bort kabel hatar jag, det gör det bara krångligt. Folk på jobbet försöker få tv att fungera med sin dator genom trådlös Widi, de kan krångla upp till 10 minuter. Jag tar och pluggar in hdmi kabeln i datorn och vops så fungerar det. Lite samma sak med trådlösa hörlurar, visst skitsmidigt. Men det finns inget enklare at få att fungera än hörlurar med 3,5mm hörlurskontakt.

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt på att apple kommer med usb-c på deras största inkomstkälla. MFi drar in för mycket pengar för att det någonsin skulle kunna ske.
Men vem vet, någon gång ska väl helvetet frysa till is också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duckface21:

Nej tack klarar mig utan Iphone håller mig till Android! hade Iphone fram till 4 sen gick jag över till Android problemet det apple gör är inget nytt sen framhäver dem de som nått innovativt vilket det inte är .. sen ljuger dem om att all data är borta bara för tex en telefon är död och vägrar laga telefonen byter bara ut den mot en ny det vill inte jag riskera!!!

Att de ”vägrar” laga den är inte sant, men de byter ut enheterna istället för att laga dem för att det är smidigare och följer Apples policy om att man inte ska vara utan sina saker man skickar in i mer än 7 (arbets)dagar, det är dessutom billigare för dem att göra så.
Blir man av med det som är på får man skylla sig själv, det är upp till var och en att göra backup regelbundet ifall man vill ha det kvar, är det lagringsutrymmet som pajar är det inte mycket de kan göra i alla fall för att rädda allt och de har inget ansvar för vad du har lagrat på dem.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av roxkz:

Beror väl på var man är någonstans, inte så att man alla gånger har lust att kasta upp flera GB data över svindyr roaming eller hotellets 1mbit wifi. Eller de fallen man är på resa och vill bearbeta och granska rawbilder på laptopen, känns som en skaplig omväg att ta det via molnet...

Allt som egentligen behövs är en kabel och 5 minuter.

Jag menar att trådlöst funkar utmärkt också, såklart kör kabel ifall det funkar.
Jag jobbar med detta och tar fram lösningar för smidiga airdrop och moln / kabel flytt av massa data av foton / filmer till centrala data lagringar eller till folks PC / laptop.

Vill man lösa problemet hela vägen med iPhone köp en macbook har du native stöd via airdrop 2 och den skapar wifi mellan telefon dator du får flera flera hundra megabit hastighet trådlöst.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det finns en gäng molntjänster som man kan se över hur man ska använda och lägga upp dessa.
Dock ska alla vettiga apparater idag även fungera med en helt vanlig sladd utan man behöver installera något, detta av hur många anledningar som helst. Detta föresätter jag Apple fixar eller har fixat precis som de gjorde med iPad Pro.

För att nämna ett exempel, jag tar ett foto det ska in på en dator. Denna dator ska under inga omständigheter bloatware installeras på och det är inte alltid denna dator ens har internetåtkomst. Det finns då inget lika enkelt sätt som en kabel med usb share, som alla vettiga kameror jag har använt sedan runt 2003 har klarat av. Samma sak gäller det skärmdumpar, tar man en sådan på en app i en mobil och den ska in i ett dokument så att steget att sätta upp en molntjänst för detta känns så långvägt. Exakt detta problem hade jag med iPad för länge sedan innan tills vi byte till Pro.

Detta med att ta bort kabel hatar jag, det gör det bara krångligt. Folk på jobbet försöker få tv att fungera med sin dator genom trådlös Widi, de kan krångla upp till 10 minuter. Jag tar och pluggar in hdmi kabeln i datorn och vops så fungerar det. Lite samma sak med trådlösa hörlurar, visst skitsmidigt. Men det finns inget enklare at få att fungera än hörlurar med 3,5mm hörlurskontakt.

I Windows är det bara koppla in telefonen och bläddra bland bilderna i filhanteraren. På macOS kan du göra det genom photos. Använder du Linux kan du installera ifuse.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon159643:

Det finns en gäng molntjänster som man kan se över hur man ska använda och lägga upp dessa.
Dock ska alla vettiga apparater idag även fungera med en helt vanlig sladd utan man behöver installera något, detta av hur många anledningar som helst. Detta föresätter jag Apple fixar eller har fixat precis som de gjorde med iPad Pro.

För att nämna ett exempel, jag tar ett foto det ska in på en dator. Denna dator ska under inga omständigheter bloatware installeras på och det är inte alltid denna dator ens har internetåtkomst. Det finns då inget lika enkelt sätt som en kabel med usb share, som alla vettiga kameror jag har använt sedan runt 2003 har klarat av. Samma sak gäller det skärmdumpar, tar man en sådan på en app i en mobil och den ska in i ett dokument så att steget att sätta upp en molntjänst för detta känns så långvägt. Exakt detta problem hade jag med iPad för länge sedan innan tills vi byte till Pro.

Detta med att ta bort kabel hatar jag, det gör det bara krångligt. Folk på jobbet försöker få tv att fungera med sin dator genom trådlös Widi, de kan krångla upp till 10 minuter. Jag tar och pluggar in hdmi kabeln i datorn och vops så fungerar det. Lite samma sak med trådlösa hörlurar, visst skitsmidigt. Men det finns inget enklare at få att fungera än hörlurar med 3,5mm hörlurskontakt.

Jag håller med, problemet med trådlöst du måste ha jävla koll på sakerna.
Men du kan koppla in iPhone utan iTunes i w10 behöver inget itunes inte på länge varit så.

Jag kör typ allt trådlöst nu för tiden och funkar jävligt bra tbh.
Men det kostar med riktiga prylar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag menar att trådlöst funkar utmärkt också, såklart kör kabel ifall det funkar.
Jag jobbar med detta och tar fram lösningar för smidiga airdrop och moln / kabel flytt av massa data av foton / filmer till centrala data lagringar eller till folks PC / laptop.

Vill man lösa problemet hela vägen med iPhone köp en macbook har du native stöd via airdrop 2 och den skapar wifi mellan telefon dator du får flera flera hundra megabit hastighet trådlöst.

Tyvärr har jag inte hittat några riktigt smidiga alternativ för att föra över till en PC ännu. Macbooks tar jag helst inte i frivilligt om jag ska vara ärlig. Och nu fungerar ju tyvärr inte kabeln som sagt, och inte heller trådlöst som standard.

Hade helst sett att de erbjudit en fungerande lösning ur paketet, inte att det ska behövas tredjepartsappar och böka när det kunde varit så mycket enklare. De har all möjlighet i världen att bara låta det funka med en kabel, men nej. Förstår att större organisationer och kunder behöver centraliserade och anpassade system, men för mig som för över bilder på semestern ska det inte behöva vara så svårt.

Just på grund av detta, bland annat som jag gav upp på apple. Du förstår nog mitt problem med att låsa ut funktioner för slutkunden.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roxkz:

Beror väl på var man är någonstans, inte så att man alla gånger har lust att kasta upp flera GB data över svindyr roaming eller hotellets 1mbit wifi. Eller de fallen man är på resa och vill bearbeta och granska rawbilder på laptopen, känns som en skaplig omväg att ta det via molnet...

Allt som egentligen behövs är en kabel och 5 minuter.

Haha, skrattretande att Svenskar ännu köper begränsade LTE abonnemang, 300 kr/mån för unlimited i Finland 😎

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd

Snälla, kan någon förklara för mig vad man ska med tre kameror till?
Är det inte bättre att de löser problemen med batteritid och mottagning istället för att gödsla med kameror.

Har själv en Iphone 8 och haft Iphone från 4:an och framåt men endast pga jobb. Har aldrig själv betalat för en Iphone och skulle jag vara tvungen så hade jag gått över till Android.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Är det här verkligen värdigt en nyhetsplats på SWC's framsida ?
Jag vet att storhelger kan vara lite tråkiga vad gäller tekniknyheter.
Men nog är tystnad bättre än att eka telefonrykten.

Permalänk
Medlem

Jag använder sällan kamera. Jag tycker det räcker med en kamera för att hålla nere priset på telefonen. Fler kameror gör telefonen dyrare.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av roxkz:

Tyvärr har jag inte hittat några riktigt smidiga alternativ för att föra över till en PC ännu. Macbooks tar jag helst inte i frivilligt om jag ska vara ärlig. Och nu fungerar ju tyvärr inte kabeln som sagt, och inte heller trådlöst som standard.

Hade helst sett att de erbjudit en fungerande lösning ur paketet, inte att det ska behövas tredjepartsappar och böka när det kunde varit så mycket enklare. De har all möjlighet i världen att bara låta det funka med en kabel, men nej. Förstår att större organisationer och kunder behöver centraliserade och anpassade system, men för mig som för över bilder på semestern ska det inte behöva vara så svårt.

Just på grund av detta, bland annat som jag gav upp på apple. Du förstår nog mitt problem med att låsa ut funktioner för slutkunden.

Du kan stoppa in iPhone i PC och ta ut alla bilder utan några appar / program.

Gjorde detta precis och har inga iPhone kopplingar till min privata PC (även brudens där jag aldrig är för ville testa på dator som är helt clean)
@anon159643

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Jag använder sällan kamera. Jag tycker det räcker med en kamera för att hålla nere priset på telefonen. Fler kameror gör telefonen dyrare.

Det är lite så jag också tänker. Det är en telefon vi pratar om och inte en systemkamera.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

De börjar verkligen få slut på bra ideer för att få folk att köpa ny telefon. Vikbara skärmar och massvis med kameror och allt vad de kommer med. Antar att prata med megapixlar och mhz inte räcker längre.

Vad kommer härnäst? Telefoner med 5 högtalare? Känns som vi nått en gräns där telefoner är så bra att enda anledningen att uppgradera är att skärmen går sönder eller den slutar få uppdateringar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det är lite så jag också tänker. Det är en telefon vi pratar om och inte en systemkamera.

Nja det är en smartphone det handlar. Namnet till trots så är telefondelen bara en av många appar.

Lite mer ontopic. Vetteeeefan. Har väl råd men är nöjd med min iphone 8 så känns inte så motiverat att uppgradera. Måste verkligen vara något stort som de släpper isf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Du kan stoppa in iPhone i PC och ta ut alla bilder utan några appar / program.

http://www.bilddump.se/bilder/20190422133159-83.248.110.167.png
Gjorde detta precis och har inga iPhone kopplingar till min privata PC (även brudens där jag aldrig är för ville testa på dator som är helt clean)
@Johan86c

Oh, nice! Trodde inte det funkade, senast har provade var det TVÄRSTOPP.
Men i det fallet är det CHILL!

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Haha, skrattretande att Svenskar ännu köper begränsade LTE abonnemang, 300 kr/mån för unlimited i Finland 😎

Personligen har jag no behov av unlimited och skulle inte köpa det om det kostade 300 i Sverige. För mycket pengar för telefon - avgifter i min mening. Men nog hade det varit ett välkommet tillskott i utbudet.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Placering var inte den snyggaste, Apple börjar komma efter när det gäller design helt klart! Vilket är synd!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Haha, skrattretande att Svenskar ännu köper begränsade LTE abonnemang, 300 kr/mån för unlimited i Finland 😎

Mitt abonnemang kostar 149 kronor i månaden och har mer surf än jag någonsin gjort av med. Bortsett från när fibern låg nere ett par dagar.

Jag törs påstå att en mycket stor majoritet inte har behov av obegränsad data.

Skrivet av Stefflo:

Snälla, kan någon förklara för mig vad man ska med tre kameror till?
Är det inte bättre att de löser problemen med batteritid och mottagning istället för att gödsla med kameror.

Olika objektiv som passar olika situationer. Men ja, man kan fråga sig nyttan av dom när bilderna de tar nästintill enbart är till för att synas på facebook och dyl.

Jag har aldrig haft problem med mottagning men jag håller med om batteritiden. Borde väl räcka att göra telefonen ett par millimeter tjockare för att kunna få en märkbart bättre batteritid.

Skrivet av dagas:

De börjar verkligen få slut på bra ideer för att få folk att köpa ny telefon. Vikbara skärmar och massvis med kameror och allt vad de kommer med. Antar att prata med megapixlar och mhz inte räcker längre.

Som miljömupp tycker jag det är ganska skönt att utvecklingen stagnerat en del. Då kanske fler ifrågasätter om man verkligen måste uppgradera titt som tätt.

Så länge ingenting går sönder är det en försvinnande liten grupp av befolkningen som inte klarar sig med en fem år gammal telefon...