Surfplatta mediapad t5 eller tab A 10.1?

Permalänk
Medlem

Surfplatta mediapad t5 eller tab A 10.1?

Tja ute efter en platta fastnat för dessa vilken skulle ni köpt och varför? För mig lurar det mer åt Huawei men skulle vilja ha lite input. Finns det någon annan platta som jag missat som är jämförbar med dessa två?

Permalänk
Medlem

Jag var länge på jakt efter en 8-tumsplatta med vettiga specs och 3,5 mm-uttag. För mig blev det en Xiaomi Mi Pad 4 till slut. Är väldigt nöjd med den. Finns också i en Plus-version på 10 tum. Den har dock inte Widevine L1 så du kan inte köra tex netflix i HD.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en mediapad m5 från tyska amazon för runt 2500:- för ca 6 månader sedan. Riktigt bra platta för pengarna

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

vi har en mediapad här hemma och är mer nöjda med den än 5000kr+ samsung plattan vi hade innan som var skrot jämfört med vad den kostade.

tror den kostade runt 2500kr på elgiganten.. aldrig mer samsung tax.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Ja det lutar ju mest åt Huawei plattan faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jag har en tab A 10.1 men är inte nöjd med den. Skärmen är så dålig att jag väljer att använda min telefon istället.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem

Hade en Tab A 10.1 förut. Var väldigt seg med 2GB ram. Däremot har plattan fått Android 8 så gränssnittet bör flyta bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Ja det lutar ju mest åt Huawei plattan faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Rekommenderar att du köper den från Tele2, den finns för 68:-/mån i 2 år. Du kan när som helst betala av hela kostnaden. Du behöver dock ta den med avbetalning för att få rabatten.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Mest tele2 som är lite efter med priset där. Kostar nästan lika mycket i andra butiker. Sen var leveranstiden 5-7 veckor?! 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Mest tele2 som är lite efter med priset där. Kostar nästan lika mycket i andra butiker. Sen var leveranstiden 5-7 veckor?! 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Vart hittar du T5 med 3GB RAM + 32GB ROM utrymme och LTE för 1600:-? Jag kan då inte hitta det på Prisjakt https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4925617

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hadde sätt på M serien istället för T när det gäller huawei. Sitter på en M5 10.8 just nu som fungerar hur bra som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vart hittar du T5 med 3GB RAM + 32GB ROM utrymme och LTE för 1600:-? Jag kan då inte hitta det på Prisjakt https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4925617

Hitta flera för 1800 känns väldigt snarlikt sen slipper jag vänta flera veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Hadde sätt på M serien istället för T när det gäller huawei. Sitter på en M5 10.8 just nu som fungerar hur bra som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Jo absolut brukar leka lite med en sådan hos föräldrarna men var ute efter en billig lite mer slit och släng platta , eller vad man ska säga. Våran son kommer nog använda den ibland så inte värt med något dyrt då tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Hitta flera för 1800 känns väldigt snarlikt sen slipper jag vänta flera veckor.

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså andra plattor? Om ja, så är det ju inte fair, nu talade jag specifikt om just denna och inte andra tillverkares plattor

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Alltså andra plattor? Om ja, så är det ju inte fair, nu talade jag specifikt om just denna och inte andra tillverkares plattor

Mediapad t5 finns för 1800 kr på andra ställen kolla Prisjakt eller trollar du bara ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Mediapad t5 finns för 1800 kr på andra ställen kolla Prisjakt eller trollar du bara ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag länkade ju till o med. Men de du har hittat är utan 4G och med 2GB RAM och 16GB utrymme. Den som Tele2 säljer är den med 3GB RAM, 32GB utrymme och 4G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, jag länkade ju till o med. Men de du har hittat är utan 4G och med 2GB RAM och 16GB utrymme. Den som Tele2 säljer är den med 3GB RAM, 32GB utrymme och 4G

Japp, en platta år 2019 med 16gb inbyggt och 2gb ram är ingen trevlig upplevelse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, jag länkade ju till o med. Men de du har hittat är utan 4G och med 2GB RAM och 16GB utrymme. Den som Tele2 säljer är den med 3GB RAM, 32GB utrymme och 4G

Oj nu ser jag missförståndet. Ja okej ja den kostar ju lite mer men vill fortfarande inte vänta så länge så den går tyvärr bort iaf. Man var också tvungen att fixa ett mobilt bredband i samband med den som jag förstod det ? Hade man bara kunnat köpt den rakt av så hade jag nog gjort det. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Oj nu ser jag missförståndet. Ja okej ja den kostar ju lite mer men vill fortfarande inte vänta så länge så den går tyvärr bort iaf. Man var också tvungen att fixa ett mobilt bredband i samband med den som jag förstod det ? Hade man bara kunnat köpt den rakt av så hade jag nog gjort det. 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Nu har det erbjudandet slutat, men det är bara o ta ett abonnemang, och sedan ångra abonnemanget direkt när plattan skickats, då betalar du inget för abonnemanget

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig