Define c för litet för en darkrock pro 4?

Permalänk

Define c för litet för en darkrock pro 4?

Tänkte på bra luftflöde och så. Har ett R5 atm, men det är lite stort, kanske får bli ett R6 chassi trots allt då.

Eller vad finns det för andra bra alternativ om man vill ha bra ljuddämpning?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Define S är ju ljuddämpat men osäker på om det rymmer en sån kylare där.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 1060 6GB |
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Tänkte på bra luftflöde och så. Har ett R5 atm, men det är lite stort, kanske får bli ett R6 chassi trots allt då.

Eller vad finns det för andra bra alternativ om man vill ha bra ljuddämpning?

Antar att det inte är aktuellt längre för dig, men för folk som söker svar så kan jag meddela att jag har Phantek's stora kylare tillsammans med Noctua's 150mm fläktar i ett Define C Mini och det var precis att jag kunde stänga luckan pgr av fläktarna som sticker upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har ett Meshify-C (samma stomme) med Dark Rock Pro 4 i, och det fungerar alldeles utmärkt. 2x140 i fronten + 1x120 utblås i baken, och det är Silent Wings 3-fläktar. Det känns som jag har full kontroll på temperaturerna, och CPU går sällan över 80C klockad till 4.9GHz i 1.25V. Maskinen är i det stora hela ljudlös under normal användning. Det enda som hörs är grafikkortet när man spelar något krävande så fläktarna behöver varva upp. Enda tillfället jag hör Dark Rock överhuvudtaget är när man kör Prime95 eller dylikt. En exceptionellt bra kylare, det där.

Körde alltid med ljuddämpade chassin innan detta, då jag är allergisk mot oljud.. Men aldrig mer. Det är betydligt enklare att tysta ned en maskin när man inte stänger in sina prylar i en isolerad låda, och fläktarna kan spinna på låga varvtal. Innan Meshify hade jag en Dark Base Pro 900 t.ex. och bortsett från att det är ett väldigt trevligt chassi (och stort!) så väsnades det klart mer i den lådan. Sämre temperaturer på CPU, och jag tyckte grafikkortet fick fläkta på betydligt mer i den lådan. Samma hårdvara då bortsett från att jag körde 1080Ti då.

Så: ja, fysiskt får den plats utan problem, och med bra inblås i fronten är det inga problem att få till bra temperaturer. Jag rekommenderar däremot Meshify-C över Define-C alla dagar i veckan.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED