Hjälp med värdering av AMIGA 2000...

Permalänk
Avstängd

Hjälp med värdering av AMIGA 2000...

Jag planerar att sälja min gamla speldator AMIGA 2000 med tillhörande tangentbord till en forum medlem, men jag har inte en susning om vad den är värd, det sitter ett "PC" kort i den samt vad jag har för mig var någon gammal RAM expansion, PC drives och skit.

Inget är gjort med den, men den är annars i bra skick.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Jag sålde min för 1600kr med tangentbord på Tradera förra sommaren.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zunil:

Jag sålde min för 1600kr med tangentbord på Tradera förra sommaren.

Ok, jag är inte gnidig av mig, så han får den för någonstans runt det, då.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Ok, jag är inte gnidig av mig, så han får den för någonstans runt det, då.

Sålde du din amiga?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tokage_san:

Sålde du din amiga?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag sålde den till en kille som samlade på Commodore datorer, tyvärr så blev det litet dålig timing då killen jag köpte den av för mycket länge sedan ringde bara någon vecka senare och frågade om jag hade kvar hans gamla dator...

Dock har jag ett hölje till Amiga 500 och ett tangentbord till en A 1200 som jag funderar på att sälja då de blev över från "amiga tower" projektet då jag köpte en batch lösa delar till det.

Fick faktiskt tag på ett komplett originalset till "folkdatorn" (första VIC 20 som såldes (i egentlig mening alltså) i Sverige) för en tid sedan, har bara rengjort det nu, men skall försöka komma ihåg att ta bilder på det sedan, tänkte behålla det i originalskick, skall bara göra funktionsrenovering och några säkerhets tillägg som skall skydda moderkortet och sådant och kanske lättare touch up.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Ja, jag sålde den till en kille som samlade på Commodore datorer, tyvärr så blev det litet dålig timing då killen jag köpte den av för mycket länge sedan ringde bara någon vecka senare och frågade om jag hade kvar hans gamla dator...

Dock har jag ett hölje till Amiga 500 och ett tangentbord till en A 1200 som jag funderar på att sälja då de blev över från "amiga tower" projektet då jag köpte en batch lösa delar till det.

Fick faktiskt tag på ett komplett originalset till "folkdatorn" (första VIC 20 som såldes (i egentlig mening alltså) i Sverige) för en tid sedan, har bara rengjort det nu, men skall försöka komma ihåg att ta bilder på det sedan, tänkte behålla det i originalskick, skall bara göra funktionsrenovering och några säkerhets tillägg som skall skydda moderkortet och sådant och kanske lättare touch up.

Jag tyckte du var lite billig på a2000. Vet du vad som satte i din(hårdvara)?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tokage_san:

Jag tyckte du var lite billig på a2000. Vet du vad som satte i din(hårdvara)?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, den var komplett med "PC" kort, HD, minne, tangentbord, mm.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number