HBO Nordic ligger nere efter Game of Thrones-premiären

Permalänk
Inaktiv

De har nog använt all sin surf och glömt att fylla på 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Känns som att många i den här tråden överskattar seriens popularitet

Mja, jag vet inte det jag. Varenda en snackar om det på jobbet. Det är typ jag och någon till som inte hänger med och inte bryr oss. Dock tycker jag det är bra ur ett jämställdhetsperspektiv, även om jag inte sett serien.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Försökte förgäves se den på HBO Nordic i ca 1 timme imorse. Men gav upp. Och jag skulle förstås aldrig få för mig att torrenta den med ursäkten att jag faktiskt betalar för att få se den på release, nej nej det skulle jag aldrig göra, inte jag!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vänligen låt bli att posta spoilers.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Nä bildkvaliteten på HBO är inget vidare, ibland får man DivX-vibbar från tidigt 2000-tal. Jag har provat kolla vissa avsnitt på projektorn och 110"-duk i biorummet men jag tyckte det var för alldeles för störande med all pixlighet och banding. Jag har aldrig köpt TV-serie på skiva förut men för en gångs skull överväger jag det för att få bra surroundljud osv. Har inget emot att lägga pengar på kvalitetsmaterial.

Känns tyvärr rätt osannolikt att man inte råkar se eller höra spoilers innan man hunnit kolla så det får väl bli streamat till TVn som vanligt.

Permalänk
Medlem

Det framkommer inte från artikeln men mellan ~03:30 och ~05:00 var det då inga problem för mig.
Kan tänka mig att många gick upp tidigare för att se och det var då det gick ner.
Så efter 05 har jag ingen aning om hur det fungerade, antar att det var då det gick ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

... Om företaget hade lagt pengar på att säkra upp prestanda för en enda natt så hade det ju varit pengar i sjön! Sen sitter de där med all hårdvara men med sitt ordinarie kundflöde.

Om de gjort som alla andra företag som förväntar sig en tillfällig topp hade de hyrt in kapacitet från någon tjänsteleverantör.
Då kan de mångdubbla kapaciteten under något dygn eller två utan att det kostar en förmögenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

jag skulle förstås aldrig få för mig att torrenta den med ursäkten att jag faktiskt betalar för att få se den på release, nej nej det skulle jag aldrig göra, inte jag!

Skrivet av Frux:

Nä bildkvaliteten på HBO är inget vidare, ibland får man DivX-vibbar från tidigt 2000-tal.

Tittade om ett gammalt avsnitt igår som uppladdning och drog samma slutsatser,
tänk om någon streamingtjänst tog torrent-tekniker och 4k på allvar och lät en ladda ner iaf full-HD kvalite i förväg.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kollar serien efter den gick förbi böckerna? Vill alltid läsa boken först innan jag ser på en film/serie som baseras på en bok. Väntar fortfarande på sjätte boken i serien...

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vilken upplösning och bitrate HBO Nordic kör? Kör CMore samma? Är det bättre att leta på andra ställen?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de kommer släppa säsong 8 i 2160p någonstans? Eller måste man vänta på att det eventuellt släpps på uhdbr?..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

@Schluug: Man kan se färggradienter ibland. Skulle tippa på att det är någon komprimerad 1080 signal. Jag är dock ingen expert på saken. Om du är petig så kan det vara värt att se sig om efter en annan källa.

Permalänk
Medlem

Ta det lungt, gå ut och njut av solen istället det är bara en serie inget mer...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Mja, jag vet inte det jag. Varenda en snackar om det på jobbet. Det är typ jag och någon till som inte hänger med och inte bryr oss. Dock tycker jag det är bra ur ett jämställdhetsperspektiv, även om jag inte sett serien.

Jag sitter i ett större kontorslandskap och har inte hört någon ens prata om det så det verkar inte vara något som engagerar gemene man Jag jämför med när Sverige som idrotssnation genomför något spektakulärt, då kan man höra alla prata om det och se rubriker överallt. Att en tv-serie hade ett störningsuppehåll känns som definitionen av storm i ett vattenglas.

Permalänk
Medlem

Dags för en re-run av nattens avsnitt. Hinner säkert med en tredje sittning innan nästa måndag.

Permalänk
Medlem

@LudvigLindell:

Läste i en grupp att 4k med hdr är planerad men blir ju släppt i en box så att säga som säsong 1. Om det svarar på din fråga

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Verkar som det är en tsunami i ett snapsglas. Det låg nere ett par timmar på förmiddagen då dom flesta jobbar.

Dock finns det en heldel som har påsklov. Tog 3 drive to survive avsnitt innan det gick att kolla för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Med tanke på hur dålig kvalitet HBO har så måste de spara mycket resurser för att inte ens klara av att leverera det
Jag tycker de borde förväntat sig VÄLDIGT mycket folk på premiären och skakat upp vad de kan

Jag tycker att de har skärpt sig lite. Den nya appen som finns för smart tv erbjuder mycket bättre kvalitet än det de hade i webbläsaren. Jag ser inte mycket skillnad mellan det och Netflix premium 4k.
Sen jag tycker också att det är kass om de hade inte planerat inför GoT lanseringen!

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2724DM- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag tycker att de har skärpt sig lite. Den nya appen som finns för smart tv erbjuder mycket bättre kvalitet än det de hade i webbläsaren. Jag ser inte mycket skillnad mellan det och Netflix premium 4k.
Sen jag tycker också att det är kass om de hade inte planerat inför GoT lanseringen!

Du måste ha en väldigt liten bildvisare om du tycker bilden är bra.
Testat massa olika lösningar, smartTV på samsung, lg, philips, shield, appleTV etc... bilden suger getpung...
Storlekarna på bildvisarna jag testat på har varit, 55", 65" och 95"

Blir ju sjukt bättre bild med tex netflix, amazon prime, itunes... varför kan inte Nordic lära sig av dom! :/

Permalänk
Avstängd

Tur att man inte betalar dem för att leverera en underpresterande tjänst..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Jag tycker att de har skärpt sig lite. Den nya appen som finns för smart tv erbjuder mycket bättre kvalitet än det de hade i webbläsaren. Jag ser inte mycket skillnad mellan det och Netflix premium 4k.
Sen jag tycker också att det är kass om de hade inte planerat inför GoT lanseringen!

Jag har en LG C8 och HBO Nordics kvalitet är bättre i appen än i webbläsaren och håller ungefär samma nivå som att köra med Chromecast. Dock är det oerhört långt ifrån vad Netflix och Amazon levererar, och det är inte 4K och det är pixligt och mycket kompressionsartefakter i mörka partier och banding i ljusa. Det är en riktig usel stream. Sämre än YouTube 4k, och frågan är om det dessutom håller en lägre nivå än Youtubes 1080p...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Tur att man inte betalar dem för att leverera en underpresterande tjänst..

Ja, det är surt att man kan få mycket bättre kvalle, på en icke korrekt väg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Ja, det är surt att man kan få mycket bättre kvalle, på en icke korrekt väg!

De får skylla sig själva, ocker ska inte belönas..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

VA!? Har HBO problem!! Fattar inget... Har ju aaaldriig hänt tidigare.... XD

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swennis:

Ja, det är surt att man kan få mycket bättre kvalle, på en icke korrekt väg!

Vad är det för icke-korrekt med amazon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag sitter i ett större kontorslandskap och har inte hört någon ens prata om det så det verkar inte vara något som engagerar gemene man Jag jämför med när Sverige som idrotssnation genomför något spektakulärt, då kan man höra alla prata om det och se rubriker överallt. Att en tv-serie hade ett störningsuppehåll känns som definitionen av storm i ett vattenglas.

Jag asitter i ett större kontorslandskap och här har det snackats om det hela jädra dagen. Från hissen upp på morgonen till lunchen och nu "eftersnacket" efter lunchen, det verkar aldrig ta slut.

Dock handlade mitt förra inlägg om Game of Thrones i allmänhet, att det snackas mycket om och så.

Men om du specifikt menar HBO-kraschen så ja, det har pratats om hela tiden. Blev du drabbad? Ska du byta? Kan man få kompensation? Hur kunde det hända? etc etc.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon170706:

Vad är det för icke-korrekt med amazon?

finns väl inte GoT på amazon prime här ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Som jag skrev i andra tråden så funkade det för mig mellan 03.00-04.00. Provade nyss om det funkar och det gick lika bra som i natt.

Samma här!

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Någon som har koll på vilken upplösning och bitrate HBO Nordic kör? Kör CMore samma? Är det bättre att leta på andra ställen?

Undrar detsamma, någon som jämfört HBO med CMore?

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet har detta vid flera tillfällen tidigare, dvs vis säsongsstarter? Tycker ju dom borde lärt sig nåt, snyggt i alla fall att Cmore rullar fint då dom sänder serien också.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X