Permalänk

Hitta index

Så jag ska köpa ny CPU nu med nya AMD releasen. Så jag vill se Sweclockers prestanda index.

Om jag då söker för "cpu index" eller "cpu prestandaindex" så tycker jag att jag borde få upp hela prestandaindex för alla CPU tester ni har. Samma för "gpu index".

Vet inte om ni har någon sida som har allt. Men just nu måste man söka på den senaste cpu/gpu (eller runt den cpu/gpu man vill se skillnaden på) och kolla indexen där.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Hej!

Som testupplägget är utformat för processorer finns det, till skillnad från grafikkort, inget prestandaindex för den produktgruppen i dagsläget. Det som eventuellt skulle gå att bygga för framtida tester är ett index över spelprestanda för olika processorer? Skulle detta vara intressant, eller är det mer generella arbetslaster du vill ha sammanfattade?

Mvh
Jonas

Permalänk

Vet väl inte riktigt hur ett bra effektivt sätt skulle vara. Men ett index över prestandan för olika processorer. Så en sida som har Cinebench, BF1, Witcher 3 tester för de CPU:er som ni har testat. Så man kan jämföra med den CPU som man sitter med och se hur mycket mer prestanda man får för att uppgradera. Så en lista med alla CPU:er.

Vet väl inte hur mycket folk skulle använda denna. Men annars så kan ni väl sätta så att om man söker för "CPU index" så får man upp den senaste CPU testen ni gjorde.