Star Wars: The Rise of Skywalker

Permalänk
Relik 📜

Star Wars: The Rise of Skywalker

Jaha! Vad tror vi om det här, då? Episode IX, preimär den 18 december.

Jag är väl.. jag vet inte. Var inte direkt såld på The Last Jedi, så hype-faktorn är än så länge tveksam. Ska se såklart, men tror inte det blir hänga på låset för biljetter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jaha! Vad tror vi om det här, då? Episode IX, preimär den 18 december.

https://www.youtube.com/watch?v=LdBQGVdTsqA

Jag är väl.. jag vet inte. Var inte direkt såld på The Last Jedi, så hype-faktorn är än så länge tveksam. Ska se såklart, men tror inte det blir hänga på låset för biljetter.

Tyvärr så har ju Disney " fuckat " upp Star Wars helt och hållet. Men ska jag se den? Absolut , älskar allt med Star Wars och Star Trek.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mangee75:

Tyvärr så har ju Disney " fuckat " upp Star Wars helt och hållet. Men ska jag se den? Absolut , älskar allt med Star Wars och Star Trek.

Jag har ändå gillat flera filmer. The Force Awakens var helt okej, samt tyckte om både Rogue One och Solo. Däremot tycker jag som sagt The Last Jedi var riktigt risig, så.. har inte allt för höga förväntningar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kommer väl se den.. men har inga förväntningar alls. Last Jedi tog död på mitt intresse för star wars
... eller så tröstläser jag Timoty Zahn:s trilogy istället

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jaha! Vad tror vi om det här, då? Episode IX, preimär den 18 december.

https://www.youtube.com/watch?v=LdBQGVdTsqA

Jag är väl.. jag vet inte. Var inte direkt såld på The Last Jedi, så hype-faktorn är än så länge tveksam. Ska se såklart, men tror inte det blir hänga på låset för biljetter.

Helt OK trailer! Gillade Episode 7 faktiskt en hel del, men Episode 8... Rian Johnson lyckades att förstöra i princip minst 50% av allt som J.J. Abrams skapade i Episode 7. Hade hoppats på en remake, men får nu hoppas på att J.J. lyckas rädda denna trilogi.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Solo var nog den enda jag verkligen tyckte om, men detta är klart värt att glo på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag har ändå gillat flera filmer. The Force Awakens var helt okej, samt tyckte om både Rogue One och Solo. Däremot tycker jag som sagt The Last Jedi var riktigt risig, så.. har inte allt för höga förväntningar.

Rogue One har med den bästa scenen som gjorts i någon Star Wars-film.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Är ärligt talat ganska hypad, ska bli kul att se hur de har satt slut för triologin. Vill inte hoppas för mycket dock
Men alltså, namnet, The Rise of Skywalker, vem i helvete kom på det?

Permalänk
Medlem

Men... alla Skywalkers e ju dödödidöda... Eller är det tänkt att Rey ska bli nån slags light-side mentor för Ben/Kylo? Reboota hela skiten.

Gilla också Solo av nån orsak. Alla sa att det är blaj men den är nog den enda av de nya filmerna som haft en uns av Star Wars känsla. Och snubbens Han var subtilt ganska Han-lik faktiskt.

edit: och typ... vem e det de ska slåss emot? Snoke e död. 'Imperiet' e bara en massa fjanttroopers med inkompetenta ledare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av circedge:

Men... alla Skywalkers e ju dödödidöda... Eller är det tänkt att Rey ska bli nån slags light-side mentor för Ben/Kylo? Reboota hela skiten.

Gilla också Solo av nån orsak. Alla sa att det är blaj men den är nog den enda av de nya filmerna som haft en uns av Star Wars känsla. Och snubbens Han var subtilt ganska Han-lik faktiskt.

Säker på det? Kan ju komma en tvist och Disney erkänner att Luke är Bens riktiga pappa, så som det ska vara.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

@Mangee75:
Jag också. Har fått mina ungar att gilla Star wars universumet.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Rogue One har med den bästa scenen som gjorts i någon Star Wars-film.
https://youtu.be/wxL8bVJhXCM

Håller med om denna scen , Vader ska va ond. Va ju många som tyckte att Vader va alldeles för brutal i denna scen.
Är man en Sithlord ska man va grym.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbrix:

@Mangee75:
Jag också. Har fått mina ungar att gilla Star wars universumet.

Inga barn själv men infiltrerade systersonen när han var tre år gammal. Jag satt och läste alla repliker åt honom med diverse olika röster och efter det var han SWnöt. Han är 34 nu och hypar igång på SW väldigt lätt, företrädesvis de äldre filmerna.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Det är något sjukt med Star Wars filmer. Jag har blivit besviken på alla nya förutom Rogue One. Men när jag sätter mig och kollar på den trailern, vrider upp ljudet och bara kollar får jag gåshud ändå.

Kommer ju garanterat se den. Hoppas verkligen, verkligen verkligen att den ger ett bra avslut på serien. Trots den skakiga vägen.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Har givit upp alla förhoppningar om att jag kommer gilla Star Wars igen, på sistonde tycker jag det har blivit barnfilmer av alltihop. Om orginaltriolgin uppskattades mest av åldrarna +15 så känns de nya filmerna gjorda för åldrarna typ 8-25.

Finns ingen bra sammanhängande story alls. Man gör något som ser ballt ut i 10 min, sedan gör de en annan sak om ser ball ut i 10 min, sedan gör vi en till sak som ser ball ut i 10 min osv. Ingen koppling eller logik därimellan, rinse and repeat tills filmen är slut.

Disney vet dock säkert vad dom gör och har listat ut att det är de här åldrarna man ska satsa på om man vill tjäna pengar. Rouge One var väl dock ok upp till slutet då det blev en ganska vanlig och tråkig actionfilm, men det är den enda av de senaste jag gillat.

Permalänk
Medlem

Jag gillar i grunden Star Wars men det är tråkigt att så många av filmerna är så märkligt ojämna i genomförandet. Scener med intressant handling, fantastiskt filmfoto/effekter och bra skådespelare varvas i nästa stund med korkade manusbeslut och onödiga irritationsmoment som tar en ur filmen.

The Last Jedi tog detta till nya höjder tyvärr. Den filmen hade kunnat vara så mycket bättre.

Har inga större förhoppningar inför Rise of Skywalker, hoppas på att bli positivt överraskad. Får dock dåliga vibbar redan av trailern som andas brist på idéer.

Permalänk
Medlem

Men snälla. Originalfilmerna är ju oerhört barnsliga, med målgruppen tydligt ca 10-15 år. De är taffligt gjorda, och med några få undantag ganska dåligt skådespelade. Att specialeffekterna känns utdaterade i dag får man väl leva med. De var ju avancerade för sin tid.

Del ett av andra omgången är visserligen ett bottennapp, men del två och i synnerhet del tre är rejält mycket bättre. Mörkare. Vuxnare. Bild och scenografi är oerhört mycket bättre.

De senaste höjer nivån ytterligare ett snäpp. Väldigt bra filmade, men ändå med estetiken från originalserien bevarad. Jämnare skådespel, mer välpolerade manus och en bättre röd tråd.

Fortsätter det så här får de gärna fortsätta göra nya filmer år efter år, för det blir bara bättre.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Förblir skeptisk. Förra filmen var ett stort fuck you mot..ja egentligen alla. Denna avslutade del fruktar jag blir lik Awakens, en kopia på Return of the Jedi.

Permalänk
Medlem

Bara fonten de har använt i trailern ger mig rysningar
Påminner lite om laddningsskärmen till Spyro the dragon som jag precis spelade här.

Tycker dock att första starwars, empire strikes back, samt jedins återkomst är de bästa star wars filmerna.
Hade höga förhoppningar när Force awakens kom och gillade den, även om det fanns luckor i handlingen.
Så när jag skulle se Last Jedi hade jag ännu högre förhoppningar, men tyckte den var rätt långtråkig, så förhoppningarna är låga nu
Speciellt efter denna trailer som var intetsägande

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Såg bara The Force Awakens en gång och den var så pass dålig att jag bestämde mig för att Star Wars slutade vid episod 6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Fortsätter det så här får de gärna fortsätta göra nya filmer år efter år, för det blir bara bättre.

Givet vad Disney betalade, så är väl sannolikheten att dom inte skapar nya filmer, ungefär lika stor som att solen skulle slockna imorgon

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Men snälla. Originalfilmerna är ju oerhört barnsliga, med målgruppen tydligt ca 10-15 år. De är taffligt gjorda, och med några få undantag ganska dåligt skådespelade. Att specialeffekterna känns utdaterade i dag får man väl leva med. De var ju avancerade för sin tid.

Del ett av andra omgången är visserligen ett bottennapp, men del två och i synnerhet del tre är rejält mycket bättre. Mörkare. Vuxnare. Bild och scenografi är oerhört mycket bättre.

De senaste höjer nivån ytterligare ett snäpp. Väldigt bra filmade, men ändå med estetiken från originalserien bevarad. Jämnare skådespel, mer välpolerade manus och en bättre röd tråd.

Fortsätter det så här får de gärna fortsätta göra nya filmer år efter år, för det blir bara bättre.

eller en Serie i kvalite med game of thrones Något som saknas idag! ända som finns av lite högre kvalite och budget är star trek men det behövs fler!!!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

Jag och sambon kommer säkerligen att se den på biografen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Ett måste med barnen!!

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se den på biografen, mest för "känslan" och för att göra något med familjen. Dessvärre går det emot mitt samvete, då filmerna på sistone varit så kränkande för allt vad Star Wars står för att jag aldrig skulle vilja stödja Disney med mina pengar. Två saker är oförlåtliga: 1. "Admiral genderstudies" (ni vet vem jag menar) och 2. Att de gjort Luke till en självhatande och gaggig gubbe. Inget av det här är i linje med Lucas ursprungliga höga nivå av testo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av circedge:

Men... alla Skywalkers e ju dödödidöda... Eller är det tänkt att Rey ska bli nån slags light-side mentor för Ben/Kylo? Reboota hela skiten.

Gilla också Solo av nån orsak. Alla sa att det är blaj men den är nog den enda av de nya filmerna som haft en uns av Star Wars känsla. Och snubbens Han var subtilt ganska Han-lik faktiskt.

edit: och typ... vem e det de ska slåss emot? Snoke e död. 'Imperiet' e bara en massa fjanttroopers med inkompetenta ledare.

Trailern avslutar ju med Palpatines skrattande röst, och Disney själva har ju nämnt att det funnits planer på att återuppliva honom så kan ta en vild gissning vad som gäller (i deras försvar har det vart en drös med kejsarkloner i böckerna över åren).

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem

Kollar aldrig trailers och inte heller denna. Så hypen byggs inte alls av den här. Kommer dock GARANTERAT se den om jag inte är död tills dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av circedge:

Men... alla Skywalkers e ju dödödidöda... Eller är det tänkt att Rey ska bli nån slags light-side mentor för Ben/Kylo? Reboota hela skiten.

Gilla också Solo av nån orsak. Alla sa att det är blaj men den är nog den enda av de nya filmerna som haft en uns av Star Wars känsla. Och snubbens Han var subtilt ganska Han-lik faktiskt.

edit: och typ... vem e det de ska slåss emot? Snoke e död. 'Imperiet' e bara en massa fjanttroopers med inkompetenta ledare.

Alla blir ju spöken?

Permalänk
Medlem

Rise of Skywalker... Låter som någon reklam för erektionspiller tbh.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Skall absolut ses, gillar stämningen i trailern!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B