AMD "Gonzalo" med Zen 2 och Navi för framtida spelkonsol i ny revision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Varför då? Det är ju inte mer avancerat i grunden, det kräver bättre prestanda....

Vad yucker du ska vara mer avancerat? Saker som fler bilar (antar fler synliga människor också), bättre grafik och first person t.ex gör verkligen en hel del när man spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad yucker du ska vara mer avancerat? Saker som fler bilar (antar fler synliga människor också), bättre grafik och first person t.ex gör verkligen en hel del när man spelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Bättre fysikmotor(med byggnader, bilar och vapen som man kan skada, mer påverkan av väder kanske? M.M), smartare AI(hur AI agerar imot spelaren och varandra t.ex), mer avancerad värld i allmänhet och inte bara att man skalar upp grafik och antal enheter på skärmen.
Med mer avancerad hårdvara så behöver man inte förprogrammera lika mycket utan man kan ibland lita på att spelmotorn fungerar på ett bra och intressant sätt, samtidigt som den kanske blir mer stabil)
Visst är antal enheter som visas ett steg i rätt riktning, men det är ett slappt sätt att öka på systemkraven.
Spelet var i grunden programmerat för att fungera med slö hårdvara så det var ganska mycket som dom fick ta hänsyn till.

Det finns nog mycket roligt som man kan göra med högre prestanda som inte bara är att skala upp.