Actiontiles eller liknande för dashboard?

Permalänk
Medlem

Actiontiles eller liknande för dashboard?

Hej
Jag undrar om nån här använder Actiontiles eller liknande på en platta och kan berätta om det är värt att satsa på.
Jag har införskaffat en smartthings, lite sensorer och smartplugs som jag vill kunna styra med både google home assistant och en platta med trevlig layout.

/carl

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Relik 📜

Jag körde Actiontiles innan när jag använde Smartthings! Gillade, tycker det är grafiskt precis lagom och dessutom väldigt tydligt. Hade en 7"-platta i köket som visade temperatur, klocka och lite annat samt lät oss styra några lampor.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered: ok, tack för svar. Du störde dig inte på layouten som är ganska låst?
Får man fråga vad du gått över till istället för smarttgings och om det isf är bättre eller sämre?
Mvh Carl

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av leverbrock:

@emilakered: ok, tack för svar. Du störde dig inte på layouten som är ganska låst?
Får man fråga vad du gått över till istället för smarttgings och om det isf är bättre eller sämre?
Mvh Carl

Mjae, det jag ville ha var just en enkel dashboard som tydligt visade och kontrollerade saker. Körde med färger för att även på långt avstånd kunna se om "något" var öppet etc.

Jag kör Hubitat sedan något år. Skrev kort om det här.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S